Pénzügyekben a távolság sem akadály

Mi újság az iFinance Vállalati Pénzügyek Kft.-nél?

Cégünk dinamikusan fejlődik, és ami nekünk külön öröm, hogy több megbízásunk is van kifejezetten nagy, 30-40 milliárd árbevételű cégektől, melyeknél egész kontrolling struktúrákat építhetünk ki. Ez számunkra egy nagy szakmai elismerés. Csapatunk pedig idén 14 főre bővült. Elindítottuk LinkedIn és Facebook oldalainkat is, ahol naprakész információkkal látjuk el követőinket – avatott be a cég tevékenységébe Fazekas Fanni cégvezető.

A nevéből nyilvánvalónak tűnik – de mivel is foglalkozik a cég?

Gyakorlatilag egy komplett külsős pénzügyi osztályt működtetünk.
Kontrolling, könyvelés, pénzügyi asszisztencia szolgáltatásokat nyújtunk, és divatosan szólva „interim CFO”, vagyis ideiglenes pénzügyi vezetői feladatokat látunk el. Ügyfeleinknek egy konzultációt követően személyre szabott megoldásokat biztosítunk, hogy a cégtulajdonosok, vállalatvezetők energiáikat az üzletfejlesztésre, szakmai irányításra fordíthassák.

Jelentős átalakuláson esett át a vállalkozás. Mi történt? 

Vállalatunk neve iFinance-re (Intelligent Finance) változott. Ez a beszédes név jól tükrözi a cég filozófiáját: okos, tudatos tervezéssel lehet üzletileg jó döntéseket hozni és a vállalkozás sikerességét megalapozni. Mi pedig pontosan ebben segítünk partnereinknek. Hatékonyságnövelésünk érdekében a vállalati struktúránkat is átalakítottuk.

Pécs, Tatabánya, Thassos… a nagy földrajzi távolságok úgymond nem igazán hátráltatják az Önök működését. Azonban néha jó, ha közel van a segítség. Hogyan csinálják?

Szolgáltatásainkat felhő alapú rendszeren keresztül biztosítjuk, ezáltal a világ minden tájáról tudunk dolgozni. Baranya vármegyében pedig kapcsolattartónk, Farkas Balázs segíti munkánkat.

Nyitottság és együttműködési hajlandóság jellemzi a céget, ennek az elmúlt időszakban is tanúbizonyságát adta.

A pécsi székhelyű Hardbit Kft. híres innovatív vállalatirányítási rendszeréről, a Frézer Vállalatirányítási Rendszerről, amely a webshopok logisztikai, raktárkezelési, pénzügyi és értékesítési folyamatait optimalizálja. Ezért elkezdtük a Frézer Vállalatirányítási Rendszert saját ügyfeleink körében is ajánlani és használni. Az automatikus számlázás és a pénzügyi folyamatok digitalizálása révén a rendszer jelentősen csökkenti az adminisztratív terheket, minimalizálja a hibák lehetőségét, és lehetővé teszi, hogy a vállalkozók arra koncentráljanak, ami igazán fontos: a vállalkozásuk növekedésére. 
Az iFinance pénzügyi szakértelme és tanácsadói szolgáltatásai kiegészítik a Hardbit technológiai megoldásait. Az automatizált könyvelési rendszerek és a digitális alapú pénzügyi szolgáltatások révén az iFinance biztosítja, hogy az ügyfelek pénzügyei mindig rendezettek és naprakészek legyenek. Az együttműködés célja, hogy egy integrált és hatékony megoldást nyújtsunk webshop tulajdonos ügyfeleiknek a napi működés során felmerülő kihívások kezelésében.

Mit üzen az iFinance a dél-dunántúli vállalkozásoknak?

Az iFinance-nél nagy hangsúlyt fektetünk a networkingre, igyekszünk országszerte együttműködéseket kiépíteni és összefogással egymást segíteni.
Ezen kívül fontosnak tartjuk a pénzügyi adatok elemzését és helyes értelmezését, mert ha ezeket beépítjük a stratégiánkba, versenyelőnyre tehetünk szert!

Az életmódváltás lett a szenvedélye – ma már ő biztat sportolásra

Az építőipari generálkivitelezéssel foglalkozó MB-BAU cégcsoport vezetőjében, Magyari Csabában 2016-ban megérett az igény a vállalkozásai „rendbe rakására”. Azonban hamar rájött: ahhoz, hogy a cégben rendet tudjon tenni, először magának kell rendben lennie. A folyamat életmódváltással indult, így érkezett meg a sport az életébe, amely a mai napig szerves része a mindennapjainak. Mint mondja, korábban jobbára ő volt a sportért, ma a sport van őérte.

Bővebben: Az életmódváltás lett a szenvedélye – ma már ő biztat sportolásra

– Elfoglalt vállalkozóként kezdődő alvászavarral küszködtem, túlsúlyos is voltam, emellett a sok stressz miatt nyugtalanul teltek a napjaim. Egy szilveszteri koccintáskor a baráti társaságból megkérdezte valaki, hogy mit kívántam a jövő évre magamnak, mire azt válaszoltam, hogy meg fogom változtatni az életemet. Két hónap múlva megkeresett két ismerősöm, hogy támogatnám-e a sportegyesületüket, cserébe azt kértem, hogy segítsenek az életmódváltásban, szeretnék elkezdeni futni. Három nap múlva a márciusi hóesésben indult a futókarrierem Nedjalkov Balázzsal, egy óra alatt négy km-t kocogtunk. Akkor úgy éreztem, hogy a komfortzónámon kívülre kerültem. Viszont utána sokkal könnyebb lettem, végigaludtam az éjszakát is. Ettől kezdve futok, majd néhány sporttárssal elkezdtem biciklizni, úszni, és a következő évben szintidőn belül teljesítettem Horvátországban egy fél Ironman versenyt. Ez óriási élmény volt számomra.

– Hogyan tudta megtartani a mai napig a kezdeti motivációt?

– Sokszor nem volt kedvem elindulni, mint ahogy időm se – gondolom sokan vannak így. Ma is általában hajnali 5-kor megyek futni vagy úszni, esetleg munkaidő után, este. Amikor elkezdtem mozogni, többeknek hamar feltűnt, hogy valami történt velem, mert lefogytam, jobban reagáltam a stresszhelyzetekre… A külső jelzések hatására tudatosabban figyeltem az étkezésre is. A fizikális állapotom javulásával hatványozottan jobb lett a mentális állapotom, sokkal nyugodtabb lettem és gyorsabban tudtam döntéseket hozni. A munkatársaim közül az én példámat követve többen nekiálltak mozogni, és a mai napig is folytatják. A tágabb környezetemből is rengeteg pozitív visszajelzést kaptam, mint kiderült, jó néhány embert motiváltam az életmódváltásommal. Ma is azt vallom, hogy muszáj időt szakítani magunkra, a mozgásra, bármilyen pozícióban is dolgozik valaki, a jóllét alapfeltétele a remek fizikális állapot. Senki ne várja el, hogy mentálisan jól lesz, ha fizikálisan nincs jól.

– Ma milyen sportot űz és milyen rendszerességgel?

– Volt egy másfél éves időszak, amikor nagyon fájt a lábfejem, ezért abba kellett hagynom a sportot. Egy műtét után a lábadozási idő leteltével mindent újra kellett kezdenem. A súlyom is visszajött, mert nem tudtam olyan intenzivitással edzeni, mint korábban, viszont a jó mentális állapotomat meg tudtam tartani. Ma már aktívan sportolok. Extrém sportokat ugyan már nem űzök, de rendszeresen járok fitneszterembe, ahol edző segítségével edzek. Heti három alkalommal futok, egy alkalommal úszom és egyszer kerékpározom. Ezek a triatlon sportágai, idén ősszel két-három versenyen szeretnék részt venni, amelyeken csupán a teljesítés és a motiváció megszerzése érdekében indulok. A feleségem is fut, vele is tervezek néhány futóversenyt teljesíteni. Annyit sportolok, amennyit a munkám és a család enged, korábban egy kicsit többet sportoltam, mint szerintem kellett volna. Mostanra megtaláltam azt a középutat, hogy nagyon jól vagyok, és nem én vagyok a sportért, hanem a sport van értem. Mindenkinek, aki tanácsot kér tőlem, elmondom, hogy ameddig tudja, tartsa meg a sportot az életében, sétáljon, túrázzon, vigye sétálni a kutyáját, kocogjon. Nem baj, ha nem úgy fut, mint a többiek, ő sokkal előrébb van ahhoz képest, mint aki otthon a fotelban ül és tévét néz.

– Ma mi a motiváció a mozgással kapcsolatban?

– Megtapasztaltam azt az életminőséget, amit a sport meg a helyes táplálkozást ad. Lehet így is jókat enni, a mértéket kell megtalálni. Vannak olyan ételek, italok, amiket el kell kerülni, mert amúgy sem egészségesek, és még a sport mellett sem ajánlott. De az életminőség mindenért kárpótol. Ez nem egy drága hobbi, egy olcsóbb kerékpárral is el lehet érni a célokat, nem kell több millió forintot költeni rá.

– Mire tanította meg önt a sport?  

– Kitartásra, önuralomra, csapatban való dolgozásra. Sok esetben csapatban sportolunk, így figyelni kell a másikra, de az is fontos, hogy magunkra és a környezetünkre is fókuszáljunk. Ha tudok, a gyerekeimmel mozgok, de a munkatársaimmal is szoktunk kerékpározni. Most készülünk egy éjszakai túrára, sátrazásra. Ahogy annak idején nekem is volt mentorom, úgy én is szakítok időt azok támogatására, akik nyitottak rá. Megosztom velük a tapasztalataimat, és mindenkit arra biztatok, hogy mozogjon. Tapasztalatból mondom: megéri.

K.T.

Az internet az új közmű – mit tudnak a kicsik, amit a nagyok nem?

Az internetelérés ugyanolyan fontossá vált az elmúlt évek alatt, mint a víz-, a gáz- vagy a villanyáram-szolgáltatás, internet nélkül nem működik a háztartások többsége, vállalkozás, vállalat pedig egyáltalán nem. Elég csak visszagondolni a néhány évvel ezelőtti pandémiás helyzetre, amikor sokak életét meghatározta a home office és a digitális oktatás, és mind a munkáltatók, mind a munkavállalók, a tanulók részéről elvárássá vált, hogy ugyanolyan minőségben lehessen végezni a számítógép-alapú munkát, mint a kiváló internetes infrastruktúrával rendelkező munkahelyekről, iskolákból. Ugyan a pandémiát már magunk mögött hagytuk, a kérdés azonban ma is velünk van: miként válasszunk internetszolgáltatót. Vér Gabriellával, a több mint 2000 ügyféllel rendelkező VANNET Telekommunikációs Kft. ügyfélkapcsolati vezetőjével arról beszélgettünk, hogy milyen előnyei vannak, ha kisebb hazai szolgáltatóval szerződünk.

Bővebben: Az internet az új közmű – mit tudnak a kicsik, amit a nagyok nem?

– Számos kérdés felmerül egy új internetszolgáltató kiválasztásakor: teljes körű szolgáltatást nyújt-e, képes-e követni a technológiai fejlődést, azaz korszerű szolgáltatást kapok-e, és talán az egyik legfontosabb: bízhatok-e benne. Azt gondolom, hogy nem a szolgáltatók mérete határozza meg, ki mellett döntünk, sokkal inkább a szolgáltatás minősége. A VANNET portfóliójában – bár kkv-nak minősülünk – például megtalálható az összes távközlési technológia: optikai, mikrohullámú, műholdas és mobil internet. Ezek ötvözésével magas rendelkezésre állást és megoldást tudunk nyújtani az ügyfeleinknek az ország minden pontján. Olyan igényekre is képesek vagyunk reagálni, amelyekre egy multicég nem, mert nem éri meg neki. De a kicsik mögött is állnak nagyok, van, hogy egy-egy szolgáltatást partnerhálózatunkkal tudunk biztosítani, például a műholdas szolgáltatásunk esetében nemzetközi háttérrel, ez garantálja a minőséget.

– Miként lehet bizalmat ébreszteni a leendő ügyfelekben?

– Kelet-Európa legnagyobb naperőműparkja, jelentős termelővállalatok is az ügyfeleink közé tartoznak, ezek önmagukban bizalmat ébreszthetnek a jövőbeli partnereinkben. Emellett elengedhetetlen a személyes kapcsolattartás, az internetszolgáltatást jellemző lefedettség és az elérhető sávszélesség mint elvárás mellett határozottan belépett a hazai vállalkozások részéről a személyre szabottság, a rugalmas ügyfélkezelés, a személyes dedikált kapcsolattartó igénye. Az egyre terjedő robotizált ügyfélkezeléssel szemben fontosnak és nagy előnynek tartom a személyes kapcsolattartást. Hiszem, hogy az ügyfelekért folyó harc már az olyan részleteken eldől, mint az első beszélgetés – legyen az egy személyes találkozó vagy telefonhívás, amely során kiépül az a bizalmi viszony, amiért végül is mellettünk dönt az adott ügyfél.

 Munkatársainkat folyamatosan tréningezzük, hogy mélyrehatóan ismerjék cégünk teljes portfólióját és gond nélkül találják meg az adott igényre a legjobb megoldást. Az ügyfélbarát ügyintézéshez rendszeres képzéseket tartunk, hangsúlyt fektetünk arra, hogy kollégáink számára „védett időt” biztosítsunk a mentorukkal, amikor átbeszélhetik az olyan eseteket, amelyek több időt, türelmet vagy komplex megoldást kívánnak – így tudjuk az ügyfeleinkkel való kapcsolattartásunkat és ezáltal cégünk szolgáltatásait megnyerővé tenni.

 Ahhoz, hogy érzékelhetően magas ügyfélélményt tudjunk adni, előfizetőink minden igényét ismernünk kell, amit kezdetektől a személyes kapcsolattartó menedzsel. Így mi elsősorban nem technológiát kínálunk, hanem megoldást. Az is sokat elmond rólunk, hogy 90% fölött van az ügyfélmegtartási arányunk, ami szintén növelheti a cégünk iránti bizalmat.

– A kisebb szolgáltatókkal kapcsolatban a leendő ügyfél részéről felmerülhet az az aggály, hogy teljes körű szolgáltatást tud-e nyújtani, esetleg nem kell-e több szolgáltatóval szerződnie.  

– Hogy minél szélesebb legyen a portfóliónk, ahhoz elengedhetetlenül szükséges a folyamatos fejlődés. A VANNET 14 éve van a piacon, az első termékünk a műholdas internetszolgáltatás volt, ami abban az időben nem volt elérhető a lakossági vagy az üzleti internetezők számára. Viszont ahogy ezt meg tudtuk teremteni, attól kezdve folyamatosan bővült az ügyfélkörünk, ez pedig magával hozta a fejlesztés igényét. A technológia korszerűsödése és az ügyfelek igénye tőlünk is „kikényszeríti” az újabb szolgáltatásokat, de ez feltétele a piacon maradásnak. Hogy a fejlődést országosan és széles körben biztosítani tudjuk, részben saját fejlesztésekkel, részben pedig stratégiai partnerhálózataink összekapcsolásával, igénybevételével valósítjuk meg. Ezzel a működési modellel „szerethető”, ügyfélbarát szolgáltatóként, kis cégként is minden beérkező igényre képesek vagyunk megoldást kínálni.

A marketingért felelős tényleg felelős marketinget csinál?

Egy vállalat sikeressége nagymértékben függ a jól kidolgozott marketing stratégiától és az ennek megvalósításához szükséges emberi erőforrások megfelelő kihasználásától. Az RG-STÚDIÓ online marketing ügynöksége egy egyedülálló szolgáltatást kínál, ami túlmutat a marketing tanácsadáson és kivitelezésen: a cégek üzleti céljait támogató humánerőforrás felmérésére és fejlesztésére koncentrál kifejezetten a marketing területén. Erős Gáborral, az ügynökség tulajdonosával beszélgettünk a témában.

A vezetőknek vannak céljai és a célhoz vezető útról elképzelései. De egy vezető ritkán képes objektív képet alkotni annak realitásáról, hogy mit is kell online marketing szempontból konkrétan tennie a vállalatnak ahhoz, hogy ezek a célok teljesüljenek. Ha pedig nincs harmóniában a célokkal a marketing kivitelezés és a kivitelezők szakmai tudása, az kockázatot jelent, sőt végső soron a projekt kudarcához vezethet – vezette fel a problémát Gábor.

Tapasztalata alapján online marketing szempontból a kudarc elkerülése érdekében a marketingért felelős személyek kiemelt figyelmet igényelnek:

•          ha saját marketingese van egy vállalatnak fontos, hogy ez a marketingért felelős személy, akár maga az ügyvezető megfelelő, valós szakmai tudás birtokában legyen, ami megfelel a munkahely szakmai elvárásainak és a marketing stratégia megvalósításához is elegendő.

•          ha külsős marketing szolgáltatóval dolgozik együtt egy vállalat, akkor az ügyfél oldalán álló kapcsolattartónak kell rendelkeznie alapvető marketing szakmai kompetenciákkal, hogy hatékonyan tudja képviselni az igényeket és közvetíteni a szükséges információkat a marketing szolgáltató felé.

Itt tudunk bekapcsolódni a folyamatokba az RG-STÚDIÓ-val – folytatta Gábor, – a kifejezetten erre a problémakörre kidolgozott szolgáltatásunkkal; a szakmai marketing kompetencia felméréssel.

Az RG-STÚDIÓ szakértői holisztikusan közelítik meg az adott vállalat marketing stratégiáját és a hozzá tervezetten illesztett humán erőforrást.  Gábor így írta le a szolgáltatás: Külsősként extra rálátásunk van arra, hogy a stratégia megvalósításához szorosan szükséges marketing munkaerő igényt és tudásszintet felmérjük, továbbá megvizsgáljuk, hogy ez mennyire van szinkronban a cég jelenlegi helyzetével. Ennek eredményeképp pedig javaslatot tudunk adni – szükség esetén – a fejlesztésre.

Ehhez szükséges az adott vállalat üzleti céljainak a megismerésére, hiszen ez alapján tudják felmérni, hogy mire is van szükség a cég marketingért felelős személye részéről vagy a kivitelezés szempontjából a célok eléréséhez.

A szolgáltatásunkkal egy objektív képet, döntéstámogató információt és javaslatokat tudunk adni a vezetőknek, arról, hogy adott marketingért felelős munkatárs vagy csapat milyen potenciálokkal rendelkezik – folytatja Gábor.  – Felmérjük, hogy milyen irányba érdemes fejleszteni őket, milyen időtávban érdemes gondolkodni a fejlesztésben, vagy éppen miben nem érdemes fejleszteni őket, mert az adott területet egy külsős szakember költséghatékonyabban is el tudja látni.

Gábor szigorúan kiemeli, hogy kizárólag az online marketing iparági szegmensen belül vesznek részt az emberek fejlesztésében, hiszen az ő csapatuk is ezen a területen specialista közel negyed évszázada töretlen sikerrel.

Az RG-STÚDIÓ külső „opponensként” tud időt és energiát megtakarító támogatást adni. Abban segítünk, hogy egy vállalat hatékonyabban tudja elérni az üzleti céljait a marketing humánerőforrás vagy stratégiai területeiben rejlő potenciálja kimaxolásával. – zárja Gábor a beszélgetést.

CURIOST projektindító rendezvény

A körforgásos gazdaságra való átállás folyamata minden ágazat számára kihívásokat ugyanakkor kiaknázatlan piaci lehetőségeket rejt.

Az Interreg Central Europe Program keretében megvalósuló „CircUlaR desIgn and develOpment of Sustainable producTs in 4 key sectors in Central Europe” – CURIOST c. projekt egyik kiemelt célja a gépészet, mechatronika, műanyag- és építőipar területén aktív KKV-k számára testre szabott, szakmai támogatást nyújtani elősegítve innovatív, fenntartható és körkörös termékprototípusok kifejlesztését.
A CURIOST nyitórendezvényére a Pozsonyi Közgazdaságtudományi Egyetemen került sor, ahol a projektpartnerek lefektették az alapvető irányelveket, egyértelműen meghatározták az elérendő célokat, elvárásokat és az első periódusban elvégzendő feladatokat a projekt mérföldköveinek és határidőinek figyelembevételével.
Az első félévben már kidolgozott körforgásos üzleti modellek, valamint termékfejlesztési módszertanok vizsgálatát és piaci igények felmérését követően egy közös stratégia kerül kidolgozásra, mely hosszútávon segíti a hazai KKV-k zöld átállását.
A hét középeurópai ország cégeivel való együttműködésre és szakmai támogatásra is lehetőséget nyújtó projektről bővebb információ, illetve KKV-k számára jelentkezési lehetőség: Tóth Edina projekt menedzser ()

Kiemelt szerepet kap a kkv-k informatika fejlesztése az Információtechnológiai Bizottság stratégiájában

A régió kis- és középvállalkozásainak informatikai fejlesztése, az IT-munkaerőpiac regionális megerősítése, az IT szakmai közösség erősítése a régióban – ezek a főbb fókuszterületek, amelyekkel mandátuma alatt a következő négy évben kiemelten foglalkozik a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara ICT Bizottsága. Elkészült az aktualizált stratégiájuk, amelyről Lengvárszky Szabolcs bizottsági elnököt kérdeztük.

Bővebben…

„Egy igen jó és támogató közösség része vagyok a kamarában”

Szücs Krisztina 11 éve kezdte meg munkáját a kamara gazdasági osztályán könyvelőként. Szorgalmas, lelkiismeretes és amikor szükséges, szigorú, amely szakmájában elengedhetetlen. Kollégáinak mindig rendelkezésre áll, támogatja a munkájukat. A Gazdasági Iroda pontos működésének egyik fontos és erős fogaskereke. Szücs Krisztina munkáját a kamara Dr. Záray Károly-díjjal ismerte el. A díjra jelölés a munkatársak titkos szavazása alapján történt.

Bővebben…

Innováció, új technológiák, magas szakmai ismeret, kiváló vállalati rendszer

A GLT Delta Kft. többgenerációs, családias értékrendű vállalkozás. Középületek, irodák, ipari létesítmények épületgépészeti rendszereinek teljes körű kivitelezésével foglalkozik. Az Európa tíz leginnovatívabb építőipari cége közé 2023-ban beválasztott, közel 100 főt foglalkoztató vállalkozás egy modern, 1500 m2-es, robotokkal felszerelt gyártócsarnokot épített fel Szigetváron, a már meglévő üzemük mellé. A GLT-előregyártott rendszerek lényege, hogy komplexen, a helyszíni 3D-felméréstől kezdve a kompakt gépészeti rendszerek legyártásán át a helyszíni szerelésig, majd a karbantartásig mindent magába foglal. Az előregyártott elemek felhasználásával gyorsan és hatékonyan szerelhető össze bármely gépészeti központ. A GLT Szigetvár Kft. munkáját Szigetvár Gazdaságáért Díjjal ismerte el a kamara.

Bővebben…

Újjáéledt és prosperáló vállalkozássá vált a mohácsi székgyár

A kárpitos- és lamináltbútor gyártással foglalkozó mohácsi Sella&Decor Kft. ügyvezetőjét, Vágner Attilát a cég jogelődjének akkori menedzsmentje kérte fel a vállalkozás vezetésére. A szektor nehéz gazdasági helyzete ellenére ő elvállalta a felkérést. Kitartó, következetes munkájának, szakmai hozzáértésének és a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően a vállalkozás életben maradt. A túlnyomórészt exportra termelő cég legutóbbi technológiai és foglalkoztatást bővítő fejlesztései a társaság stabil, nyereséges működésének biztosításán túl a munkahelyek megtartása mellett a foglalkoztatottak számának megduplázásához is hozzájárultak. Vágner Attila munkáját a kamara Dr. Fáy Mihály-díjjal ismerte el.

Bővebben…

„Komlón nem konkurenciái, sokkal inkább partnerei vagyunk egymásnak”

A 2004-ben alakult komlói CH. SCHNEIDER Kft. szolgáltatásainak két fő irányvonala a faipar és a fémipar. A kezdetektől a hazai és a külföldi piacról is vannak megrendeléseik. Az évek során a cég több változáson ment keresztül, külföldi partnereik igényeinek figyelembevételével nevet változtattak és növekvő megrendeléseik kapcsán nagyobb műhelybe költöztek. A cég profilja is folyamatosan bővült. Míg az első években a faipari ágazatban az egyedi bútorgyártás, a fémiparban a repülőgép-alkatrészek összeszerelése volt a specialitásuk, mára munkáik sokkal szerteágazóbb területet ölelnek fel. A tulajdonosaik folyamatosan visszaforgatják a nyereséget a vállalkozásba, hogy a fejlesztések segítségével az elért magas minőséget továbbra is biztosítani tudják. A CH. SCHNEIDER Kft. munkáját a kamara Jánosi Engel Adolf-díjjal ismerte el.

Bővebben…