X2.0 – pályázat mélytechnológiai startupok számára

Az X2.0 projekt 5 hónapos deeptech programja a startupok igényeihez igazítja szolgáltatásait, biztosítva a növekedést, a méretnövelést, a hosszú távú hatást és a határokon átnyúló kapcsolatokat. Minden kiválasztott startupot kockázati tőke- és innovációs szakértők vizsgálnak meg, és az ő meglátásaik alapján hitelesített iparági szakértőket és szolgáltatásokat vehetnek igénybe.

Tovább olvasom »
EPR: az első bevalláson túl még mindig sok a kérdés

Ez év július 1-jétől életbe lépett a kiterjesztett gyártói felelősség rendszere, az Európai Unió hulladékpolitikája szerint az egyes termékek életciklusa végén szükséges hulladékkezelési költségeket a gyártóknak, termelőknek kell megfizetniük – ezt nevezzük kiterjesztett gyártói felelősségnek, az angol elnevezés (extended producers responsibility) alapján EPR-nek. Az EU 20 termék, ill. anyagáram esetében teszi kötelezővé az EPR rendszer alkalmazását: ételtároló edények, flexibilis anyagból készült zacskók vagy csomagolások, legfeljebb 3 liter űrtartalmú italtárolók, italtartó poharak, könnyű műanyag hordtasakok, nedves törlőkendők, léggömbök, dohánytermékek szűrővel, halászeszközök, elektromos és elektronikus berendezések, elemek és akkumulátorok, gépjárművek, gumiabroncs, irodai papír, reklámhordozó papír, sütőolaj és -zsír, textiltermékek, bútorok fából. Mindennek célja biztosítani a körforgásos gazdaság koncepciójának megvalósulását. Az EPR-rel kapcsolatban számos kérdés merül fel a vállalkozások részéről – tudtuk meg Kiss-Bartos Rékától, az Öko-Trade Kft. ügyvezetőjétől, környezetvédelmi szakértőtől, akivel ezek közül igyekszünk néhányat tisztázni.

Tovább olvasom »
A bor legyen trendi!

A szüret ideje minden szőlőtermelő életében különösen intenzív időszak, de Gere Attila Családi Pincészetében egész évre jellemző ez a felfokozott tempó. A család hét generációra visszamenően foglalkozik borkészítéssel, de az újításokra fogékony Gere Attila a pincészet mellett a vendégfogadást is erősítette az elmúlt évtizedekben. A vendéglő mellett megépült a Crocus Resort & Wine Spa is, az ott végzett szőlő- és bor alapokon nyugvó vinoterápiás kezelések pedig az új generációt képviselő Gere Andrea saját márkás prémium minőségű kozmetikumainak létrehozását inspirálták. A 2010-es évek elején kezdett az egészségmegőrzést támogató szőlőmagolaj préselésével, illetve -mikroőrlemény előállításával is foglalkozni a családi vállalkozás. E számos tevékenység, valamint a kiváló minőségű borok készítése, kereskedelme az év minden szakában rengeteg elfoglaltságot jelent a vállalkozásnak.

Tovább olvasom »
Tanulóik a napi munkában vesznek részt

Tanulóképzéssel egy évtizede foglalkoznak a pécsi Gépész-Tér Kft.-nél és, mint gyakorlati képzőhely egyaránt részt vesznek a középiskolai tanulók és felsőfokú képzésben résztvevő hallgatók szakmai oktatásában. A Baranya Megyei Szakképzési Díjjal elismert cég ügyvezetője, Lakos Tivadar elkötelezett abban, hogy a szakemberutánpótlás egyik legfontosabb eszköze a tanulóképzés. Ennek jegyében a tanulóik valós munkakörülmények között sajátítják el az épületgépész szakma alapjait, melynek során olyan készségekkel, képességekkel vértezik fel őket, amelyekkel a megszerzett elméleti tudásukat kiegészítve sikerrel vehetik az akadályokat a mindennapi életben a végzést követően.

Tovább olvasom »
„A legnagyobb kihívás, hogy elfogadtassam az épület- és enteriőrfotózást”

Miután kikerültek az internetre egy lakás frissen készült épület- és enteriőrfotói, bő egy nap(!) alatt eladták az ingatlant. Ahogy a tulajdonos Farkas Kingának, a képeket készítő fotósnak elmondta, maga is meglepődött a saját lakása szépségein. Egyre többen szembesülnek azzal, hogy hiába lapul mindenki zsebében ott a mobiltelefon, amivel jó minőségű képeket lehet készíteni, az eszköz használata mellett szükség van egy szakavatott szemre, amely a legjobbat láttatja meg a belső terekből, az épületek külsejéből. Farkas Kinga két éve érkezett Pécsre épület- és enteriőrfotósként, célja, hogy a Dél-Dunántúlon is meghonosítsa ezt a szemléletet.

Tovább olvasom »
„Amikor átálltam erre az életmódra, úgy éreztem magamat, mint 40 évvel ezelőtt”

Hetente kétszer személyi edzőhöz jár, aki nemcsak a testi fittségéhez járul hozzá, hanem életmódtanácsokkal, többek között táplálkozási javaslatokkal is ellátja. Dr. Göndöcs István, az Eco-Cortex Kft. alapítója mintegy nyolc éve váltott életmódot, mint mondja, elsősorban azért, hogy az életkor előrehaladtával is megőrizze kiváló kondícióját. Amikor teheti, a heti két alkalom mellett is mozog, egészségtudatos szemléletével „megfertőzte” a családját is.

Tovább olvasom »
Mire jó az online marketing stratégia?

Ahhoz, hogy egy vállalat online marketingje eredményes legyen, elengedhetetlen egy stratégia, ami a fejlődés irányát határozza meg. Ezt a stabil alapot adja meg egy koncepcióterv, amely helyzetelemzésen alapuló stratégia és kampányterv egyben. Mutatjuk miért fontos és kinek jó ez!

Tovább olvasom »
A vendégek szinte hazajönnek a Sopianae Hotelbe

Mint ahogy a ruhabutikokban, ahol a minimális darabszám miatt egyfajta exluzivitást élhet meg a vásárló, úgy kis méretüknél fogva a butikhotelek is hasonló érzést keltenek a szállóvendégeikben. A pécsi Boutique Hotel Sopianae a belváros szívében 22 szobával, szaunával és biliárdteremmel, valamint egy kiválóan felszerelt konferenciateremmel várja a vendégeket. A szálloda mérete miatt a személyzet és a vendég közötti kapcsolat igen közvetlen, még az is előfordulhat, hogy a szállodavezető vásárol különleges táplálékot egy vendég kutyájának. Éppen a kicsinység ad lehetőséget a minőség magas szinten tartására, valamint az egyediségre. Ahogy Bősz-Tóth Veronika hotelmenedzser mondja, mindegyik szobájukban igyekeznek egyedi stílust kialakítani, nincs is két egyforma közöttük. Törzsvendégeik általában a „saját”, jól megszokott szobájukat kérik, ettől otthonosan érzik magukat.

Tovább olvasom »