Barangolás Baranyában – általános iskolások ötletei
Turizmustra nevet viselő szakmaismereti versenyünk második fordulójában kétnapos baranyai programot kellett összeállítania a 6-7 osztályos diákoknak.
Turizmustra nevet viselő szakmaismereti versenyünk második fordulójában kétnapos baranyai programot kellett összeállítania a 6-7 osztályos diákoknak.
Idén első alkalommal indítottuk útjára a Turizmustra nevet viselő turisztikai szakmaismereti versenyünket, szorosan együttműködve a BvMSZC Zsolnay Vilmos Technikumával.
Várjuk jelentkezésüket képzésünkre, melynek elvégzésével a tanúsítvánnyal rendelkező személy tanulókat képezhet az iskolai rendszerű szakképzésben duális partnernél.
Hogyan lehet megszerezni a vevők figyelmét 2024-ben? Hogyan szólítsuk meg a potenciális vevőket eredményesebben, mint a konkurencia? Hogyan használjuk fel a mesterséges intelligenciát a mindennapi marketinghez? Ezekre a kérdésekre ad válaszokat és megvalósítható megoldásokat a marketing szövegírás workshop. Szilágyi Tímea marketing szövegíró bevezeti az érdeklődőket a hatékony, vevőszerző szövegek világába.
Az új jogcímkód megoldja az MKIK által a NAV és a NEAK felé is jelzett problémát: azonos jogcímkóddal ugyanis a NEAK rendszerében nem látszott az azonos munkáltatónál keletkezett párhuzamos jogviszonyok mindegyike.
Taggyűlést tartott a kamara által menedzselt Építőipari Technológiai Klaszter (ÉTK).
Mennyi tanulóval köthetnek Szakképzési munkaszerződést?
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara, valamint 9 vármegyei területi kamara szakmai kerekasztal rendezvényeket szervezett 2023 év során „Jó gyakorlatok a szakképzésben” címmel.
66 szakmában / szakképesítésben indult a 2023/24-es tanév Szakma Kiváló Tanulója Verseny és Országos Szakmai Tanulmányi Verseny a nappali tagozaton végzős diákok számára.
Idén már 6 ágazatban 609 gyerek 203 csapatban nevezett be a kamarai szakmaismereti versenyeinkre. Az első forduló február első napján kezdődött és továbbra is szakmaismereti kérdőívet kellett kitölteniük a versenyzőknek az online térben. Az összetett, színes, játékos fejtörőket tartalmazó a kérdőívet 609 gyerek töltötte ki szinte hibátlanul, így a második fordulóban nagyon sok csapat továbbjutott. A kérdésekkel arra ösztönöztük a gyerekeket, hogy kutassanak az interneten, sőt egy-egy kérdés megválaszolásához biztosan kellett nagyobb testvér, szülő, szaktanár segítségét is kérni. A második fordulóban pályamunkát kell készíteniük a gyermekeknek iskolai/otthoni körülmények között. A Gép-ésszel versenyen fogaskerék meghajtású körhintát, az Épít-ésszel versenyen kis házikót, építményt, a Villany-Ász versenyen napelemes helikoptert kell összeszerelniük, az Autómánia verseny pályamunkája pedig egy pneumatikus targonca. A feladat megoldásához a csapattagoknak fúrni, fűrészelni, csavarni, ragasztani, vágni, mérni, számolni kell, közben megismerkednek az elektronika, a gépészet működésének elveivel, az építőiparban. A zsűri az értékeléskor a pályamunkák, építmények precizitását, a szakmaiságát, és