Turisztikai szereplők tapasztalatai
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (a továbbiakban: MKIK) az elmúlt néhány hónapban Önökkel szorosan együttműködve folyamatosan nyomon követte a COVID-19 járvány gazdasági hatásait. Annak érdekében, hogy a turizmus ágazatban működő gazdasági szereplők tapasztalatairól egy aktuális és országos szintű helyzetképet kapjunk, a Gazdaság és Vállalkozáskutató Intézet (GVI) segítségével elkészítettünk egy kérdőívet, amely
A divat művészet – Alkoss maradandót!
A Nemzeti Divatliga szervezésében valósul meg Pécsett a maga nemében úttörőnek számító tervezői pályázat a Janus Pannonius Múzeum, a Kreatív Ipari Klaszter és a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara támogatásával.
Baranya – Európa Gasztronómiai Régiója
Az „Európa Gasztronómiai Régiója” cím egy európai elismerés, mellyel olyan közösségeket tüntetnek ki, melyek a fenntartható fejlődés szellemében fontosnak tartják különleges gasztronómiai és kulturális értékeiket, helyi termékeiket, természeti környezetüket és ezek védelmén túl megmutatják mindezt önként, közösségi összefogással.
#pecsNYITVA! – csatlakozási lehetőség az országos turisztikai kampányhoz
Pécs turisztikai forgalmának erősítésére Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzata országos kommunikációs kampányt szervez 2020. július-augusztus hónapokban. A kampány célja a város turisztikai újraindításának támogatása. A kampányban szálláshelyek, vendéglátóegységek, illetve egyéb turisztikai szolgáltatók és attrakciógazdák aktív közreműködésére is számítanak.
Európa újranyitva!
Az utóbbi időben kamarához érkező legtöbb érdeklődésre ad választ a magánszemélyek és üzleti okból utazók számára naprakész információkat tartalmazó weboldal. Az Európai Bizottság elindította a Re-open EU nevű platformot, mely az Európán belüli utazás és idegenforgalom biztonságos újraindítását segíti.
Baranya – Európa Gasztronómiai Régiója
Az „Európa Gasztronómiai Régiója” cím egy európai elismerés, mellyel olyan közösségeket tüntetnek ki, melyek a fenntartható fejlődés szellemében fontosnak tartják különleges gasztronómiai és kulturális értékeiket, helyi termékeiket, természeti környezetüket és ezek védelmén túl megmutatják mindezt önként, közösségi összefogással.
Nyári turizmus: sokféleség az egységben
Nagy próbája lesz az idei nyár a nemes európai elveknek, a megkülönböztetés nélküli egységes piacnak, különösen a turizmus területén. Visszájára fordulhat az uniós jelszó: „Egység a sokféleségben”, hiszen egységes megoldás helyett számos kétoldalú külön megállapodásban igyekeztek újrakezdeni az életet a tagállamok a nyári szabadságok előtt. Gazdaságilag kiemelkedően fontos területről van ugyanis szó: ebből az „iparágból” származik az uniós GDP 10 százaléka, az ágazatban foglalkoztatottak száma rendkívül jelentős, és a területen számtalan kis-és középvállalkozás működik (szállásadók, vendéglátók, stb.).