Koronavírus

Kontaktkövetés és adatvédelem

Az Európai Bizottság közzétette javaslatát, mit tanácsol az úgynevezett „kontaktkövető”   mobiltelefonos   alkalmazások   kapcsán,   milyen működési,  adatvédelmi  szabályokat  kell  tiszteletben  tartani  azok kifejlesztése és használata során.

Tovább olvasom »
Nyári turizmus: sokféleség az egységben

Nagy  próbája  lesz  az  idei  nyár  a  nemes  európai  elveknek,  a megkülönböztetés nélküli egységes piacnak, különösen a turizmus területén.  Visszájára  fordulhat  az  uniós  jelszó:  „Egység  a sokféleségben”,  hiszen  egységes  megoldás  helyett  számos kétoldalú külön megállapodásban igyekeztek újrakezdeni az életet a tagállamok a nyári szabadságok előtt. Gazdaságilag kiemelkedően fontos területről van ugyanis szó: ebből az „iparágból” származik az uniós  GDP  10  százaléka,  az  ágazatban  foglalkoztatottak  száma rendkívül jelentős, és a területen számtalan kis-és középvállalkozás működik (szállásadók, vendéglátók, stb.).

Tovább olvasom »
A koronavírussal kapcsolatos nemzetközi gazdasági hírek 2020.05.29.

A Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara folyamatosan nyújt információt mind saját mind partnerei elemzései alapján a koronavírus helyzet okozta változásokról az export, logisztika, nemzetközi vállalkozói partnerség témában. Közreadjuk a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara által 2020.05.29-én készített hírösszefoglaló elemzést, mely a vállalkozások számára nyújt naprakész információt a külkereskedelem szempontjából fontosabb országok aktuális gazdasági helyzetéről, az országokat érintő, legfontosabb intézkedésekről és az esetleges áruforgalmi korlátozásokról.

Tovább olvasom »
Hogyan növelheted webáruházad bevételeit?

Az online kereskedelem térnyerésével egyre több webáruház nyílik a világon. A fotelünk kényelméből ma már szinte bármit rendelhetünk házhoz. Rengeteg eszköz áll rendelkezésre az értékesítési tevékenységünk növelésére. Természetesen a legfontosabb, hogy webáruházunkat megalapozottan, üzleti terv alapján indítsuk el. A legtöbb embernek a bevételek fokozására a hagyományos és online marketing eszközök jutnak eszébe: SEO, Facebook és Google hirdetésektől kezdve hírlevél küldésen át közösségi média menedzsmentig. Amit viszont kevesebben tudnak az az, hogy ezekkel a módszerekkel csak a forgalmat lehet a weboldalra terelni, amiből nem egyértelmű a bevétel növekedése. A garantált profit növekedéséhez több szempontot is fontos figyelembe venni, ebben a cikkben a legfontosabb területeket mutatjuk be.

Tovább olvasom »
A koronavírussal kapcsolatos nemzetközi gazdasági hírek 2020.05.22.

A Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara folyamatosan nyújt információt mind saját mind partnerei elemzései alapján a koronavírus helyzet okozta változásokról az export, logisztika, nemzetközi vállalkozói partnerség témában. Közreadjuk a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara által 2020.05.22-én készített hírösszefoglaló elemzést, mely a vállalkozások számára nyújt naprakész információt a külkereskedelem szempontjából fontosabb országok aktuális gazdasági helyzetéről, az országokat érintő, legfontosabb intézkedésekről és az esetleges áruforgalmi korlátozásokról.

Tovább olvasom »
Az ingyenes termékátadások, ingyenes szolgáltatásnyújtások adózási szempontú megítélése

A koronavírus-járvány miatt 2020. március 11-én a Kormány rendkívüli jogrendet, veszélyhelyzetet hirdetett az ország teljes területére. Erre tekintettel az ingyenes juttatások minősítésével összefüggően az adójogszabályokon túl alkalmazandóvá válnak a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV.törvény (a továbbiakban: Stab. tv.) 28/A. §-ában foglalt rendelkezések is.

Tovább olvasom »
Áruforgalmi korlátozások – India

A kormány enyhítette a maszkokra vonatkozó kiviteli korlátozásokat. Engedélyezte a nem-orvosi és nem-sebészeti célú (gyapot, selyem, gyapjú és kötött anyagú) maszkok exportját. Minden más típusú maszk, például az N95 és a sebészeti maszkok külföldi értékesítése továbbra is tiltott.

Tovább olvasom »