Dél-Dunántúli Gazdaság

„A robot mint szolgáltatás üzleti modellünkkel társítva Covid-álló szolgáltatás lehet”

A koronavírus-járvány megváltoztatta a kommunikációs szokásokat, ehhez gyorsan tudott alkalmazkodni az innovatív és költséghatékony robotizált megoldásokat nyújtó pécsi Hess & Partners Kft. Mint Sabján László, a cég vezetője mondja, könnyen át tudtak állni az otthoni munkavégzésre, mert megvolt az alap infrastruktúrájuk, így nem volt kieső idő a munkájukban. Az elmúlt időszak is csak megerősítette őket abban, hogy mennyire fontos a munkabiztonság, a munkafolytonosság és mennyire sérülékeny az emberi munkaerő. Felismerték, hogy ebben a felbolydult világban megváltoztak a működési modellek, az automatizálás villámgyorsan nagy teret és létjogosultságot nyert.

Tovább olvasom »
„A motorozás célja a, hogy teljesen más tevékenységet végezzek”

Aktív kikapcsolódásként a motorozást választotta magának Illés Zoltán, az elsősorban termelővállalatok számára gyártáskövető megoldásokat, egyedi alkalmazásokat kínáló pécsi NanoworX Kft. ügyvezetője. Az informatikai cég vezetése, a speciális igényekre való ráhangolódás, a kutatás-fejlesztést és a folyamatos szakmai fejlődést szem előtt tartó kreatív csapat irányítása rengeteg koncentrációt igényel a cégtulajdonostól, ezért néha szüksége van új élményekre, impulzusokra, amelyek aztán a vállalkozásában is kamatoztathatók.

Tovább olvasom »
A nagy méretű tervrajzokat a jövőben is papírra nyomtatják, így van jövője a cégnek

Ha valakinek azt mondják, hogy az ANKA-REPRO Kft. a régió egyik legkorszerűbb reprográfiai szolgáltatója, nem biztos, hogy be tudja azonosítani, mivel is foglalkozik a vállalkozás. De a pécsiek többsége mégis tudja, hiszen a 6-os út mentén rengetegszer láttuk a feliratot: nagy méretű tervrajzok, tablók, plakátok nyomtatása. A jövőre 30 éves céget még a mostani ügyvezető, Anka Tamás édesapja alapította építészeti tervrajzok fénymásolására, amely tevékenység a digitális technika megjelenésével az évtizedek alatt több szolgáltatással is kiegészült. Mára odáig jutott a vállalkozás, hogy már nem kell fizikailag megjelennie a megrendelőnek az ANKA-REPRO-nál, elég online elküldenie a nyomtatandó anyagot, amit aztán elkészülte után házhoz szállítanak. Bár az utóbbi években számos fénymásoló szalon jelent meg a piacon, Anka Tamás azt mondja, nincs sok konkurenciájuk a régióban.

Tovább olvasom »
Ipar 4.0 – javában zajlik a 4. ipari forradalom

A 4. ipari forradalom, azaz közkeletű nevén az ipar 4.0 elképesztő megoldásokat hozott az elmúlt évtizedben. A termelőcégek termelési folyamatait számítógépek és robotok vezérlik, a hálózatba kapcsolt, egymással kommunikálni tudó és sok esetben már döntést hozni is képes eszközök alapjaiban változtatják meg a technológiát, az emberek munkáját. A digitalizációs technológiák felülírják a fizikai korlátokat és új lehetőségeket teremtenek, felértékelődik az információ, az adatgyűjtés és az internet által megszerzett tudás pedig teszik lehetővé az eddig csak a fizikai térben létező termékek, szolgáltatások újraépítését. Az „okos” gyárak megteremtik a hatékonyabb és versenyképesebb termelést. Hogy a baranyai vállalkozások milyen ipar 4.0-s megoldásokat alkalmaznak, ezeket miként tudják kamatoztatni a vállalkozásukban, ezt igyekeztünk összefoglalni ebben a cikkben.

Tovább olvasom »
Négy iskolából fogadják a tanulókat

A szakember-utánpótlás képzésében újabb változások következtek be, a múlt szeptemberben induló tanévtől már az új duális szakképzés szerint folyik a leendő szakemberek gyakorlati helyen történő oktatása. Pécsett az Aidita Kft. keretein belül, egyéni vállalkozóként Tóth Dániel több oktatóval képez szakembereket elsősorban gépipari szakmákban, hegesztőket és épület- és szerkezetlakatosokat oktatnak már évek óta. A gépészmérnök végzettségű Tóth Dániel, mint egyéni vállalkozó 2015-től vesz részt a tanulók képzésében.

Tovább olvasom »
„A jövő év közepéig a teljes kapacitásunk le van kötve”

Jelen pillanatban ki sem látszunk a munkából, viszont komoly gondot okoz az emberi erőforrás hiánya. A saját cégünk létszámát sem tudjuk növelni, mert nincs szakmunkás a munkaerőpiacon, de még segédmunkásokkal sem tudunk erősíteni. És mivel nincs kapacitásunk, újabb munkákat sem tudunk vállalni. A jövő év közepéig a teljes kapacitásunk le van kötve – értékeli a jelenlegi helyzetet a Mi újság? kérdésre válaszolva Babos Attila, a pécsi építőipari generálkivitelező cég, a BGW Kft. ügyvezetője. Mint mondja, azokra a 4-5 fős kisvállalkozásokra sem támaszkodhatnak, akik eddig besegítettek nekik, ha nagyobb munkát végeztek, mert ők is eltűntek a piacról, nincs kint fölhívni.

Tovább olvasom »
Akit a vitorlázás alázatra tanított

A pécsiek számára minden idők legsikeresebb vitorlásversenye volt az idei 53. balatoni Kékszalag Nagydíj, ugyanis a pécsi üzletemberek által irányított RIBStory hajó a 4. helyen végzett Európa leghosszab tókerülő versenyén. A félnapos versenyre két éve készült tudatosan a legénység, de mint ahogy a csapatfőnök és kormányos, a Bagolyvár vendéglőt és panziót üzemeltető Behek István mondja, néhány éven belül ők szeretnék elsőként átszakítani a célszalagot.

Tovább olvasom »
„Ilyen vanília meg karamell nincs máshol”

Mire ez a cikk megjelenik, addigra talán meg is született a legfiatalabb Szekeres.  Ha a mohácsi Szekeres cukrászda vezetőjének, Szekeres Dánielnek kislánya is ezt a szakmát választja, már a negyedik generációs cukrász lesz a családi vállalkozásban. Baranya megyében talán senkinek sem kell bemutatni a Duna-parti város kedvelt cukrászdáját, hiszen működésének 56 éve alatt generációk fordultak meg ott egy finom vaníliadesszertért, párizsi csúcsért, grillázsrúdért vagy a valódi tejből, vajból, tojásból készült fagylaltokért. A 80-as, 90-es években külön családi programnak számított Pécsről elautózni egy jó Szekeres-fagyiért Mohácsra. A családi vállalkozás a múlt hagyományaira alapozva építi a jövőt, egy dologból azonban nem engednek: a minőségből. Mint ahogy az is úgy maradt a mai napig, ahogy a nagy elődöknél: a családból valaki szinte mindig jelen van a vendégtérben, hogy beszélgessen a betérőkkel. A legnagyobb elismerést napjainkban is az elégedett vásárlók dicsérete jelenti számukra.

Tovább olvasom »