Kereskedelem

MKIK ágazatspecifikus javaslatok

A kamarai rendszer a vállalkozások és érintett ágazatok bevonásával készíti a javaslatcsomagokat. A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara alább olvasható összesített ágazati javaslatai a Kormány részére is átadásra kerültek. Számos pécsi kamarai javaslat és a gépipari szakágazati ajánlása kapcsán a Dél-Dunántúli Gépipari Klaszterrel közösen készített program jelentős része is beillesztésre került.

Tovább olvasom »
Banki idősáv ajánlás

A kijárási korlátozásról szóló kormányrendelettel összhangban külön idősávot biztosít a személyes ügyintézésre a Takarékbank a 65 évnél idősebbeknek.

Tovább olvasom »
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara II. javaslatcsomagja

Mint azt korábban is jeleztük, az új koronavírus gazdasági hatása megjelenik mind a keresleti, mind a kínálati oldalon. A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (a továbbiakban: MKIK) szakmai álláspontja szerint a gazdaság működésének minimális fenntartásához, majd annak jelentős mértékű újraindításához a kínálati oldalon jelentkező válsághelyzet kezelése az elsődleges.

Tovább olvasom »
Hogyan marketingezz az átmeneti időszakban, és hogyan ne?

Olyan időszakot élünk, amire nem lehetett előre felkészülni, de valószínűleg még sokáig emlegetni fogunk. Tudtuk, hogy hamarosan válság fog jönni, de azt nem, hogy ilyen gyorsan és ilyen formában. Mit tegyél vállalkozóként most, és mit ne? Ebben az átmeneti időszakban fontos megtervezni, hogy mit fogunk tenni, de azt is tudatosítani kell, hogy mit NEM fogunk megtenni az új helyzetben. A marketinged vonatkozásában az alábbiakat javaslom. Mit ne tegyél? Ne pánikolj! Egyesek kapkodnak, mások pánikolnak. Mielőtt ész nélkül felmondanád a szerződéseidet, gondold át, hogy van-e más megoldás. Lehet, hogy kisebb változásokkal is túléled ezt az időszakot. Ne hallgass! Ha nem kommunikálsz, akkor azt hiszik lehúztad a rolót. Végleg. De még a bizonytalanság is megzavarja a megrendelőket. Adj hírt magadról, mesélj a cégedről, és nyugtasd meg a partnereket, hogy továbbra is rendelkezésre állsz. Ne hagyd abba, csak változtass! A marketinget ilyen időszakban sem szabad abbahagynod. Használj költséghatékony vagy ingyenes eszközöket, csak ne

Tovább olvasom »
Kereskedelmi korlátozások a koronavírus járványhoz kapcsolódóan

A koronavírus-fertőzéshez kapcsolódóan az Európai Bizottság kereskedelmi korlátozásokat vezetett be olyan termékekre, melyek kulcsfontosságúak a járvány megfékezésének érdekében. A védőeszközök, például szájmaszkok korlátozott számban állnak rendelkezésre, a vírus terjedése ráadásul komoly keresletnövekedést von maga után. 

Tovább olvasom »
A koronavírus gazdasági hatásainak vállalati kezelése

Gyorselemzés – 2020. 03. 24 A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) annak érdekében, hogy minél pontosabb képet kaphasson a koronavírus-fertőzés gazdasági hatásairól, kérdőíves felmérést végez a hazai vállalkozások körében. Az alábbi gyorselemzés a felmérés második hullámának 2020. március 24-ig beérkezett válaszain alapul. A témában készült online, önkitöltős kérdőívet 3121 vállalkozás töltötte ki. Az elemzés a válaszadó cégek percepcióit, első reakcióit ismerteti.

Tovább olvasom »