szakképzés

Festők szakmai napja Pécsen

A rendezők „A digitalizáció, automatizáció és technológiai fejlődés alkalmazási és képzési lehetőségei a festő-, mázoló-,tapétázó mikro és kisvállalkozások gyakorlati tevékenységében – a szakma jövője” című projekt bemutatására hívják a festő vállalkozókat

Tovább olvasom »
Fókuszban a szakképzés

A júniusi hőségben is megtartotta soros következő ülését az Építőipari Technológiai Klaszter (menedzsment szervezet: PBKIK). A klaszter ezúttal a Baranya Megyei SZC Pollack Mihály Technikum és Kollégium meghívásának tett eleget.

Tovább olvasom »
Szakmára fel: még mindig nem elég fiatal szerez szakmát

Csökkent a gimnáziumba, nőtt viszont a technikumba jelentkező nyolcadikosok száma az idei jelentkezések alapján. Az országos adatok szerint a nyolcadikosok 41%-a technikumokban tanul tovább, 34%-uk megy gimnáziumba. Idén 10%-kal többen választották a szakképzést, mint tavaly – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM). Szeptembertől az ország 23 iskolájában beindul az okleveles technikusok képzése is, itt az egyetemi és a technikumi tananyagok összhangja miatt a diákok az érettségi és a szakma mellett kreditpontokat is kapnak, így fél évvel lerövidíthetik az egyetemi képzésüket. Hogy a szakképzést és a felé irányuló érdeklődést tekintve mi a helyzet Baranyában, ennek jártunk utána.

Tovább olvasom »
Bicegő robotok a Villany-Ász versenyen!

Otthoni/Iskolai környezetben kellett összeszerelni a  bicegő robotokat, akik jelentkeztek a Villany-Ász villamosipari szakmaismereti versenyre. Idén két alkalommal is félbe kellett szakítani a szakmaismereti versenyeket a járványügyi helyzet miatt, de a diákok kitartottak és végül összeszerelték a robotokat, fantasztikus pályamunkákat nyújtottak be.  A szervezők célja az volt, hogy a gyerekek saját maguk tapasztalják meg az alkotás élményét. A robotok összeállításához tervezni, mérni, fűrészelni, fúrni, ragasztani, hajlítani kellett. Meg kellett tanulniuk a rendelkezésre álló idejük beosztását, meg kellett érteniük a csapatmunkában betöltött feladatukat és szerepüket. Komplex a feladat, de a beérkező pályamunkákból látszik, hogy ügyesen dolgoztak a gyerekek. 15 csapat nyújtotta be a pályamunkákat, a verseny döntőjében 10 csapatot tudunk díjazni. Szoros volt a végeredmény, így a 2. helyen, a 3. helyen és a 6. helyen 2 csapat kapott azonos pontszámot. Idén sajnos a 3. fordulót, döntőt nem tudjuk már megszervezni a tanévzárás előtt, így a szakmaismereti kérdőívben elért és a pályamunkára

Tovább olvasom »