„A marketing olyan, mint a legózás, az ember csinálja, élvezi, van eredménye és ez futtatja fel a céget”

„A marketing az a befektetés, az a részvény, amely a cégedből a maximális hasznot fogja kipréselni – semmi más!” Ez volt az utolsó mondata Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő 2010-ben kiadott Kisvállalati Marketing Biblia című könyvének, amely máig hatóan meghatározza a hazai kkv-k vevőszerzését és önmagukról közvetített képét. Wolf Gábor és csapata számos baranyai vállalkozás sikerében közreműködött, legutóbb június közepén tartott helyi cégvezetők számára szakmai előadást egy újfajta vevőpozicionálásról a pécsi Effekt Látogatóközpontban. A bevezetőben említett, majd tíz évvel ezelőtt leírt gondolata a vele készült beszélgetésből is visszaköszön.

Tovább olvasom »
Versenynek indult de „flow” érzés lett!

Jó szülők szeretnénk lenni. Kívülről higgadtak, magabiztosak vagyunk, belülről szétmar az aggódás (és a büszkeség), ahogy látjuk önállósodási törekvéseit a kamasznak. Saját nélkülözhetetlenségünk igazolásaként még mindig kikészítjük reggel a ruhát, a kenyeret megvajazzuk. A kulacs csurig töltve, tízórai a táplálkozási piramisnak megfelel, suliba autóval visszük (12 év felett szigorúan a bejárattól 200 méterre kiszáll, ne égessem őt).

Tovább olvasom »
H2020 INNOSUP-07-2019

A pályázati kiírás célja a kkv-k nagy ipari felhasználókhoz való hozzáférését és a nyílt innovációhoz kapcsolódó problémák (például szellemi tulajdonjog és titkosság, belépési költségek, innovatív partnerek keresése) megoldását segítő hálózatlétrehozása. A hálózat megkönnyíti majd az együttműködést és összekapcsolja az innovatív megoldásokkal rendelkező kkv-kat a felhasználó nagyvállalatokkal. A pályázati kiírásra PIC számmal rendelkező innovációs közvetítő szervezetek jelentkezhetnek és maximum 1,5 millió euró támogatást kérhetnek.

Tovább olvasom »
Egy sikeres Baranyáért

A két héttel ezelőtti Határtalan Baranya című konferencia befejezésével nem állt meg az élet Siklóson. Jelenleg is folynak tárgyalások a résztvevőkkel és előadókkal, a vállalkozók érdeklődését, kérdéseit-kéréseit a Kamara koordinálja.

Tovább olvasom »
Piacvezérelt kutatás-fejlesztési és innovációs projektek támogatása

A Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alapból (a továbbiakban: NKFI Alap) a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal által meghirdetett felhívás célja a vállalkozások versenyképességének javítása piacorientált kutatás-fejlesztési és innovációs projektjeik támogatásával. A felhívás keretében piacképes termék, technológia vagy szolgáltatás-fejlesztés kerül támogatásra.

Tovább olvasom »
Fuvarozók figyelem!

A digitális gépjárművezetői kártyára vonatkozó új európai uniós rendelkezés értelmében 2019. június 15-e után csak új típusú, úgynevezett második generációs (GEN2) digitális tachográf kártyákat adhatnak ki a tagállamok arra illetékes hatóságai. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium informális úton megerősítette, hogy előreláthatólag 2019 szeptemberéig nem tudnak majd GEN2-es kártyákat kiadni, ezért a következő 3-4 hónapban lejáró kártyákat 2019. június 15. előtt meg kell újítani!

Tovább olvasom »
A határozott idejű munkaviszony előnyei és hátrányai

A munkaviszony alanyai a munkaviszony létrehozásakor dönthetnek, munkaviszonyuk határozott vagy határozatlan időre szóljon. Lévén a határozott idejű munkaviszony megszüntetése némileg szigorúbb keretek között lehetséges, az amellett történő döntés előtt érdemes megfontolni, mindkét fél számára előnyös-e az atipikus forma alkalmazása.

Tovább olvasom »
Egyszerűsíti az unió a pályáztatást

Még mindig van mit faragni az ­uniós forrásokkal kapcsolatos bürokrácián, a tanácsadó cégek szakemberei a mai napig gyakran megizzadnak egy-egy vállalkozás pályázati anyagának összeállításakor. Az Euró­pai Bizottság is nyitott a folyamat további egyszerűsítésére, így a soron következő uniós költségvetéshez kapcsolódóan napirenden van Brüsszelben az adminisztratív terhek csökkentése is.

Tovább olvasom »