Magyar-Belarusz Üzleti Fórum – online rendezvény
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara 2021. április 28-án Magyar-Belarusz Üzleti Fórumot szervez, melynek fő témái a fehérorosz gazdasági helyzet, üzleti lehetőségek, valamint tapasztalatok a Stadler Magyarország Kft. és a Bábolna Tetra Kft. előadásában.
Rendezvény időpontja: 2021. április 28. 11:00-12:30
Rendezvény nyelve: magyar
PROGRAMTERV
Moderátor: Dunai Zoltán, a Stadler Magyarország vezérigazgatója
11.00-11.30 | Köszöntők
Dunai Zoltán, a Stadler Magyarország vezérigazgatója Csutora Zsolt, rendkívüli és meghatalmazott nagykövet, Magyarország nagykövetsége, Minszk Aleksandr Ponomarev, a Belarusz Köztársaság rendkívüli és meghatalmazott nagykövete Magyarországon Szekeres István, az MKIK nemzetközi kollégiumának alelnöke Philipp Brunner, a Stadler Minszk vezérigazgatója |
11.30-11.45 | Fehérorosz gazdasági helyzet, üzleti lehetőségek
Sándor Tamás, külgazdasági attasé, Magyarország nagykövetsége, Minszk |
11:45-12:00 | Üzleti kultúra, tapasztalatok a Bábolna Tetra Kft. előadásában
Seres Gábor, marketing vezető, Bábolna Tetra Kft. |
12:00-12:10 | A Stadler magyarországi és fehérorosz szerepe
Dunai Zoltán, a Stadler Magyarország vezérigazgatója |
12:10-12:20 | Zárás, információk az Üzleti Tanács alakulásáról, csatlakozási lehetőségek
Dunai Zoltán, a Stadler Magyarország vezérigazgatója |
Részvétel feltételei
Jelentkezési határidő: 2021. április 27., kedd, 10:00 óra
A férőhelyek száma korlátozott, ezért a jelentkezéseket azok beérkezésének sorrendjében fogadjuk el. A rendezvényen való részvétel ingyenes, de előzetes online regisztrációhoz kötött.
Regisztráció során a webinárium alkalmával használni kívánt e-mail cím megadása szükséges. A csatlakozáshoz szükséges linket és információkat 2021. április 27-án kedd délután küldjük meg e-mailen a jelentkezőknek.
REGISZTRÁCIÓ
Dél-Afrika: gazdasági helyzet, üzleti lehetőségek – webinárium
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara és Magyarország pretoriai Nagykövetsége együttműködésében kerül megszervezésre az alábbi webinárium. A rendezvény fő témái a dél-afrikai gazdasági helyzet, üzleti lehetőségek, valamint tapasztalatok a Sanatmetal Kft., az ACPM IT Kft. és a Water and Soil Kft. előadásában.
A rendezvény időpontja: 2021. április 29. 10:00 – 11:30
A rendezvény nyelve: Magyar és Angol
PROGRAMTERV
Moderátor: Erdei Csaba, az MKIK Afrika Tagozatának alelnöke
10.00-10.05 | Köszöntő Kovács Károly, az MKIK Afrika Tagozatának elnöke |
10.05-10.10 | Köszöntő Horváth Attila, rendkívüli és meghatalmazott nagykövet, Magyarország Nagykövetsége, Pretoria |
10.10-10.25 | Dél-Afrika gazdasága, üzleti lehetőségek Horváth Péter, külgazdasági attasé, Magyarország Nagykövetsége, Pretoria |
10.25-10.35 | Bemutatkozás (angol nyelven) John Ramatsui, Magyarország tiszteletbeli konzulja, Dél-Afrika |
10.35-10.50 | Üzleti kultúra, tapasztalatok Sebestyén Réka, üzletfejlesztési vezető, Sanatmetal Kft. |
10.50-11.05 | Üzleti kultúra, tapasztalatok Erdei Csaba, ügyvezető igazgató, ACPM IT Kft. |
11.05-11.20 | Üzleti kultúra, tapasztalatok Vattay Richárd, ügyvezető igazgató, Water and Soil Kft. |
11.20-11.30 | Kérdések és válaszok |
11.30-11.35 | Zárás Kovács Károly, az MKIK Afrika Tagozatának elnöke |
Részvétel feltételei
Jelentkezési határidő: 2021. április 27., kedd, 17:00 óra
A rendezvényen való részvétel ingyenes, de előzetes online regisztrációhoz kötött. A férőhelyek száma korlátozott, ezért a jelentkezéseket azok beérkezésének sorrendjében fogadják el. Regisztráció során a webinárium alkalmával használni kívánt e-mail cím megadása szükséges.
A csatlakozáshoz szükséges linket és információkat 2021. április 28-án szerda délután küldik meg e-mailen a jelentkezőknek.
REGISZTRÁCIÓ
Németországi régiók üzleti lehetőségei – online üzleti fórum
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Magyar-Német Tagozata Magyar-Német Online Üzleti Fórumot szervez 2021. április 21-én.
A rendezvény célja, hogy tájékoztassa a hazai kis- és középvállalkozásokat az észak-rajna-vesztfáliai, valamint baden-württembergi régiók üzleti lehetőségeiről. Továbbá céges jó gyakorlatként sikeres hazai, a német piacon aktív cégek osztják meg tapasztalataikat a koronaválság negatív gazdasági hatásainak kezelésében.
Az előadások alatt a résztvevőknek lehetőségük nyílik kérdések feltevésére a platform chatfalán keresztül, melyek a program végén kerülnek megválaszolásra az előadók által.
A rendezvényen szinkrontolmácsolást biztosítanak.
PROGRAM
Moderátor: Bódi László, az MKIK Magyar-Német Tagozatának elnöke
14.00 – 14.05 | Köszöntő
Bódi László, az MKIK Magyar-Német Tagozatának elnöke |
14.05– 14.35 | Észak-Rajna-Vesztfália üzleti környezete és befektetési lehetőségei, a régió gazdasági kilátásai a járvány után
Claudia Masbach, gazdasági tanácsadó, Aacheni Ipari- és Kereskedelmi Kamara Csachó Melinda, külgazdasági attasé, Magyarország Düsseldorfi Főkonzulátusa |
14.35 – 14.55 | A baden-württembergi régió gazdasági aktualitásainak, kilátásainak bemutatása a jelenlegi vírushelyzet tükrében, üzleti lehetőségek a magyar cégeknek
Komma Krisztián, külgazdasági attasé, Magyarország Stuttgarti Főkonzulátusa |
14.55 – 15.10 | Vállalati best practice
Robert Bosch GmbH. TBC |
15.10 – 15.25 | Németországgal kapcsolatos exporttapasztalatok a koronaválság idején
Barta Levente, ügyvezető igazgató, BIM Design Kft. |
15.25 – 15.40 | Kérdések és válaszok |
Részvétel feltételei
Jelentkezési határidő: 2021. április 20., kedd
A rendezvényen való részvétel ingyenes, de előzetes online regisztrációhoz kötött. A webinárium a Zoom felületen keresztül valósul meg.
A csatlakozáshoz szükséges linket és információkat 2021. április 20-án, kedden délután küldjük meg e-mailen a jelentkezőknek.
REGISZTRÁCIÓ
Üzleti lehetőségek Tajvanon – webinárium
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara és tajvani partnere, a Chinese International Economic Cooperation Association (CIECA) webináriumot szervez 2021. május 13-án, melynek fő témái a tajvani üzleti- és együttműködési lehetőségek lesznek. A rendezvény keretében kerül sor a Magyar-Tajvani Közös Üzleti Tanács ülése 14. ülésére is.
A konferencia angol nyelven zajlik, tolmácsolást nem tudnak biztosítani!
PROGRAM
9.00 – 9.20 | Köszöntők
Dr. Parragh László, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke (felkérés alatt) |
9.20– 9.35 | A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara tevékenysége
Tényiné Stark Mária, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara nemzetközi igazgatója |
9.35– 9.50 | A magyar befektetési környezet
A Nemzeti Befektetési Ügynökség képviselője (felkérés alatt) |
9.50– 10.05 | Tapasztalatok a tajvani piacon
Üzletkötési tapasztalatok Tajvanon egy magyar cég előadásában (felkérés alatt) |
10.05– 10.20 | A tajvani Minima Technology képviselőjének előadása |
10.20 – 11.00 | Kérdések & válaszok |
A részvétel feltételei
Jelentkezési határidő: 2021. május 3., hétfő, 16.00 óra
A rendezvényen való részvétel ingyenes, de előzetes online regisztrációhoz kötött. A csatlakozáshoz szükséges linket és információkat május 5-ét követően fogják továbbítani a résztvevőknek.
REGISZTRÁCIÓ
A koronavírussal kapcsolatos nemzetközi gazdasági hírek – 2021. 15. hét
2021 januárjától a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara koronavírus-járvánnyal kapcsolatos nemzetközi gazdasági hírlevelében az európai uniós szakpolitikai aktualitásokról és uniós gazdasági, üzleti vonatkozású hírekről is beszámol. A hírlevelek az alábbiakban országonkénti bontásban, a csatolt dokumentumok között találhatók.
Ausztria, mint gazdasági székhely – Lehetőségek magyar vállalatok számára
Az Osztrák Nagykövetség Kereskedelmi Osztálya (Advantage Austria), az ABA – Invest in Austria és az ecoplus – Invest in Lower Austria közös ingyenes, online rendezvényt szervez melynek témái: ismerje meg Ausztria és legnagyobb tartománya, Alsó-Ausztria előnyeit, tudjon meg többet arról, hogyan kell vállalkozást indítani Ausztriában, szerezzen betekintést és tippeket olyan vállalkozóktól, akik már megkezdték üzleti tevékenységüket Ausztriában.
Időpont: 2021. május 26., 14:00-15:00
Program
- Köszöntő
Jürgen Schreder, kereskedelmi tanácsos, Osztrák Nagykövetség Kereskedelmi Osztálya - Miért éppen Ausztria? Az Ön lehetőségei
Birgit Reiter-Braunwieser és Berényi Ferenc, ABA – Invest in Austria
Gyakorlati tapasztalatok
Kiszely László, az AbilityMatrix GmbH alapítója és ügyvezetője - Alsó-Ausztria – nagyszerű régió a szolgáltatás-orientált és innovatív vállalatok számára
Ing. Slavisa Milanovic, ecoplus
Gyakorlati tapasztalatok Alsó-Ausztriából
DI Dr.techn. Marion Ettenauer, OrthoSera GmbH, Management Assistant valamint
Bischof Balázs, Art Innova GmbH, Managing Director - Cégalapítás Ausztriában? – Nem is bonyolult. Az üzleti tevékenység jogi és adózási szempontjai
Dr. Gálffy Tibor, Gálffy & Vecsey Ügyvédi Iroda valamint
Mag. Ladislaus Lonyai, Garantie Adótanácsadó Iroda
A rendezvény során lehetőség nyílik kérdéseket is feltenni az előadóknak, illetve konkrét üzleti lehetőségek megvitatására.
A rendezvény nyelve: magyar és angol (szinkrontolmácsolással)
A rendezvény ingyenes, de regisztrációhoz kötött: Részvételi szándékát a címen jelezheti, 2021. május 25-ig.
A regisztráltaknak a rendezvény előtt egy Zoom-linket küldenek, melyen keresztül részt vehetnek az előadáson.
További információ: https://www.advantageaustria.org/hu/events/Ausztria__mint_gazdasagi_szekhely.hu.html
Üzlet- és kapcsolatépítés a London-Budapest hídon – webinárium
A Nagy-Britannia és Magyarország közötti diplomáciai kapcsolat 100. évfordulója alkalmából rendezi meg üzleti fókuszú online eseményét a Startup Campus, melynek célja, hogy a hazai vállalkozásokkal megismertesse a brit vállalkozásfejlesztést, valamint a nemzetközi piacra lépés módszertanát. Továbbá, hogy bemutassa a brit piac lehetőségeit és az innovációs ökoszisztéma kulcs szereplőit, ezáltal teljes képet mutatva a résztvevőknek.
A rendezvény időpontja: 2021. április 30. 15:00-17:00
Agenda:
Nyitóbeszéd: Dr. Kumin Ferenc, londoni rendkívüli és meghatalmazott Nagykövet
Előadók – Piacra lépési program:
- Gulyás Gergő
- Török Ildikó
- Tóth Zsuzsanna
Vendég elóadók:
- Mokran Ildikó, IM Bookkeeping Ltd – Üzletvitel
- Görög Krisztina, Department for International Trade – Brit üzleti ökoszisztéma
REGISZTRÁCIÓ
Tengeri szállítmányozás-tengerentúli üzletek sikeres kezelése – képzés angol nyelven
Az International Chamber of Commerce Austria angol nyelvű, online képzést szervez export/import tengeri szállítmányozás – tengerentúli üzletek sikeres kezelése témában.
Azonnal alkalmazható gyakorlati ismeretek:
- Konténerek A-tól Z-ig
- Tengeri fuvarozási okmányok és kockázataik
- Incoterms® 2020 a tengeri fuvarozásban
- Hasznos betekintés az árufuvarozásba
- Hajózási társaságok, ügynökségek, NVOCC-k
- A költséges csapdák elkerülése (pl. leállás / visszatartás)
- Értékes gyakorlati példák
Célcsoport:
- Hajózási / logisztikai részleg vezetői és alkalmazottai
- Menedzserek és alkalmazottak, akik az import / export területén dolgoznak (tengerentúli piacok)
- Szállítmányozási cégek alkalmazottai
- Mindazok, akik bővíteni akarják ismereteiket a tengeri fuvarozás témájában
A képzés online, angol nyelven valósul meg.
A képzés helyszíne Zoom platform.
A képzés díja: 480 € + adó
További információ, részletes program: ICC Austria – Ocean freight in Import and Export Online October 2021