Pénzügyekben a távolság sem akadály

Mi újság az iFinance Vállalati Pénzügyek Kft.-nél?

Cégünk dinamikusan fejlődik, és ami nekünk külön öröm, hogy több megbízásunk is van kifejezetten nagy, 30-40 milliárd árbevételű cégektől, melyeknél egész kontrolling struktúrákat építhetünk ki. Ez számunkra egy nagy szakmai elismerés. Csapatunk pedig idén 14 főre bővült. Elindítottuk LinkedIn és Facebook oldalainkat is, ahol naprakész információkkal látjuk el követőinket – avatott be a cég tevékenységébe Fazekas Fanni cégvezető.

A nevéből nyilvánvalónak tűnik – de mivel is foglalkozik a cég?

Gyakorlatilag egy komplett külsős pénzügyi osztályt működtetünk.
Kontrolling, könyvelés, pénzügyi asszisztencia szolgáltatásokat nyújtunk, és divatosan szólva „interim CFO”, vagyis ideiglenes pénzügyi vezetői feladatokat látunk el. Ügyfeleinknek egy konzultációt követően személyre szabott megoldásokat biztosítunk, hogy a cégtulajdonosok, vállalatvezetők energiáikat az üzletfejlesztésre, szakmai irányításra fordíthassák.

Jelentős átalakuláson esett át a vállalkozás. Mi történt? 

Vállalatunk neve iFinance-re (Intelligent Finance) változott. Ez a beszédes név jól tükrözi a cég filozófiáját: okos, tudatos tervezéssel lehet üzletileg jó döntéseket hozni és a vállalkozás sikerességét megalapozni. Mi pedig pontosan ebben segítünk partnereinknek. Hatékonyságnövelésünk érdekében a vállalati struktúránkat is átalakítottuk.

Pécs, Tatabánya, Thassos… a nagy földrajzi távolságok úgymond nem igazán hátráltatják az Önök működését. Azonban néha jó, ha közel van a segítség. Hogyan csinálják?

Szolgáltatásainkat felhő alapú rendszeren keresztül biztosítjuk, ezáltal a világ minden tájáról tudunk dolgozni. Baranya vármegyében pedig kapcsolattartónk, Farkas Balázs segíti munkánkat.

Nyitottság és együttműködési hajlandóság jellemzi a céget, ennek az elmúlt időszakban is tanúbizonyságát adta.

A pécsi székhelyű Hardbit Kft. híres innovatív vállalatirányítási rendszeréről, a Frézer Vállalatirányítási Rendszerről, amely a webshopok logisztikai, raktárkezelési, pénzügyi és értékesítési folyamatait optimalizálja. Ezért elkezdtük a Frézer Vállalatirányítási Rendszert saját ügyfeleink körében is ajánlani és használni. Az automatikus számlázás és a pénzügyi folyamatok digitalizálása révén a rendszer jelentősen csökkenti az adminisztratív terheket, minimalizálja a hibák lehetőségét, és lehetővé teszi, hogy a vállalkozók arra koncentráljanak, ami igazán fontos: a vállalkozásuk növekedésére. 
Az iFinance pénzügyi szakértelme és tanácsadói szolgáltatásai kiegészítik a Hardbit technológiai megoldásait. Az automatizált könyvelési rendszerek és a digitális alapú pénzügyi szolgáltatások révén az iFinance biztosítja, hogy az ügyfelek pénzügyei mindig rendezettek és naprakészek legyenek. Az együttműködés célja, hogy egy integrált és hatékony megoldást nyújtsunk webshop tulajdonos ügyfeleiknek a napi működés során felmerülő kihívások kezelésében.

Mit üzen az iFinance a dél-dunántúli vállalkozásoknak?

Az iFinance-nél nagy hangsúlyt fektetünk a networkingre, igyekszünk országszerte együttműködéseket kiépíteni és összefogással egymást segíteni.
Ezen kívül fontosnak tartjuk a pénzügyi adatok elemzését és helyes értelmezését, mert ha ezeket beépítjük a stratégiánkba, versenyelőnyre tehetünk szert!

Az életmódváltás lett a szenvedélye – ma már ő biztat sportolásra

Az építőipari generálkivitelezéssel foglalkozó MB-BAU cégcsoport vezetőjében, Magyari Csabában 2016-ban megérett az igény a vállalkozásai „rendbe rakására”. Azonban hamar rájött: ahhoz, hogy a cégben rendet tudjon tenni, először magának kell rendben lennie. A folyamat életmódváltással indult, így érkezett meg a sport az életébe, amely a mai napig szerves része a mindennapjainak. Mint mondja, korábban jobbára ő volt a sportért, ma a sport van őérte.

Bővebben: Az életmódváltás lett a szenvedélye – ma már ő biztat sportolásra

– Elfoglalt vállalkozóként kezdődő alvászavarral küszködtem, túlsúlyos is voltam, emellett a sok stressz miatt nyugtalanul teltek a napjaim. Egy szilveszteri koccintáskor a baráti társaságból megkérdezte valaki, hogy mit kívántam a jövő évre magamnak, mire azt válaszoltam, hogy meg fogom változtatni az életemet. Két hónap múlva megkeresett két ismerősöm, hogy támogatnám-e a sportegyesületüket, cserébe azt kértem, hogy segítsenek az életmódváltásban, szeretnék elkezdeni futni. Három nap múlva a márciusi hóesésben indult a futókarrierem Nedjalkov Balázzsal, egy óra alatt négy km-t kocogtunk. Akkor úgy éreztem, hogy a komfortzónámon kívülre kerültem. Viszont utána sokkal könnyebb lettem, végigaludtam az éjszakát is. Ettől kezdve futok, majd néhány sporttárssal elkezdtem biciklizni, úszni, és a következő évben szintidőn belül teljesítettem Horvátországban egy fél Ironman versenyt. Ez óriási élmény volt számomra.

– Hogyan tudta megtartani a mai napig a kezdeti motivációt?

– Sokszor nem volt kedvem elindulni, mint ahogy időm se – gondolom sokan vannak így. Ma is általában hajnali 5-kor megyek futni vagy úszni, esetleg munkaidő után, este. Amikor elkezdtem mozogni, többeknek hamar feltűnt, hogy valami történt velem, mert lefogytam, jobban reagáltam a stresszhelyzetekre… A külső jelzések hatására tudatosabban figyeltem az étkezésre is. A fizikális állapotom javulásával hatványozottan jobb lett a mentális állapotom, sokkal nyugodtabb lettem és gyorsabban tudtam döntéseket hozni. A munkatársaim közül az én példámat követve többen nekiálltak mozogni, és a mai napig is folytatják. A tágabb környezetemből is rengeteg pozitív visszajelzést kaptam, mint kiderült, jó néhány embert motiváltam az életmódváltásommal. Ma is azt vallom, hogy muszáj időt szakítani magunkra, a mozgásra, bármilyen pozícióban is dolgozik valaki, a jóllét alapfeltétele a remek fizikális állapot. Senki ne várja el, hogy mentálisan jól lesz, ha fizikálisan nincs jól.

– Ma milyen sportot űz és milyen rendszerességgel?

– Volt egy másfél éves időszak, amikor nagyon fájt a lábfejem, ezért abba kellett hagynom a sportot. Egy műtét után a lábadozási idő leteltével mindent újra kellett kezdenem. A súlyom is visszajött, mert nem tudtam olyan intenzivitással edzeni, mint korábban, viszont a jó mentális állapotomat meg tudtam tartani. Ma már aktívan sportolok. Extrém sportokat ugyan már nem űzök, de rendszeresen járok fitneszterembe, ahol edző segítségével edzek. Heti három alkalommal futok, egy alkalommal úszom és egyszer kerékpározom. Ezek a triatlon sportágai, idén ősszel két-három versenyen szeretnék részt venni, amelyeken csupán a teljesítés és a motiváció megszerzése érdekében indulok. A feleségem is fut, vele is tervezek néhány futóversenyt teljesíteni. Annyit sportolok, amennyit a munkám és a család enged, korábban egy kicsit többet sportoltam, mint szerintem kellett volna. Mostanra megtaláltam azt a középutat, hogy nagyon jól vagyok, és nem én vagyok a sportért, hanem a sport van értem. Mindenkinek, aki tanácsot kér tőlem, elmondom, hogy ameddig tudja, tartsa meg a sportot az életében, sétáljon, túrázzon, vigye sétálni a kutyáját, kocogjon. Nem baj, ha nem úgy fut, mint a többiek, ő sokkal előrébb van ahhoz képest, mint aki otthon a fotelban ül és tévét néz.

– Ma mi a motiváció a mozgással kapcsolatban?

– Megtapasztaltam azt az életminőséget, amit a sport meg a helyes táplálkozást ad. Lehet így is jókat enni, a mértéket kell megtalálni. Vannak olyan ételek, italok, amiket el kell kerülni, mert amúgy sem egészségesek, és még a sport mellett sem ajánlott. De az életminőség mindenért kárpótol. Ez nem egy drága hobbi, egy olcsóbb kerékpárral is el lehet érni a célokat, nem kell több millió forintot költeni rá.

– Mire tanította meg önt a sport?  

– Kitartásra, önuralomra, csapatban való dolgozásra. Sok esetben csapatban sportolunk, így figyelni kell a másikra, de az is fontos, hogy magunkra és a környezetünkre is fókuszáljunk. Ha tudok, a gyerekeimmel mozgok, de a munkatársaimmal is szoktunk kerékpározni. Most készülünk egy éjszakai túrára, sátrazásra. Ahogy annak idején nekem is volt mentorom, úgy én is szakítok időt azok támogatására, akik nyitottak rá. Megosztom velük a tapasztalataimat, és mindenkit arra biztatok, hogy mozogjon. Tapasztalatból mondom: megéri.

K.T.

Az internet az új közmű – mit tudnak a kicsik, amit a nagyok nem?

Az internetelérés ugyanolyan fontossá vált az elmúlt évek alatt, mint a víz-, a gáz- vagy a villanyáram-szolgáltatás, internet nélkül nem működik a háztartások többsége, vállalkozás, vállalat pedig egyáltalán nem. Elég csak visszagondolni a néhány évvel ezelőtti pandémiás helyzetre, amikor sokak életét meghatározta a home office és a digitális oktatás, és mind a munkáltatók, mind a munkavállalók, a tanulók részéről elvárássá vált, hogy ugyanolyan minőségben lehessen végezni a számítógép-alapú munkát, mint a kiváló internetes infrastruktúrával rendelkező munkahelyekről, iskolákból. Ugyan a pandémiát már magunk mögött hagytuk, a kérdés azonban ma is velünk van: miként válasszunk internetszolgáltatót. Vér Gabriellával, a több mint 2000 ügyféllel rendelkező VANNET Telekommunikációs Kft. ügyfélkapcsolati vezetőjével arról beszélgettünk, hogy milyen előnyei vannak, ha kisebb hazai szolgáltatóval szerződünk.

Bővebben: Az internet az új közmű – mit tudnak a kicsik, amit a nagyok nem?

– Számos kérdés felmerül egy új internetszolgáltató kiválasztásakor: teljes körű szolgáltatást nyújt-e, képes-e követni a technológiai fejlődést, azaz korszerű szolgáltatást kapok-e, és talán az egyik legfontosabb: bízhatok-e benne. Azt gondolom, hogy nem a szolgáltatók mérete határozza meg, ki mellett döntünk, sokkal inkább a szolgáltatás minősége. A VANNET portfóliójában – bár kkv-nak minősülünk – például megtalálható az összes távközlési technológia: optikai, mikrohullámú, műholdas és mobil internet. Ezek ötvözésével magas rendelkezésre állást és megoldást tudunk nyújtani az ügyfeleinknek az ország minden pontján. Olyan igényekre is képesek vagyunk reagálni, amelyekre egy multicég nem, mert nem éri meg neki. De a kicsik mögött is állnak nagyok, van, hogy egy-egy szolgáltatást partnerhálózatunkkal tudunk biztosítani, például a műholdas szolgáltatásunk esetében nemzetközi háttérrel, ez garantálja a minőséget.

– Miként lehet bizalmat ébreszteni a leendő ügyfelekben?

– Kelet-Európa legnagyobb naperőműparkja, jelentős termelővállalatok is az ügyfeleink közé tartoznak, ezek önmagukban bizalmat ébreszthetnek a jövőbeli partnereinkben. Emellett elengedhetetlen a személyes kapcsolattartás, az internetszolgáltatást jellemző lefedettség és az elérhető sávszélesség mint elvárás mellett határozottan belépett a hazai vállalkozások részéről a személyre szabottság, a rugalmas ügyfélkezelés, a személyes dedikált kapcsolattartó igénye. Az egyre terjedő robotizált ügyfélkezeléssel szemben fontosnak és nagy előnynek tartom a személyes kapcsolattartást. Hiszem, hogy az ügyfelekért folyó harc már az olyan részleteken eldől, mint az első beszélgetés – legyen az egy személyes találkozó vagy telefonhívás, amely során kiépül az a bizalmi viszony, amiért végül is mellettünk dönt az adott ügyfél.

 Munkatársainkat folyamatosan tréningezzük, hogy mélyrehatóan ismerjék cégünk teljes portfólióját és gond nélkül találják meg az adott igényre a legjobb megoldást. Az ügyfélbarát ügyintézéshez rendszeres képzéseket tartunk, hangsúlyt fektetünk arra, hogy kollégáink számára „védett időt” biztosítsunk a mentorukkal, amikor átbeszélhetik az olyan eseteket, amelyek több időt, türelmet vagy komplex megoldást kívánnak – így tudjuk az ügyfeleinkkel való kapcsolattartásunkat és ezáltal cégünk szolgáltatásait megnyerővé tenni.

 Ahhoz, hogy érzékelhetően magas ügyfélélményt tudjunk adni, előfizetőink minden igényét ismernünk kell, amit kezdetektől a személyes kapcsolattartó menedzsel. Így mi elsősorban nem technológiát kínálunk, hanem megoldást. Az is sokat elmond rólunk, hogy 90% fölött van az ügyfélmegtartási arányunk, ami szintén növelheti a cégünk iránti bizalmat.

– A kisebb szolgáltatókkal kapcsolatban a leendő ügyfél részéről felmerülhet az az aggály, hogy teljes körű szolgáltatást tud-e nyújtani, esetleg nem kell-e több szolgáltatóval szerződnie.  

– Hogy minél szélesebb legyen a portfóliónk, ahhoz elengedhetetlenül szükséges a folyamatos fejlődés. A VANNET 14 éve van a piacon, az első termékünk a műholdas internetszolgáltatás volt, ami abban az időben nem volt elérhető a lakossági vagy az üzleti internetezők számára. Viszont ahogy ezt meg tudtuk teremteni, attól kezdve folyamatosan bővült az ügyfélkörünk, ez pedig magával hozta a fejlesztés igényét. A technológia korszerűsödése és az ügyfelek igénye tőlünk is „kikényszeríti” az újabb szolgáltatásokat, de ez feltétele a piacon maradásnak. Hogy a fejlődést országosan és széles körben biztosítani tudjuk, részben saját fejlesztésekkel, részben pedig stratégiai partnerhálózataink összekapcsolásával, igénybevételével valósítjuk meg. Ezzel a működési modellel „szerethető”, ügyfélbarát szolgáltatóként, kis cégként is minden beérkező igényre képesek vagyunk megoldást kínálni.

A marketingért felelős tényleg felelős marketinget csinál?

Egy vállalat sikeressége nagymértékben függ a jól kidolgozott marketing stratégiától és az ennek megvalósításához szükséges emberi erőforrások megfelelő kihasználásától. Az RG-STÚDIÓ online marketing ügynöksége egy egyedülálló szolgáltatást kínál, ami túlmutat a marketing tanácsadáson és kivitelezésen: a cégek üzleti céljait támogató humánerőforrás felmérésére és fejlesztésére koncentrál kifejezetten a marketing területén. Erős Gáborral, az ügynökség tulajdonosával beszélgettünk a témában.

A vezetőknek vannak céljai és a célhoz vezető útról elképzelései. De egy vezető ritkán képes objektív képet alkotni annak realitásáról, hogy mit is kell online marketing szempontból konkrétan tennie a vállalatnak ahhoz, hogy ezek a célok teljesüljenek. Ha pedig nincs harmóniában a célokkal a marketing kivitelezés és a kivitelezők szakmai tudása, az kockázatot jelent, sőt végső soron a projekt kudarcához vezethet – vezette fel a problémát Gábor.

Tapasztalata alapján online marketing szempontból a kudarc elkerülése érdekében a marketingért felelős személyek kiemelt figyelmet igényelnek:

•          ha saját marketingese van egy vállalatnak fontos, hogy ez a marketingért felelős személy, akár maga az ügyvezető megfelelő, valós szakmai tudás birtokában legyen, ami megfelel a munkahely szakmai elvárásainak és a marketing stratégia megvalósításához is elegendő.

•          ha külsős marketing szolgáltatóval dolgozik együtt egy vállalat, akkor az ügyfél oldalán álló kapcsolattartónak kell rendelkeznie alapvető marketing szakmai kompetenciákkal, hogy hatékonyan tudja képviselni az igényeket és közvetíteni a szükséges információkat a marketing szolgáltató felé.

Itt tudunk bekapcsolódni a folyamatokba az RG-STÚDIÓ-val – folytatta Gábor, – a kifejezetten erre a problémakörre kidolgozott szolgáltatásunkkal; a szakmai marketing kompetencia felméréssel.

Az RG-STÚDIÓ szakértői holisztikusan közelítik meg az adott vállalat marketing stratégiáját és a hozzá tervezetten illesztett humán erőforrást.  Gábor így írta le a szolgáltatás: Külsősként extra rálátásunk van arra, hogy a stratégia megvalósításához szorosan szükséges marketing munkaerő igényt és tudásszintet felmérjük, továbbá megvizsgáljuk, hogy ez mennyire van szinkronban a cég jelenlegi helyzetével. Ennek eredményeképp pedig javaslatot tudunk adni – szükség esetén – a fejlesztésre.

Ehhez szükséges az adott vállalat üzleti céljainak a megismerésére, hiszen ez alapján tudják felmérni, hogy mire is van szükség a cég marketingért felelős személye részéről vagy a kivitelezés szempontjából a célok eléréséhez.

A szolgáltatásunkkal egy objektív képet, döntéstámogató információt és javaslatokat tudunk adni a vezetőknek, arról, hogy adott marketingért felelős munkatárs vagy csapat milyen potenciálokkal rendelkezik – folytatja Gábor.  – Felmérjük, hogy milyen irányba érdemes fejleszteni őket, milyen időtávban érdemes gondolkodni a fejlesztésben, vagy éppen miben nem érdemes fejleszteni őket, mert az adott területet egy külsős szakember költséghatékonyabban is el tudja látni.

Gábor szigorúan kiemeli, hogy kizárólag az online marketing iparági szegmensen belül vesznek részt az emberek fejlesztésében, hiszen az ő csapatuk is ezen a területen specialista közel negyed évszázada töretlen sikerrel.

Az RG-STÚDIÓ külső „opponensként” tud időt és energiát megtakarító támogatást adni. Abban segítünk, hogy egy vállalat hatékonyabban tudja elérni az üzleti céljait a marketing humánerőforrás vagy stratégiai területeiben rejlő potenciálja kimaxolásával. – zárja Gábor a beszélgetést.

Autóteszt: Szabó Zoltán – Cupra Formentor 1.5 TSI

Pécs legújabb autószalonjának sportos SUV modelljét próbálta ki Szabó Zoltán, a Nana Bisztró üzletvezetője. Az AutoCity napokban érkezett tesztautója, a CUPRA Formentor idén újult meg. Sportossága nem csak vonalvezetéséből fakad, tapasztalataink szerint az 1.5 TSI motorral is kellően dinamikus a spanyol SUV.

Bővebben: Autóteszt: Szabó Zoltán – Cupra Formentor 1.5 TSI

A kategóriát ismerem, magam is hasonló méretű SUV modellt használok, de az sokkal kevésbé izgalmas, mint a Formentor. Sokat autózok, Pécs mellett lakom, így javarészt az ingázásból és a városi közlekedésből jön össze az évi 30 – 40 000 kilométer.

Miért SUV modellt választott?

Három gyermekem van, így a legfontosabb szempont, hogy elférjünk, kényelmes legyen, biztonságos és takarékos. A Formentor ehhez képest abban ad pluszt, hogy a racionalitás mellé érzelmeket is csempész a hétköznapokba, nem is keveset. A külseje roppant izgalmas, a cápaorra hasonlító orrkialakítás ezekkel az egyedi menetfényekkel vonzza a tekintetet. Oldalról a kupésan ereszkedő tetőív és a hatalmas sárvédő feletti domborítások határozza meg, de érdekes, hogy a küszöb feletti bemélyedés és az ajtón végignyúló határozott vonal mennyire karcsúnak mutatja. Hátulról is izgalmas a karosszéria, a világító embléma pedig nagyon jó ötlet. Összességében az a jó az autóban, hogy úgy mutat erőt, hogy ebbe nem vegyül agresszió.

Belül is ennyire sportos a hatás?

Talán még inkább az, bár a külsőt nehéz felülmúlni. Az ülések kényelmesek és látványosak, a műszerfal átlátható és könnyen kezelhető, a képernyők nagyok. A DSG váltó egy formás kis karral vezérelhető, tárolóhelyből is van bőven. A hely elegendő, de hátul már nem biztos, hogy három gyerekülés is elférne, ehhez inkább megnézném az Atecát a modellpalettáról. Meglepett viszont a csomagtér, a kupés hátsó alatt nem számítottam ekkora helyre. Ügyes az ülésdöntés elosztása, és családapaként az is szimpatikus, hogy hátra is rendelhető oldallégzsák.

A felszereltség mennyire teljes?

Nekem minden szükséges kiegészítő benne volt. Az tetszett, hogy nem tolakodó az autó, lehet csak az alapfunciókat használva autózni vele, ugyanakkor az, aki aktívan használja a legújabb extrákat, szintén könnyedén eligazodik a menürendszerben.

Akár 333 lóerővel is rendelhető a Formentor, ehhez képest mire elég a 150 lóerős alapmotor?

Nyilván nem lehet összehasonlítani a csúcsmodellel, de én egyáltalán nem csalódtam, sőt! Az én autóm 1.6-os benzinmotorjához képest kifejezetten fürge, és még kevesebbet is fogyasztott. Érdekes volt figyelni, hogy néha lekapcsolt a négyből két hengert, és ebből semmit sem éreztem. A DSG váltóról tudtam, hogy remek szerkezet, most sem csalódtam benne, így összességében ezzel a hajtáslánccal is harmonikus az autó, és a sportos külső sem marad üres ígéret. A 200 feletti végsebesség és a 8.9 másodperces gyorsulás remek érték, a sportos vezethetőségben pedig sokat segít az elektronikus differenciálzár is.

Dízelmotorral, vagy plug-in hybrid hajtással is választható a Formentor, és az említett VZ fantázianevű sportkivitel is elérhető. Szükség van ennyi opcióra?

A választás szabadsága mindig jó, ha pedig az autó minél jobban megfelel a felhasználási igényeknek, az nem csak a tulajdonos elégedettségét fokozza, hanem akár környezetvédelmi szempontok alapján is kedvező. Ma divat elítélni a dízeleket, de sok olyan felhasználási terület van, ahol egy 2 literes TDI az optimális megoldás, viszont számos területre egy tölthető hibrid a legjobb. Az is szimpatikus, hogy az 1.5 TSI is elérhető mild-hibrid rendszerrel és anélkül is. Talán azért tetszik ennyire ez a filozófia, mert mi is így gondolkodunk a Nana-nál. Széles a választékunk, fiatalos menüt állítottunk össze, és tudjuk mennyire fontos a megfelelő tálalás. Azt gondolom, ma ez nem csak a vendéglátásban sikeres recept, hanem az autóiparban is ezzel lehet érvényesülni.

Az eladási számok ezt mutatják, a Cupra nagyon sikeres Európában, de a magyar piacon is befuthat egy spanyol márka?

Igen, mert ott a háttér, az anyacég. Ezzel biztonságot is kap a vásárló. Azt gondolom, hogy egyre többen keresik az egyedit, a különlegeset, amiben nagyon erős a Cupra, és mellé ott a kipróbált technológiával rendelkező anyavállalat, hatalmas tapasztalattal és nagyon erős garanciális és szervizháttérrel. Ez a kombináció szerintem nálunk is sikeres lehet.

T.R.

A tesztautó adatai:

Hengerűrtartalom:                                       1498 ccm

Maximális teljesítmény:                              150 LE (110 kW)

Maximális nyomaték:                                   250 Nm

Csomagtér:                                                   450 liter

Maximális sebesség:                                     205 km/h

Gyorsulás 0-100 km/h:                                 8.9 sec.

Átlagfogyasztás:                                          6,1 liter/100km

Tesztautó vételára:                                      12 999 000 Ft

Kifutó modell akciós vételára:                    12 580 000 Ft

Új Formentor induló listaára:                      13 738 000 Ft

Fontosabb alapfelszerelések: ESC, XDS elektronikus differenciálzár, CUPRA digitális kijelző, 230V-os csatlakozó, Mirror Link + Apple Car Play + Android Auto, 12,9″-os érintőképernyő, esőérzékelős ablaktörlő, LED fényszóró, bőr multifunkciós sportkormány, 3 zónás elektronikus klímaberendezés, sportülések.

Saját probléma megoldásából épített vállalkozást

Egyre inkább trend a növényi alapú étkezés, amit sokszor valamilyen ételallergia vagy -intolerancia is nehezít, így e megkötésekkel élők csak ritkán tudnak vendéglőben étkezni. Mind nagyobb az elvárás a vendéglátóhelyek felé is, hogy a kínálatukban legyen vegán vagy „mentes” fogás, ez pedig az elkészítés szigorú követelményei miatt jelentős terhet ró rájuk. Az ilyen helyezetekre jelent megoldást a pécsi Vegadokk Kft. lencsealapú termékcsaládja, amelyből számos „megszokottnak” mondható étel könnyen és gyorsan asztalra tehető, sőt még a fenntarthatóság elvét is követi. Ugyanis hazai alapanyagból készül, használatával szinte nem keletkezik konyhai hulladék, és hűtést sem igényel. Erre építette fel vállalkozását János Csaba, a Vegadokk tulajdonos-ügyvezetője.

Bővebben: Saját probléma megoldásából épített vállalkozást

– A nagyobbik lányunknál még egészen kicsi korában kiderült, hogy gluténérzékeny (cöliákiás). Mint a legtöbb szülő, természetesen mi is nagyon megijedtünk, hogy mit fogunk tudni adni a gyerekünknek enni. Akkor még nem volt kapható ennyi minden a boltokban, nem volt ilyen széles a diétás étkezést biztosító termékválaszték, ami szerencsére mára már rengeteget fejlődött és sokkal könnyebben elérhető. Azóta több családtagunknál is kialakultak egyéb egészségügyi problémák, ami szintén arrafelé terelt bennünket, hogy valamilyen módon komfortosabbá tegyük az életüket. Így jutottunk el a termékcsalád kifejlesztéséhez.

– Milyen alapelvek szerint működik a vállalkozás és mi vonatkozik ezekből a termékekre?

– 15 éve az életünk része a mentes étrend. Ez idő alatt rengeteg személyes tapasztalatot szereztünk, ezért úgy gondoljuk, hogy másoknak is, akik hasonló problémákkal állnak szemben, tudunk segítséget nyújtani. Célunk, hogy a táplálékallergiások és az intoleranciával együtt élők, valamint az egészséges életmódot folytatók, a növényi étrendet követők számára magas minőségű, egyben megfizethető árú termékeket kínáljunk.

– A növényi alapon táplálkozók egyre inkább elvárják, hogy a vendéglátóhelyeken is legyen számukra kínálat az étlapon, mint ahogy a vendéglősök is szeretnének ízletes ételt kínálni az ételallergiások vagy -intoleranciával élők számára. A Vegadokk termékei miként szolgálják ki ezt az igényt?

– Minden termékünk allergénmentes, vegán, ezért nyugodt szívvel merem ajánlani bárkinek, aki növényi táplálkozást folytat vagy valamilyen ételintoleranciával küzd. Nagy hangsúlyt fektetünk a minőségre, ezért kizárólag magas minőségű, válogatott alapanyagok felhasználásával állítjuk elő az alapporainkat. A HoReCa szektor számára gyorsfagyasztva is elő tudjuk állítani a termékeinket, ezzel elősegítve a szállodák, éttermek, kifőzdék, valamint vendéglátó egységek számára a minél gyorsabb elkészíthetőséget, valamint az egyre növekvő piaci igények kielégítését.

– A Vegadokk termékei megkapták a SIRHA 2024 Nemzetközi Innovációs Díjat, valamint az Inno d’Or – Az év innovációja 2024 elismerést. Miben egyediek a termékeik?

– Vegán és mentes termékeink az innováció élén járnak. Az innováció az ételek fejlesztésének folyamatosan változó és kreatív módját jelenti, amelynek célja az új ízek, textúrák és étrendi igények kielégítése. Ezért a termékeink egyedi összetétellel rendelkeznek, dietetikus, valamint táplálkozási szakértővel karöltve fejlesztettük ki őket, minden esetben szem előtt tartva a magas beltartalmi értéket. A mentesség mellett fontos szempont volt, hogy könnyen és gyorsan elkészíthetők legyenek.

– Milyen ismérvek, hívószavak mentén lehet betörni a piacra?

– Véleményünk szerint csak prémium termékekkel lehet betörni a piacra. Meg kellett mutatnunk, hogy a mentes, vegán termékek is lehetnek ízletesek, táplálók és sokszínűek, amit az elért eredmények és díjak is igazolnak. A legfontosabb az egészségtudatosság, a tiszta alapanyagok, az allergénmentesség, a fenntarthatóság, az egészségügyi előnyök hangsúlyozása és természetesen a hitelesség. De idesorolom a marketinget, az innovációkat, az újrahasznosítható csomagolást, valamint az elérhetőség kényelmét is. Abból a szempontból nehéz a piacon érvényesülni, hogy el kell nyerni a fogyasztók bizalmát, viszont abból a szempontból könnyű, hogy egy jó termék lényegesen felgyorsíthatja ezt a folyamatot, ami esetünkben is történik. A közelmúltban olyan, részben funkcionális, valamint ,,mindennapi” termékeket fejlesztettünk, vezettünk be a piacra, amelyek szintén nagyon keresettek nemcsak a mentesen étkezők körében.

–  Milyen célok mentén fejlődik tovább a cég?

– Célunk, hogy regionális, országos, valamint nemzetközi szinten is minél többen megismerjék minőségi termékeinket. Jelenleg a hazai árusítóhelyek mellett Ausztriában és Szlovákiában kaphatók, azonban még több országban szeretnénk népszerűsíteni ezeket az innovatív és egészséges élelmiszereket. Ebben a kamara segítségét is igénybe vesszük.

K.T.

Pécs-baranyai látnivalók és gasztronómia – tematikus térképek készültek nem csak turistáknak

Szofi és Jani, egy örökifjú pécsi párocska kalauzolásával ismerhetjük meg Baranya és Pécs látnivalóit, valamint a térség gasztronómiai kínálatát a közelmúltban megjelent kreatív, tematikus térképeken, amelyek magyar és angol nyelven ingyenesen elérhetők a város és a vármegye számos pontján. A hiánypótló kiadványok példátlan összefogással láttak napvilágot, amelyhez elsőként csatlakozott a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara. A színes, informatív térképek a Made in Pécs szerkesztőségének gondozásában jelentek meg, a szakmai tartalmak összeállításában, valamint a finanszírozásban a kamara mellett Pécs Megyei Jogú Város, Baranya Vármegye Önkormányzata, a Baranyai Gasztronómiai Klaszter, a Janus Pannonius Múzeum, a Villány-Siklós Borút Egyesület, illetve a térképen megjelent vállalkozások is közreműködtek.

Bővebben…

Kiemelt szerepet kap a kkv-k informatika fejlesztése az Információtechnológiai Bizottság stratégiájában

A régió kis- és középvállalkozásainak informatikai fejlesztése, az IT-munkaerőpiac regionális megerősítése, az IT szakmai közösség erősítése a régióban – ezek a főbb fókuszterületek, amelyekkel mandátuma alatt a következő négy évben kiemelten foglalkozik a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara ICT Bizottsága. Elkészült az aktualizált stratégiájuk, amelyről Lengvárszky Szabolcs bizottsági elnököt kérdeztük.

Bővebben…

„Egy igen jó és támogató közösség része vagyok a kamarában”

Szücs Krisztina 11 éve kezdte meg munkáját a kamara gazdasági osztályán könyvelőként. Szorgalmas, lelkiismeretes és amikor szükséges, szigorú, amely szakmájában elengedhetetlen. Kollégáinak mindig rendelkezésre áll, támogatja a munkájukat. A Gazdasági Iroda pontos működésének egyik fontos és erős fogaskereke. Szücs Krisztina munkáját a kamara Dr. Záray Károly-díjjal ismerte el. A díjra jelölés a munkatársak titkos szavazása alapján történt.

Bővebben…

Innováció, új technológiák, magas szakmai ismeret, kiváló vállalati rendszer

A GLT Delta Kft. többgenerációs, családias értékrendű vállalkozás. Középületek, irodák, ipari létesítmények épületgépészeti rendszereinek teljes körű kivitelezésével foglalkozik. Az Európa tíz leginnovatívabb építőipari cége közé 2023-ban beválasztott, közel 100 főt foglalkoztató vállalkozás egy modern, 1500 m2-es, robotokkal felszerelt gyártócsarnokot épített fel Szigetváron, a már meglévő üzemük mellé. A GLT-előregyártott rendszerek lényege, hogy komplexen, a helyszíni 3D-felméréstől kezdve a kompakt gépészeti rendszerek legyártásán át a helyszíni szerelésig, majd a karbantartásig mindent magába foglal. Az előregyártott elemek felhasználásával gyorsan és hatékonyan szerelhető össze bármely gépészeti központ. A GLT Szigetvár Kft. munkáját Szigetvár Gazdaságáért Díjjal ismerte el a kamara.

Bővebben…