Hírek

Automaták bejelentése a NAV-hoz: közeleg a határidő

Frissítés: a határidőt kitolták július 31-re! Már nemcsak az élelmiszer-értékesítést végző automatákat kell a NAV-hoz bekötni, hanem minden automatát, amely pénzért szolgáltatást nyújt; az Art-módosítás által érintett gépeket június 30-ig kell bejelenteni. A mulasztási bírság akár 500 ezer forint is lehet.

Tovább olvasom »
Heti jogász 2019. 23 – 25. hét

Minden gazdasági szereplő számára fontos, hogy tisztában legyen a területére vonatkozó jogszabályi előírásokkal, változásokkal. Alábbiakban az előző hetekben aktuális gazdasági témákat jeleztük, a Wolters Kluwer Kft. Magyar Közlönyből származó tájékoztatása alapján. A 23. héten a Magyar Közlöny 94-96., a 24. héten a 97-101. és a 25. héten a 102-104.számai jelentek meg.

Tovább olvasom »
Így változtak a kereskedelem útjában álló akadályok

A kereskedelem és a befektetések útjában álló akadályokról szóló legutóbbi jelentés 45 olyan új kereskedelmi akadályt azonosított, amelyeket 2018-ban EU-n kívüli országokban vezettek be, így összesen 425 intézkedés van érvényben 59 országban, ami rekordmennyiségnek számít, és évente több milliárd euróba kerül az uniós vállalkozásoknak.

Tovább olvasom »
A 2019. évi innovációs eredménytábla: növekszik az EU és régióinak innovációs teljesítménye

(Az Európai Bizottság sajtóközleménye) Európának javítania kell az innovációs képességét annak érdekében, hogy meg tudja állni a helyét a globális piacokon, valamint hogy meg tudja őrizni az európai életmódot és emelni tudja az európai lakosok életszínvonalát. Erre hívta fel a figyelmet az Európai Tanács 2018 júniusában és 2019 márciusában. A Jean-Claude Juncker vezette Bizottság ezért tűzött ki új, ambiciózusabb célokat az EU és tagállamai, valamint a régiók számára, és ezért tett javaslatot az eddigi legnagyobb ívű kutatási és innovációs program, az Európai horizont létrehozására. A Bizottság elképzelései segíteni fognak abban, hogy az EU a globális kutatás és innováció élvonalában maradjon. A Bizottság ma közzétett, 2019. évi európai innovációs eredménytáblája és regionális innovációs eredménytáblája azt mutatja, hogy az EU innovációs teljesítménye négy egymást követő évben javult. Európa innovációs teljesítménye most először meghaladja az Egyesült Államok e téren nyújtott teljesítményét. Az EU viszont továbbra is lemaradásban van Japán és Dél-Korea mögött, és

Tovább olvasom »
Az átadott munkaeszközökben bekövetkező kár megtérítése

Tekintettel arra, hogy a munka, segédeszközök, munkagépek, kommunikációt segítő készülékek, felszerelések nélkül a legritkább esetben végezhető, a munkáltató maga biztosítja, hogy a munkavállaló rendelkezésére álljon minden, ami annak munkavégzéséhez szükséges. Azonban, ami elromolhat, az el is romlik, illetve el is rontják, ami elveszhet, azt el is veszítik, az ebből eredő kár viselése pedig körültekintő eljárás mellett a munkavállalóra terhelhető.

Tovább olvasom »
Kisvállalati adóalanyiság megtartásának létszám-feltétele

A kisadózó vállalkozások tételes adójáról és a kisvállalati adóról szóló 2012. évi CXLVII. törvény [Katv.] 19. § (5) bekezdés h) pontja szerint a kisvállalati adóalanyiság megszűnik a létszámváltozás hónapjának utolsó napjával, ha a létszámnövekedés miatt az adóalany átlagos statisztikai állományi létszáma meghaladta a 100 főt.

Tovább olvasom »
A rózsaszín csekken teljesíteni kívánt adófizetések következményei

A NAV arra hívja fel ügyfeleinek figyelmét, hogy adófizetési kötelezettségüknek ne belföldi postautalványon (rózsaszín csekken) tegyenek eleget, tekintettel arra, hogy ezen fizetési mód nem tartozik a 465/2017. (XII. 28.) Kormányrendeletben (a továbbiakban. Korm. rendelet) meghatározott lehetséges adófizetési módok közé, illetve az az adó megfizetésére nem alkalmas.

Tovább olvasom »
„A marketing olyan, mint a legózás, az ember csinálja, élvezi, van eredménye és ez futtatja fel a céget”

„A marketing az a befektetés, az a részvény, amely a cégedből a maximális hasznot fogja kipréselni – semmi más!” Ez volt az utolsó mondata Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő 2010-ben kiadott Kisvállalati Marketing Biblia című könyvének, amely máig hatóan meghatározza a hazai kkv-k vevőszerzését és önmagukról közvetített képét. Wolf Gábor és csapata számos baranyai vállalkozás sikerében közreműködött, legutóbb június közepén tartott helyi cégvezetők számára szakmai előadást egy újfajta vevőpozicionálásról a pécsi Effekt Látogatóközpontban. A bevezetőben említett, majd tíz évvel ezelőtt leírt gondolata a vele készült beszélgetésből is visszaköszön.

Tovább olvasom »