Hidrogén üzemanyagcellás kishajó és autók: a zöld mobilitás jövője?
A Dél-Dunántúli Gépipari Klaszter (menedzsmentszerv: PBKIK) tagja, a KONTAKT-Elektro Kft. ipari villamos automatizálás, az elektro- és szenzortechnika területein tevékenykedik immár 40 éve. Jelenleg a legnagyobb fejlesztési projektjeik a hidrogéntechnológiához kapcsolódnak, 15 éve foglalkoznak a technológiaváltó területtel.
Új telephellyel erősít a Kaposvári Villamossági Gyár Kft.
Céget és ezzel együtt telephelyet is vásárolt a Kaposvári Villamossági Gyár (KVGY) Kaposújlakon. A csaknem 1100 négyzetméteres csarnokban alapvetően a német piacra dolgoznak majd, s a piacbővítés következtében a 2023-as nagyjából 11 milliárd forint bevétellel szemben 2024-ben csaknem 13 milliárd forintot terveznek.
Matro Kft. – Sikertörténet az autóipari beszállításban
A Dél-Dunántúli Gépipari Klaszter (menedzsmentszerv: PBKIK) tagja, a Matro Kft. tulajdonosával, Kleisz Zoltánnal interjú készült, amely során a cég fejlesztéseiről, az autóiparról és az aktuális trendekről – automatizáció, energiahatékonyság – beszélgettek. A sikertörténetükből kiderül az is, hogyan lett a pécsi gépgyártó a Knorr-Bremse autóipari beszállítója.
Kiderült ki nyerte el pécsi DDGK Oktatói Ösztöndíjat!
Lezárult a Dél-Dunántúli Gépipari Klaszter (menedzsmentszerv: PBKIK) 2022/23-as tanévre vonatkozó Oktatói ösztöndíj programja, melybe bevontuk a régió gépiparhoz kapcsolódó technikumokat és szakközépiskolákat. A pécsi DDGK Oktatói ösztöndíjat Osvald Levente, az BMSzC Angster József Szakképző Iskola és Szakiskola oktatója érdemelte ki.
Öko lábnyom szerepe az exportpiacokon és kötelező visszaélés bejelentő rendszer a DDGK tagoknál
A Dél-Dunántúli Gépipari Klaszter (menedzsmentszerv: PBKIK) 85. Benchmarking Klubülését Segesden tartotta a Ferrokov Kft. telephelyén. A fórumtémák a következők voltak: Öko-lábnyom jövőbeli szerepe az exportpiacokon; új szabályok: kiterjesztett gyártói felelősség, koncessziós hulladék gazdálkodás, kötelező belső visszaélés-bejelentés rendszer.