Az elmúlt években a digitalizáció és az Ipar 4.0 körüli felhajtás sok kis- és középvállalkozást elbizonytalanított: Most már teljesen digitalizálnom kell a vállalkozásomat? Mivel kezdjem? Melyek a számomra megfelelő technológiák? Megvannak egyáltalán a szükséges előfeltételeim és erőforrásaim?
Ezekre a kérdésekre adhat választ a végéhez közeledő Digital Coach projekt, és a projekt keretében az ADAPTION felmérés, és a hozzá kapcsolódó tanácsadás.
A projekt keretében 6 vállalkozás döntött úgy, hogy meghallgatja a javaslatainkat. Tevékenységi köröket tekintve igen széles a skála, van irodai gépeket forgalmazó vállalkozás, agráripari vállalkozás, fémmegmunkálással foglalkozó cég és élelmiszeripari vállalkozás is. Az indíték, a motiváció mindenhol más, mégis mindenhol azonos. Minden cég felismerte, hogy a digitalizáció már nem úri huncutság, nem versenyelőny. A digitalizáció hiánya azonban már komoly versenyhártány.
Áprilisban lezajlott a hazai záró workshop, júniusban pedig a nemzetközi záró konferencia Bochumban.
A hazai eseményen a résztvevők a céges tapasztalatok mellett a magyarországi EDIH-ek tevékenységével is megismerkedhettek, amelyekkel a jövőben szorosabb együttműködést tervez kamaránk több vonalon is.
A Bochumban lezajlott konferencián a nemzetközi tapasztalatok mellett szó volt a további lehetőségekről.
Kamaránk elkötelezett a vállalkozások támogatása, fejlesztése mellett, így a projekt hivatalos lezárása után is biztosítani fogjuk a díjmentes felmérést és tanácsadást. Díjmentes, de nincs ingyen, mivel időt kell rászánni.
Hogy is kell elképzelni egy ilyen felmérést?
Az ADAPTION kritériumrendszer megismerésével kezdődik. A vállalkozás kiválasztja a 47 kritériumból azt az 5-10 kritériumot, ami a leginkább érdekli, ezek mentén zajlik a felmérés és a beszélgetés is. A kiválasztott kritériumok alapján készül egy kérdőív, amit már előre kitölthetnek a vállalkozás munkatársai. Minél többen, annál jobb. És már el is érkeztünk az első személyes találkozáshoz, amikor a résztvevők (vállalkozás képviselői, kamarai munkatársak, meghívott szakértők) leülnek beszélgetni. A beszélgetés során igyekszünk a motivációkat mélyebben megismerni, felvázolni a vállalkozásnál zajló folyamatokat, feladatokat, szerepköröket. A cél az, hogy minél több információt szerezzünk (amit természetesen bizalmasan kezelünk), amik alapján javaslatokat tudunk megfogalmazni. A beszélgetések során általában a résztvevő vállalkozások képviselői is tisztábban kezdik látni a helyzetet és az összefüggéseket.
További információ:
Nagy Eszter és Pohli Krisztina