kereskedelem

E-kereskedelem az EU-ban – úton a globális szabályok felé

Az e-kereskedelem a digitális egységes piaci stratégia egyik fontos eleme. Az EU digitális egységes piacának célja, hogy csökkentse a tagállamközi online kereskedelem útjában álló akadályokat. A digitális egységes piacon a vállalkozások könnyebben, biztonságosabban és alacsonyabb költségek mellett tudják értékesíteni termékeiket és szolgáltatásaikat az interneten. A kkv-k mindössze 7%-a értékesíti termékeit határokon átívelő jelleggel az EU-ban, ezért az online egységes piac megteremtése elengedhetetlen ahhoz, hogy a kkv-k is jobban részesülhessenek az egységes piac nyújtotta lehetőségekből.

Tovább olvasom »
Mindent a Japán üzletről és üzletemberekről

Az EU-Japán KKV Központ rendszeresen szervez angol nyelvű ingyenes webináriumokat, melyben a japán piac sajátosságait és abban rejlő lehetőségeket is tisztázzák a szakértők. A soron következő júniusi „képzésekről” folyamatosan adunk tájékoztatást a Kamara honlapján.

Tovább olvasom »
KKV exportfejlesztés

A Kormány 1171/2019. (IV. 1.) Korm. határozata a hazai vállalkozások külpiaci sikeressége érdekében szükséges exportfejlesztési intézkedésekről.

Tovább olvasom »
Intelligens anyagok intelligens használata

Az Európai Bizottság megkezdte az élelmiszerekkel érintkezésbe kerülő anyagokról szóló rendelet értékelését azok javítása érdekében, ezért felmérést indított a vállalkozások körében is, melyben azt vizsgálja, hogy a KKV-k mennyire ismerik az élelmiszerekkel érintkezésbe kerülő anyagokra vonatkozó jogszabályok általános követelményeit, és hogyan vélekednek azok jelenlegi gyakorlatáról.  

Tovább olvasom »
Az EU folyamatban lévő kereskedelmi megállapodásai

A kereskedelmi megállapodások rendkívül fontosak a gazdasági növekedés szempontjából az EU-nak. 2015-ben az EU volt a világ legnagyobb árucikk és szolgáltatás exportőre és importőre. Ezzel a világgazdaság 32,15 százalékát fedte le, megelőzve az Egyesült Államokat (12,01 százalék) és Kínát (10,68 százalék). Az új kereskedelmi megállapodások új üzleti lehetőségeket biztosítanak az európai vállalatoknak, amely új munkahelyek létesítésével jár, és a vásárlók is jobban járnak: több lehetőség közül választhatnak és alacsonyabb árakon.

Tovább olvasom »
Megállapodás nélküli Brexit: tájékoztatási kampány a vállalkozások felkészülése érdekében

Mivel továbbra is fennáll annak kockázata, hogy az Egyesült Királyság 2019. március 30-án megállapodás nélkül lép ki az EU-ból, az Európai Bizottság fokozza az uniós vállalkozásoknak szóló tájékoztatási tevékenységét a megállapodás nélküli Brexittel kapcsolatos teendőkről a vámügyek és a közvetett adók (így pl. az áfa) területén.

Tovább olvasom »