Idén január 1-éig minden magyar szálláshelynek regisztrálnia kellett az egységes szálláshely-minősítési rendszerbe, amelyet azért vezettek be hazánkban, hogy a szálláshelyek minőségéről megbízható információ álljon rendelkezésre. A szálláshely-szolgáltatás nyújtásáról szóló jogszabályok alapján az eddigi, csak a szállodákra és a panziókra vonatkozó és önkéntes igénylésen alapuló védjegyrendszert kötelező érvényű, a kereskedelmi és a magánszálláshelyekre, az egyéb szálláshelyekre egyaránt kiterjedő, országosan egységes nemzeti szálláshely-minősítő rendszer váltja fel. Ezután csak olyan szálláshelyek kapnak engedélyt a működésre, amelyek megfelelnek a minősítési rendszerben meghatározott fokozat valamelyikének. A minősítési folyamatot egy önértékeléssel kezdi a szálláshely-szolgáltató, majd magát a minősítést egy nyilvános és transzparens eljárásrend, valamint követelményrendszer mentén független szakértők közreműködésével a Magyar Turisztikai Minőségtanúsító Testület Nonprofit Kft. végzi. A szálláshely-minősítési eljárás lefolytatása ingyenes, és háromévente meg kell ismételni. A helyszíni szemlék tavaly óta folyamatosan zajlanak, tapasztalataik-ról készült összeállításunk.