Pályázati felhívás: Európai filmes csapó fejlesztés (CREA-MEDIA-2024-DEVSLATE)

A felhívás célja, hogy elősegítse az európai független produkciós vállalatok versenyképességét és növelje gazdasági súlyukat a piacon. A cél továbbá az audiovizuális producerek azon képességének növelése, hogy olyan projekteket fejlesszenek ki, amelyek potenciálisan Európa-szerte és azon túl is elterjedhetnek, valamint az európai és nemzetközi koprodukciók elősegítése.

A támogatás belépési lehetőséget biztosít a feltörekvő tehetségek számára is, lehetőséget adva nekik, hogy a tapasztalt vállalatok által biztosított erős alapokon nyugvó rövidfilmet rendezzenek.

Várható eredmények

  • Erősebb pozíció az európai és a nemzetközi piacokon az európai ütemterv-fejlesztés keretében kiválasztott vállalatok számára.
  • A támogatott európai alkotások minőségének, megvalósíthatóságának, határokon átnyúló potenciáljának és piaci értékének növekedése.

 

A finanszírozandó tevékenységek leírása

Támogatásban részesülnek olyan független európai produkciós cégek, amelyek 3-5 audiovizuális alkotást (játékfilm, animáció, kreatív dokumentumfilm) tudnak létrehozni. Ez lehetővé teszi a produkciós cégek számára, hogy csökkentsék a kockázatokat, és növeljék a tehetségek bevonzására és megtartására irányuló képességüket.

Az európai ütemterv-fejlesztés legalább 3, de legfeljebb 5, kereskedelmi felhasználásra szánt alkotás kifejlesztéséhez nyújt támogatást, amelyeket moziban, televíziós műsorszórásban vagy digitális platformokon vagy több platformon történő kereskedelmi felhasználásra szánnak a következő kategóriákban: animációs film, kreatív dokumentumfilm vagy játékfilm. A pályázók egy feltörekvő tehetség által készített rövidfilmmel is kiegészíthetik pályázatukat (nem kötelező).

A cél az, hogy az audiovizuális produkciós cégek számára forrásokat biztosítsanak olyan alkotások fejlesztéséhez, amelyek magas kreatív értékkel és kulturális sokszínűséggel rendelkeznek, és amelyeknek széles körű, határokon átnyúló hasznosítási potenciálja van. A vállalatokat arra ösztönzik, hogy már a fejlesztési fázis kezdetétől fogva dolgozzanak ki marketing- és forgalmazási stratégiákat, így javítva a közönség európai és nemzetközi szintű elérésének lehetőségét.

A MEDIA-programban részt vevő különböző országok szereplői közötti szorosabb együttműködésre, beleértve a közös fejlesztést is, valamint az európai audiovizuális produkciós vállalatok versenyképességének erősítésére törekszenek a fejlesztési szakaszban történő beruházási kapacitásuk megszilárdítása, valamint a vállalatok tevékenységének és innovációs képességüknek az új területek és piacok feltárása érdekében történő bővítése révén.

Különös figyelmet kapnak azok a pályázatok, amelyek megfelelő stratégiákat mutatnak be a fenntarthatóbb és környezettudatosabb iparág biztosítására, valamint a nemek közötti egyensúly, a befogadás, a sokszínűség és a reprezentativitás biztosítására.

Beadási határidő: 2023. december 13.

Tovább a pályázati leíráshoz