nemzetközi

E-kereskedelem az EU-ban – úton a globális szabályok felé

Az e-kereskedelem a digitális egységes piaci stratégia egyik fontos eleme. Az EU digitális egységes piacának célja, hogy csökkentse a tagállamközi online kereskedelem útjában álló akadályokat. A digitális egységes piacon a vállalkozások könnyebben, biztonságosabban és alacsonyabb költségek mellett tudják értékesíteni termékeiket és szolgáltatásaikat az interneten. A kkv-k mindössze 7%-a értékesíti termékeit határokon átívelő jelleggel az EU-ban, ezért az online egységes piac megteremtése elengedhetetlen ahhoz, hogy a kkv-k is jobban részesülhessenek az egységes piac nyújtotta lehetőségekből.

Tovább olvasom »
Határtalan Baranya

Határtalan Baranya címmel tartott idegenforgalmi konferenciát a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara Siklósi Városi Elnöksége, melyen a Horvát Köztársaság Főkonzulja is részt vett.

Tovább olvasom »
Mindent a Japán üzletről és üzletemberekről

Az EU-Japán KKV Központ rendszeresen szervez angol nyelvű ingyenes webináriumokat, melyben a japán piac sajátosságait és abban rejlő lehetőségeket is tisztázzák a szakértők. A soron következő júniusi „képzésekről” folyamatosan adunk tájékoztatást a Kamara honlapján.

Tovább olvasom »
Megéri pályázni! – Elindult a WORTH harmadik köre

A WORTH Partnership Project elsődleges célja összehozni nemzetközi színtéren a designereket, kreatív ipari szakembereket és a gyártókat új, design vezérelt technológiai újítások létrehozásáért és a kreatív és kulturális iparágak fejlesztéséért és népszerűsítéséért.

Tovább olvasom »
Fenntartható Európa 2030-ra

Az Európai Bizottság Fenntartható Európa 2030-ra című vitaanyagát mindenképpen érdemes részletesen is megvizsgálni, hogy abban milyen irányokat javasol a Bizottság, mert azok a 2021-2027-es programozási időszak finanszírozási prioritásaira is hatással lesznek. A vitaanyag a fenntarthatósági átmenet legfontosabb politikai alapjait helyezi a középpontba, ezek: áttérés a lineárisból a körforgásos gazdaságba a termelőtől a fogyasztóig tartó folyamat fenntarthatósága időtálló energia, épületek és mobilitás a társadalmilag igazságos átmenet biztosítása.

Tovább olvasom »
Kreatív Európa – kulturális és kreatív ágazati garancia eszköz

Az Európai Bizottság összesen 121 millió eurós pénzügyi eszközt biztosít a Kreatív Európa program keretében pénzügyi közvetítő szervezeteknek. A pénzügyi garancia eszköz célja elősegíteni a kkv-k és egyéb, a kulturális és kreatív szektorban tevékenykedő mikro-, valamint kis- és közepes szervezetek finanszírozáshoz való hozzáférését.

Tovább olvasom »
BBI bioalapú iparágak közös pályázati felhívása

Április 4-én jelent meg a 2019. évi kiírás. Az éves munkaprogramban megfogalmazott fő cél az előző évekhez hasonlóan az új, fenntartható biomassza-alapú értékláncok fejlődésének felgyorsítása a hatékony feldolgozáson keresztül, a bioalapú termékek végfelhasználói elfogadásának és alkalmazásának elősegítése.

Tovább olvasom »
Hogyan segíthetik a kulturális és kreatív iparágak a turizmus fellendülését?

Erre a kérdésre keresi a választ a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara Cult-CreaTE (Cultural and Creative Industries Contribution to Cultural and Creative Tourism in Europe) projektje. A május 22-i disszeminációs rendezvényen gasztronómiai oldalról közelítettük meg a kérdést és osztották meg tapasztalataikat az előadók a résztvevőkkel. Ebben a Pécsi Tudományegyetem, valamint a Szőlészeti és Borászati Kutatóintézet kollégái működtek közre.

Tovább olvasom »