3DP Pan EU pályázat
A pályázat célja számos ipari demonstrációs 3D nyomtatáson alapuló projekt tesztelése és validálása a különböző alkalmazási területeken, valamint a páneurópai platformon keresztül.
A pályázat célja számos ipari demonstrációs 3D nyomtatáson alapuló projekt tesztelése és validálása a különböző alkalmazási területeken, valamint a páneurópai platformon keresztül.
A Future and Emerging Technologies (FETOPEN-01-2018-2019-2020) pályázat célja létrehozni egy alapot a jövőbeli technológiákkal kapcsolatos felelősségteljes és dinamikus multidiszciplináris együttműködésekhez, valamint az őket körülvevő új európai kutatási és innovációs ökoszisztémák elindításához.
A 2020-as évek végére olyan energiaszektor kialakítása a cél, amely egyszerre képes magas szintű ellátásbiztonságot biztosítani fogyasztó- és klímabarát módon, valamint folyamatosan képes innovatív megoldások integrálására, azaz a megújuló energia alapú decentralizált villamosenergia-termelés és –ellátás előtérbe helyezése.
A GINOP-8.1.3/A-16 tőkeprogram célja, hogy induló vagy fiatal innovatív, nagy növekedési potenciállal rendelkező kkv-k tőketámogatás révén ötletek megvalósításával, prototípusok továbbfejlesztésével jelentősen innovatív terméket, szolgáltatást hozzanak létre, vezessenek nemzetközi piacra.
Az alkalmi munkavállalók tüdőszűrésének szüneteltetése a vészhelyzet megszüntetését követő 15 napnál tovább is meghosszabbítható.
Alapesetben a jogdíjértesítőket mindig az adott negyedév elején küldi az Artisjus. Most viszont a negyedév végén történik a fizetési értesítők kiküldése, hogy a bejelentéseket követve, a tényleges felhasználás alapján történhessen a fizetendő jogdíj megállapítása.
A munkajogi szabályok a munkáltató és a munkavállaló alá-fölérendeltségi viszonyára tekintettel látja el munkajogi védelemmel a munkavállalókat. A vezető állású munkavállalókra azonban a kiszolgáltatottság nem vagy nem olyan mértékben jellemző, ezáltal rájuk az általánostól eltérő szabályok vonatkoznak, amelyek a szokásosnál csak enyhébb védelmet biztosítanak, továbbá sokkal nagyobb lehetőséget hagynak a feleknek a munkaszerződésben a jogszabálytól való eltérésre. A munkaviszony megszüntetésével kapcsolatosan szintén az általánostól eltérő szabályokat kell alkalmazni velük kapcsolatban.
Elkerülhető-e ugyanaz a zavar a járvánnyal kapcsolatos korlátozások feloldásakor, mint amilyen márciusban sújtotta az Európai Uniót, amikor a fertőzés terjedésével szinte párhuzamosan a tagállamok egymás után jelentették be határaik lezárását? Az Európai Bizottság akkor csak késve reagált, akkor lépett, amikor a négy alapszabadságból kettő, az áruk és a személyek szabad mozgása a gyakorlatban már megszűnt létezni, kamionok hosszú sora torlódott föl az ország-határokon, szállítmányok késtek, súlyosbítva a gazdaságra egyébként is nehezedő nyomást. A Bizottság és a Tanács elnöke, okulva az akkor történtekből, már április közepén közzétette azokat az alapelveket, amelyek igyekeztek meghatározni a rendezettebb kibontakozás kereteit. Az egységes piac helyreállításával kapcsolatos elképzelésekről azóta megszületett az európai kamarai szövetség állásfoglalása is.
Egymást okolja a két fél amiatt, hogy nincs előrelépés az Egyesült Királyság és az Európai Unió között, a brexit utáni kapcsolatrendszerről folyó tárgyalásokon. A májusi harmadik fordulón, amely videokonferencián zajlott, és mindkét oldalon szakértők százai segítették a delegációkat „nagyon kevés haladás történt a legnehezebb ügyekben” –fogalmazott a brit tárgyaló küldöttség vezetője, David Frost.
Az Európai Bizottság közzétette javaslatát, mit tanácsol az úgynevezett „kontaktkövető” mobiltelefonos alkalmazások kapcsán, milyen működési, adatvédelmi szabályokat kell tiszteletben tartani azok kifejlesztése és használata során.