Az átadott munkaeszközökben bekövetkező kár megtérítése

Tekintettel arra, hogy a munka, segédeszközök, munkagépek, kommunikációt segítő készülékek, felszerelések nélkül a legritkább esetben végezhető, a munkáltató maga biztosítja, hogy a munkavállaló rendelkezésére álljon minden, ami annak munkavégzéséhez szükséges. Azonban, ami elromolhat, az el is romlik, illetve el is rontják, ami elveszhet, azt el is veszítik, az ebből eredő kár viselése pedig körültekintő eljárás mellett a munkavállalóra terhelhető.

Tovább olvasom »
Kisvállalati adóalanyiság megtartásának létszám-feltétele

A kisadózó vállalkozások tételes adójáról és a kisvállalati adóról szóló 2012. évi CXLVII. törvény [Katv.] 19. § (5) bekezdés h) pontja szerint a kisvállalati adóalanyiság megszűnik a létszámváltozás hónapjának utolsó napjával, ha a létszámnövekedés miatt az adóalany átlagos statisztikai állományi létszáma meghaladta a 100 főt.

Tovább olvasom »
A rózsaszín csekken teljesíteni kívánt adófizetések következményei

A NAV arra hívja fel ügyfeleinek figyelmét, hogy adófizetési kötelezettségüknek ne belföldi postautalványon (rózsaszín csekken) tegyenek eleget, tekintettel arra, hogy ezen fizetési mód nem tartozik a 465/2017. (XII. 28.) Kormányrendeletben (a továbbiakban. Korm. rendelet) meghatározott lehetséges adófizetési módok közé, illetve az az adó megfizetésére nem alkalmas.

Tovább olvasom »
„A marketing olyan, mint a legózás, az ember csinálja, élvezi, van eredménye és ez futtatja fel a céget”

„A marketing az a befektetés, az a részvény, amely a cégedből a maximális hasznot fogja kipréselni – semmi más!” Ez volt az utolsó mondata Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő 2010-ben kiadott Kisvállalati Marketing Biblia című könyvének, amely máig hatóan meghatározza a hazai kkv-k vevőszerzését és önmagukról közvetített képét. Wolf Gábor és csapata számos baranyai vállalkozás sikerében közreműködött, legutóbb június közepén tartott helyi cégvezetők számára szakmai előadást egy újfajta vevőpozicionálásról a pécsi Effekt Látogatóközpontban. A bevezetőben említett, majd tíz évvel ezelőtt leírt gondolata a vele készült beszélgetésből is visszaköszön.

Tovább olvasom »
Versenynek indult de „flow” érzés lett!

Jó szülők szeretnénk lenni. Kívülről higgadtak, magabiztosak vagyunk, belülről szétmar az aggódás (és a büszkeség), ahogy látjuk önállósodási törekvéseit a kamasznak. Saját nélkülözhetetlenségünk igazolásaként még mindig kikészítjük reggel a ruhát, a kenyeret megvajazzuk. A kulacs csurig töltve, tízórai a táplálkozási piramisnak megfelel, suliba autóval visszük (12 év felett szigorúan a bejárattól 200 méterre kiszáll, ne égessem őt).

Tovább olvasom »
H2020 INNOSUP-07-2019

A pályázati kiírás célja a kkv-k nagy ipari felhasználókhoz való hozzáférését és a nyílt innovációhoz kapcsolódó problémák (például szellemi tulajdonjog és titkosság, belépési költségek, innovatív partnerek keresése) megoldását segítő hálózatlétrehozása. A hálózat megkönnyíti majd az együttműködést és összekapcsolja az innovatív megoldásokkal rendelkező kkv-kat a felhasználó nagyvállalatokkal. A pályázati kiírásra PIC számmal rendelkező innovációs közvetítő szervezetek jelentkezhetnek és maximum 1,5 millió euró támogatást kérhetnek.

Tovább olvasom »
Egy sikeres Baranyáért

A két héttel ezelőtti Határtalan Baranya című konferencia befejezésével nem állt meg az élet Siklóson. Jelenleg is folynak tárgyalások a résztvevőkkel és előadókkal, a vállalkozók érdeklődését, kérdéseit-kéréseit a Kamara koordinálja.

Tovább olvasom »
Piacvezérelt kutatás-fejlesztési és innovációs projektek támogatása

A Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alapból (a továbbiakban: NKFI Alap) a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal által meghirdetett felhívás célja a vállalkozások versenyképességének javítása piacorientált kutatás-fejlesztési és innovációs projektjeik támogatásával. A felhívás keretében piacképes termék, technológia vagy szolgáltatás-fejlesztés kerül támogatásra.

Tovább olvasom »