Kemping, ami sokkal inkább kulturális centrum

Piros László vezetésével 2018-tól kezdődően felújították, fejlesztették a szigetvári kempinget és annak működését. Egy olyan közösségi teret hoztak létre, amelynek célja, hogy a környéken élők különböző programokon találkozhassanak. A szórakoztatáson kívül az események nem titkolt célja a helyi tehetségek felkutatása, bemutatkozása. Fedett terasz és rendezvénysátor biztosítja egész évben a családi és szabadidős rendezvények lebonyolítását. A PBKIK Szigetvár Gazdaságáért Díjjal ismerte el Piros László munkáját.

Bővebben…

„A fogyasztók egyre jobban hisznek a gyógynövényekben”

Éppen most fejeztek be egy csarnokberuházást – ami a jövőbe vetett bizalmat is jelképezheti –, bár az alapanyag-drágulás, a gyógynövényekhez és a csomagolóanyagokhoz való hozzáférés nehézsége, az árfolyamváltozás a pécsváradi Mecsek teát előállító Mecsek Drog Kft.-t is elérte az utóbbi években. Azonban ahogy Kakas Sándor ügyvezető mondja, a Covid alatt a fogyasztók felfedezték a gyógynövényekben rejlő erőt, ami az ő teáik elfogadottságát is növeli. Mégis napi kihívást jelent számukra a folyamatos változásokhoz való alkalmazkodás.

Bővebben…

Amikor a marketing új értelmet nyer

„Nagyon sokat kaptunk a három nap alatt, elképesztően hasznos volt a képzés.” „Örülök, hogy eljöttem, mert nagy inspirációt, löketet kaptam, és már más szemlélettel nézem a cégemet. Megérte részt venni.” Ez két visszajelzés a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara Oktatási Központja által májusban tartott háromnapos Hatékony marketingmegoldások kkv-k számára képzéssel kapcsolatban, de a korábbi tanfolyamokról is hasonlóképpen vélekednek a résztvevők. A tematika három marketingszakember tudására és tapasztalatára épül, a sok gyakorlati feladat megoldása mellett a résztvevők saját vállalkozásuk marketingjére vonatkozóan is kapnak ötleteket, tanácsokat.

Bővebben…

Tíz év után újra fogadnak tanulókat

Ahogy szinte minden cégnél, a pécsi Lég-Cső Kft-nél is szembe kellett nézniük a tulajdonosoknak azzal a ténnyel, hogy a több, mint harminc évvel ezelőtt létrehozott cég törzsgárdája lassan eléri a nyugdíjkorhatárt, gondoskodni kell az utánpótlásukról. Mindezt a két évvel ezelőtti tulajdonosváltás is szükségessé tette, ugyanis a HLS-GROUP cégcsoport érdekkörébe kerültek, amelynek Németországban is van kivitelezési részlege. Elsődlegesen közintézmények, óvodák, iskolák épületgépészeti, fűtési rendszereinek – energetikai felújítását végzik. Jelenleg a Cella Septichora gépészeti rekonstrukcióját végzik, kiemelten nagy szerepet kapott a sírkamra állandó légállapotának fenntartása.

Bővebben…

Bevált az újrendszerű képzés – gyakorlat, elmélet egy helyen.

Komlón, a Lakics Kft.-nél nemcsak a jövő szakmunkásainak gyakorlati képzése folyik, hanem szinte egyedülálló módon az elméleti oktatásuk is helyben történik. Idén a rendszer hatékonyságát egyértelműen bizonyította, a tanulóik mindannyian sikerrel szerepeltek a szakmai tanulmányi versenyen, az egyik közülük pedig bejutott az országos válogatóra.

Bővebben…

A CsigaBit is bebizonyította: nincsenek leküzdhetetlen akadályok

Az első tíz között ért célba a közelmúltban megrendezett Pécs–Orfű–Abaliget félmaraton futáson a pécsi InnoTeq Kft. munkatársai alkotta CsigaBit csapata, ami hatalmas örömöt jelentett az alkalmi teamnek. Az innovatív fejlesztéssel, vizualizációs megoldásokkal, térinformatikával és kiterjesztett valósággal foglalkozó informatikai vállalkozás nem először indult sportversenyen, többször részt vettek a Pécs–Harkány, illetve a Pécs–Orfű futóversenyen is. Mint a pécsi vállalkozás egyik tulajdonosa, egyben a CsigaBit csapattagja, Bíró László mondja, a felkészültségi szint, a szabadidő, valamint a kedv függvényében alkalomszerűen változik a csapat összetétele, most azonban először volt női túlerő a háromtagú együttesben.

Bővebben…

„Az innovációmarketing kiemelten fontos minden jövőorientált baranyai vállalkozás számára”

Dr. Lányi Beatrix évek óta szervezi és végzi az innovációmarketing tantárgy oktatását, gyakorlatilag egyedülállón az egész felsőoktatásban. Egyetemista hallgatói marketingesként magukkal viszik az innováció és a vállalkozói kultúra magas szintű ismeretét és munkájuk során meghonosítják a cégeknél. Dr. Lányi Beatrix munkáját a PBKIK Baranyai Innovációs Díjjal ismerte el.

Bővebben…

A Távol-Keletet is meghódította a Nosiboo

A magyar tulajdonú Attract Kft.-t jól bevezetett márkanevéről, a Nosiboo-ról ismerik az Amerikai Egyesült Államoktól Dél-Koreáig szerte a világban. A Nosiboo az orrhigiénia terén meghatározó innovatív orvostechnikai eszközöket fejleszt és gyárt, amelyeket már nemzetközi díjakkal is elismertek. Az üzleti modell sikerét jól mutatja, hogy a cég nettó árbevétele 2020-ról 2021-re több mint duplájára, 2 milliárd 750 millió forintra nőtt, melynek csaknem 96%-a exportból származik. A 2022-es árbevétel pedig 5,5 milliárd forint körül volt. A PBKIK Baranyai Export Díjjal ismerte el az Attract Kft.-t.

Bővebben…

Különleges, innovatív megoldásokkal végzik az uránbányák rekultivációját

Az állami tulajdonú Bányavagyon-hasznosító Nonprofit Közhasznú Kft. feladata a megszűnt bányászati tevékenység következtében fellépő környezeti és vagyoni károk felszámolása és a szénhidrogén-kezelés, a Mecseki Környezetvédelmi Bázis fióktelepé pedig az uránérc-kitermelés bányáinak és meddőhányóinak rekultivációja volt, amelyet már sikeresen megvalósítottak. Jelenleg a hosszú távú kármentesítés zajlik. A PBKIK Baranyai Környezetvédelmi Díjjal ismerte el a Bányavagyon-hasznosító Nkft. munkáját.

Bővebben…

A Mecsek Füszért a magyar kereskedelem jelentős szereplője

A Mecsek Füszért Zrt. 2035 főt foglalkoztat az általa üzemeltetett több mint 200 Coop kiskereskedelmi áruházában és C+C diszkontüzletében. Kiskereskedelmi egységei a vidéken élő lakosság nagy részét látják el, de egyben regionális nagykereskedelmi ellátója viszonteladóinak és intézményi vevőinek. A vállalat tevékenységét a PBKIK Az Év Kereskedője Díjjal ismerte el.

Bővebben…