Együttműködünk? Keress egy sikeres klasztert!

2011-ben alakult meg a 28 tagvállalatot számláló, „Akkreditált Klaszter Címet” többszörösen elnyert, nemzetközi ESCA „Bronze Label” minősítéssel is rendelkező Dél-Dunántúli Gépipari Klaszter (DDGK), mely a régió legnagyobb klasztere, tagvállalatainak mintegy 90 Mrd Ft-os árbevételével és több mint 4000 fő munkavállalói létszámával.

Tovább olvasom »
Pécsi Nemzetközi Gépipari Klaszter Találkozó

Idén harmadik alkalommal 2018. október 3-5. között megrendezésre került a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara a Dél-Dunántúli Gépipar Klaszter (menedzsment szerv: PBKIK) és az Enterprise Europe Network dél-dunántúli irodája által szervezett Open4Business Nemzetközi Üzletember Találkozó és Konferencia. Az eseményt plenáris ülések, fórumok, egyéni konzultációk, céglátogatások és networking lehetőségek is gazdagították.

Tovább olvasom »
Open4Business 2018 – 18 ország üzletemberei Pécsett

A gépipar, a kreatívipar, a kereskedelem, a nemzetközi klaszter együttműködések és az innováció volt fókuszban az idén harmadik alkalommal megrendezett Open4Business Nemzetközi Üzletember Találkozón és Konferencián október 3-5. között. A Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara, a Dél-Dunántúli Gépipari Klaszter (menedzsmentszervezet: PBKIK) és az Enterprise Europe Network dél-dunántúli irodája által szervezett rendezvény a plenáris ülések, a fórumok, az egyéni konzultációk és a céglátogatások mellett most is kiváló lehetőséget teremtett a helyi és a vendég vállalkozások közötti networkingre.

Tovább olvasom »
„Nem szeretünk olyan dolgokat csinálni, ami szerintünk középszerű”

Fiatalos lendület, kreatív ötletek, jó csapat, a legjobb választás – ez csak néhány vélemény, amellyel a pécsi Marketing Soul Kft. munkáját illetik ügyfeleik. A grafikai tervezés – komplex marketing kivitelezés – webes fejlesztés tengelyen működő vállalkozás neve akár a DesingPécs kapcsán is ismerősen csenghet, hiszen mára társszervezőjévé vált a rendezvénynek. Török Gergő Zoltán és üzlettársa, Szalona Szandra rendezik minden évben az egyedi showelemeket is felvonultató DesignPécs megnyitót, idén például valódi tortát viseltek a fejükön az egyedi ruhákat bemutató modellek egy izgalmas HairShow keretein belül. De a Marketing Soul indította el a baranyai dizájnereket, alkotókat tömörítő Tüke Online Piacot is. Számos oldala van a cég tevékenységének, ezért is adódik a kérdés: miként pozícionálható a Marketing Soul?

Tovább olvasom »
Együttműködés műszerekben, kapacitásban, humán erőforrásban

Az év elején újjáalakult a Szentágothai János Kutatóközpont (SzKK) Innovációs és Ipari Tanácsadó Testülete, amely az egyetemeken folytatott kutatások mielőbbi hasznosulását segíti, emellett abban közvetít, hogy a vállalkozásoknál felmerülő kutatási, innovációs kihívások támogatást kapjanak a magas szintű infrastruktúrával és tudáspotenciállal bíró intézményektől, így a Pécsi Tudományegyetemtől is. A testület munkájában aktív szerepet vállal a biotechnológiai kutatás-fejlesztés és innováció (K+F+I) területén működő pécsi Soft Flow Hungary Kft. is, amelyet néhány éve megvásárolt a mezőgazdaságban használt analitikai berendezések gyártásában piacvezető dán FOSS cég.  A vállalkozás a közeljövőben bővülést tervez, új kutatóközpontot építenek a baranyai megyeszékhelyen.

Tovább olvasom »
New Yorkban és Kuala Lumpurban is viselik a pécsi tervező ruháit

Jól cseng a Cserkúthy név Baranyában és az egész Dél-Dunántúlon a GLT Delta Épületgépész Kft. alapító-ügyvezetője, Cserkúthy László munkája nyomán, és most már ismerik a nevet New Yorkban, illetve Kuala Lumpurban is. De már nem Lászlót, hanem a lányát, Hannát, hiszen a fiatal pécsi divattervező egyedi ruhakölteményei már e két távoli várost is meghódították. Hogyan érdemes a külföldi piac felé fordulni, milyen elvárásoknak kell megfelelni? – többek között erről is beszélgettünk a Whispering Wind Dresses márka tulajdonosával, Cserkúthy Hannával.

Tovább olvasom »
Egyre nagyobb az igény a szakmai rendezvények kiszolgálására

Minden a legnagyobb rendben van – válaszolja a Mi újság? kérdésre Ferenczy Tamás, a kiállításszervezéssel és -kivitelezéssel foglalkozó Fair-Expo Kft. ügyvezetője, azonban ahhoz, hogy ez a mondat elhangozhasson, sokat kell tenni a mindennapokban és kellett tenni a cégalapítás óta eltelt 22 évben. A komlói vállalkozás a hazai kiállítások szervezésén túl (Esküvő kiállítás, Komlóért Expo) nagy hangsúlyt fektet a magyar vállalkozók külföldi szakvásárokon való megjelenítésére is.

Tovább olvasom »