„Mi vagyunk a vendégekért, és nem ők értünk”

Csordás József 1973-ban kezdte „a szakmát”, azaz lett vendéglátós, és az azóta eltelt mintegy ötven évben számos helyen dolgozott beosztottként, vezetőként, oktatóként, vállalkozóként, tulajdonosként. Felsőfokú végzettséget szerzett, a felesége és ő is mestervizsgát tett több szakmában – a vendéglátás és a vendégfogadás iránti elkötelezettsége máig szakmaközelben tartja: a vállalkozásai működtetése mellett évtizedek óta jelentős szerepet játszik a szakmai oktatásában. „Mi vagyunk a vendégekért, és nem ők értünk” – ez az az útravaló, amit minden tanulója magával visz, mert ez a látásmód mit sem változott az elmúlt fél évszázad alatt.

Bővebben…

Az év középiskolai informatikatanára: Dlusztus Péter

Dlusztus Péter, a Pécsi Janus Pannonius Gimnázium tanára vehette át a 2023/2024-es tanév legkiválóbb középiskolai informatikatanári teljesítményét elismerő TanIT díjat. A 2022-ben a Dél-Dunántúl meghatározó szervezeteinek informatikai vezetőit, informatikai vállalkozásainak vezetőit tömörítő 57 fős szakmai civil közösség, az Informatikai Vezetők Társasága Közhasznú Egyesület (IVETÁR) által alapított díjhoz együttműködő partnerként csatlakozott a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara ICT Bizottsága, amely 2024-től átvállalta az egyesülettől a lebonyolítás feladatait. A bruttó 1.000.000 Ft összegű díjat Lengvárszky Szabolcs kamarai alelnöktől, az ICT Bizottság elnökétől és Zalay Budától, a kamara és az IVETÁR alelnökétől vette át Dlusztus Péter.

Bővebben…

35 éve a Meló-Diáknál: az iskolaszövetkezettel minden résztvevő nyer

A pécsi közgáz hallgatójaként kezdett dolgozni 1989-ben a Meló-Diák Iskolaszövetkezetnél id. Vida Péter, aki a ranglétrát végigjárva projektvezető, majd igazgatósági tag, később pedig elnök lett a szervezetben. Tulajdonképpen ez az első és máig egyetlen munkahelye, ahol már a fiával együtt dolgozik. Lételeme a kíváncsiság, a trendkövetőkkel ellentétben a trendcsinálók táborát erősíti, folyamatosan képezi magát, és szeret a fiatalok között lenni, mert inspirálják. 

Bővebben…

A sikeres marketing alapja: merj kockáztatni!

Aki ma nincs az interneten, az a vevői számára láthatatlan – sokszor hangzik el ez a mondat a marketingszakemberek körében, és nem alaptalanul. Az utóbbi években egyre több kis- és közepes vállalkozás érzi az online marketing szükségességét, ezért vagy maga kezd ebbe a tevékenységbe, vagy szakértői segítséget kér hozzá. A világhálón való folyamatos jelenlét mindenképpen kell a sikerhez, azonban ez önmagában nem elég. Ahhoz, hogy egy-egy onlinemarketing-kampány elérje a célját, elengedhetetlen a speciális, naprakész ismeret – ez pedig azoknál a marketingszakembereknél koncentrálódik, akik nap mint nap ezen a területen dolgoznak. A folyamatos tanulás, az új eszközök, köztük a mesterséges intelligencia alkalmazása a marketing területén is elkerülhetetlen – véli Győrfi Attila Zoltán, a pécsi székhelyű G2A Marketing Bt. tulajdonos-ügyvezetője.

Bővebben…

Az a fontos, hogy a hétköznapokban jól érezzem magamat

Gyerekkorában rendszeresen sportolt, sokáig vívott, de felnőttkorára az alkalomszerű úszást, síelést, kerékpározást leszámítva elmaradt a rendszeres aktív mozgás. A Webstar Kft. üzletfejlesztési vezetője, Csikós Gergely azonban néhány éve kezdte rosszul érezni magát a bőrében, az ülőmunka okozta kellemetlenségek – a derék-, a nyak-, a hátfájás – őt is elérték. Ezért felkeresett egy személyi edzőt, Bodó Dávidot, akinek egyéni korrekciós stratégiája az ülőmunka káros hatásait is enyhítik, és azóta az otthoni korrekciós gyakorlatok elvégzése mellett heti két alkalommal – most már több munkatársával – látogatja az edzéseit.

Bővebben…

Soha nem volt még ilyen egyszerű elkezdni a marketinget – pályázatokkal!

Idén számos pályázat segíti a kis- és középvállalkozásokat abban, hogy beindítsák vagy fejlesszék marketing tevékenységüket. Hoztunk egy rövid pályázati körképet, hogy milyen marketing tevékenységekre lehet és érdemes felhasználni a lehetőségeket. Berek Pétert, az RG-STÚDIÓ Online Marketingügynökség értékesítési vezetőjét kérdeztük a miben segít a marketing bevonása a pályázatokban.

Bővebben…

Szakemberképzés a Körbernél

A Körber Hungária legnagyobb értékét a képzett és tapasztalt munkatársak jelentik. A szakmai utánpótlás biztosítása stratégiai cél, ezért ennek támogatása érdekében szorosan együttműködnek mind a Pécsi Tudományegyetemmel, mind a megyei középfokú szakképző intézményekkel. A duális képzés 2013-ban, egy pilot program keretében indult, azóta több diákból már kolléga lett.

Bővebben…

Zöld Hotel minősítést kapott a Dráva Hotel – Egyre többeknek fontos a fenntarthatóság, az alacsony karbonlábnyom

Évek óta elkötelezett a fenntarthatóság, a környezetvédelem mellett a harkányi Dráva Hotel. Ez egy olyan értékrend, amellyel minden ott dolgozó egyetért. 7 évvel ezelőtt az egyik kolléga szakdolgozatot írt a nemzetközi zöld hotel minősítési rendszerekből, és annak kapcsán vizsgálták meg e szemszögből is a Dráva Hotelt. Mint Puch Eszter hoteligazgató mondja, döbbenetes volt számára, hogy szinte mindenben megfeleltek a rendszernek, csak a szelektív hulladékgyűjtést nem tudták biztosítani. Az idei év közepén sikerült elérniük, hogy a szolgáltató elszállítsa tőlük a szelektív hulladékot, így bátran pályáztak a Zöld Hotel minősítésre, amelyet meg is szereztek.

Bővebben…

Nagyon küzdelmes időszakot élünk…

Az energiaárak jelentős mértékű megnövekedése, a jelen gazdasági körülményei szinte ellehetetlenítik a kisvállalkozásokat – véli Szabó Gábor, a siklósi Szabó Bútor Kft. ügyvezetője. Az egykor jobb napokat megélt asztalos több mint 30 éve indította el saját vállalkozását, amit mindig örömmel, lelkesedéssel működtetett, azonban az utóbbi évek folyamatosan kihívások elé állítják, amelyekre nem igazán találja a megoldást.

Bővebben…