MKIK ágazatspecifikus javaslatok

A kamarai rendszer a vállalkozások és érintett ágazatok bevonásával készíti a javaslatcsomagokat. A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara alább olvasható összesített ágazati javaslatai a Kormány részére is átadásra kerültek. Számos pécsi kamarai javaslat és a gépipari szakágazati ajánlása kapcsán a Dél-Dunántúli Gépipari Klaszterrel közösen készített program jelentős része is beillesztésre került.

Bővebben…

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara II. javaslatcsomagja

Mint azt korábban is jeleztük, az új koronavírus gazdasági hatása megjelenik mind a keresleti, mind a kínálati oldalon. A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (a továbbiakban: MKIK) szakmai álláspontja szerint a gazdaság működésének minimális fenntartásához, majd annak jelentős mértékű újraindításához a kínálati oldalon jelentkező válsághelyzet kezelése az elsődleges.

Bővebben…

Hogyan marketingezz az átmeneti időszakban, és hogyan ne?

Olyan időszakot élünk, amire nem lehetett előre felkészülni, de valószínűleg még sokáig emlegetni fogunk. Tudtuk, hogy hamarosan válság fog jönni, de azt nem, hogy ilyen gyorsan és ilyen formában. Mit tegyél vállalkozóként most, és mit ne? Ebben az átmeneti időszakban fontos megtervezni, hogy mit fogunk tenni, de azt is tudatosítani kell, hogy mit NEM fogunk megtenni az új helyzetben.

A marketinged vonatkozásában az alábbiakat javaslom.

Mit ne tegyél?

  1. Ne pánikolj!
    Egyesek kapkodnak, mások pánikolnak. Mielőtt ész nélkül felmondanád a szerződéseidet, gondold át, hogy van-e más megoldás. Lehet, hogy kisebb változásokkal is túléled ezt az időszakot.
  2. Ne hallgass!
    Ha nem kommunikálsz, akkor azt hiszik lehúztad a rolót. Végleg. De még a bizonytalanság is megzavarja a megrendelőket. Adj hírt magadról, mesélj a cégedről, és nyugtasd meg a partnereket, hogy továbbra is rendelkezésre állsz.
  3. Ne hagyd abba, csak változtass!
    A marketinget ilyen időszakban sem szabad abbahagynod. Használj költséghatékony vagy ingyenes eszközöket, csak ne hagyd abba! Erősítsd az online jelenlétedet, mert most mindenki internet előtt van éjjel-nappal.

Mit tegyél, ha sikeresen akarod átélni ezt az időszakot?

  1. Kommunikálj, kommunikálj!
    Ismered a híres PR vastörvényt, ugye? “Aki előre informál, az tájékoztat, aki utólag, az magyarázkodik” Előzd meg a találgatásokat!
    – Itt az idő elővenni a hírleveleket. Ha már van vevőlistád, akkor ne hagyd ki az online kapcsolattartás e remek fajtáját.
    – Használd Közösségi médiát! Ha rég nem posztoltál, és eddig halogattad, itt az idő!
    – Ne csak az ügyfelekre, a célközönségedre gondolj, hanem a “barátodra”, a Google-ra is. Fontos, hogy a Google is lássa, hogy aktív vagy. SEO ügyben átrendeződés várható, legyél Te az, aki a javára fordítja ezt a helyzetet. Frissítsd a honlapodat, blogolj, videózz!
  2. Légy rugalmas!
    Lehet, hogy az új helyzet miatt váltanod kell. Változtass minél előbb! Ötletelj, keress, tájékozódj! Próbálj ki új dolgokat, új formációkat behozni a tevékenységedbe. Tanácsadásaidat például minden további nélkül megtarthatod online, még a kurzusokat, meetingeket is.
  3. Támogass és segíts!
    Ha van a tarsolyodban olyan tudás, ami másnak is hasznos lehet, akkor ne habozz, most rukkolj elő vele. Ajánld fel ügyfeleidnek, vevőidnek, vagy vállalkozó társaidnak. Ha van olyan szolgáltatásod, amit átmenetileg ingyen tudsz biztosítani, akkor gondold át, lehet, hogy sokakat támogatni tudsz vele. Kezdd el, örökérvényű szabály, hogy aki ad, az kap is. Most mindennél inkább jó pont.

És végezetül tarts ki! Gondolkozz előre! Van élet a Maradj otthon időszakon túl!

 

Szilágyi Tímea

mikromarketing.hu

Kereskedelmi korlátozások a koronavírus járványhoz kapcsolódóan

A koronavírus-fertőzéshez kapcsolódóan az Európai Bizottság kereskedelmi korlátozásokat vezetett be olyan termékekre, melyek kulcsfontosságúak a járvány megfékezésének érdekében. A védőeszközök, például szájmaszkok korlátozott számban állnak rendelkezésre, a vírus terjedése ráadásul komoly keresletnövekedést von maga után. 

Bővebben…

A koronavírus gazdasági hatásainak vállalati kezelése

Gyorselemzés – 2020. 03. 24

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) annak érdekében, hogy minél pontosabb képet kaphasson a koronavírus-fertőzés gazdasági hatásairól, kérdőíves felmérést végez a hazai vállalkozások körében. Az alábbi gyorselemzés a felmérés második hullámának 2020. március 24-ig beérkezett válaszain alapul. A témában készült online, önkitöltős kérdőívet 3121 vállalkozás töltötte ki. Az elemzés a válaszadó cégek percepcióit, első reakcióit ismerteti.

Bővebben…