Megemelt minimálbér és garantált bérminimum az adójogviszonyokban – gyakorlati kérdések és válaszok
2021. február 1-jétől a teljes munkaidőben foglalkoztatott munkavállalónak megállapított havi minimálbér 167 400 forint, a legalább középfokú iskolai végzettséget vagy középfokú szakképzettséget igénylő munkakörben foglalkoztatott munkavállalónak alapbérként megállapított garantált bérminimum havi összege 219 000 forint.
Munkaügyi bírság helyett a dolgozók képzését választhatják már az építőipari cégek
A különböző családtámogatási rendszereknek köszönhetően az építőipari vállalkozások kedvező helyzetbe kerültek. Ennek is köszönhető, hogy a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamarához egyre több az építőiparban tevékenykedő szakember fordult azzal, hogy egy 1997-ben kiadott IKIM rendelet értelmében az épületek, építmények víz-,hő- és hangszigetelését, ezek javítását csak szakirányú végzettség esetén végezhetik el, azonban ennek megszerzésére már évek óta nincs lehetőségük.
Ingyenes portál az álláskeresők és az állást kínálók összekapcsolására
A kormány a munkát keresők és a vállalkozások közötti kapcsolatok erősítése érdekében elindította a KarrierM weboldalt.
Ágazati bértámogatási program
A kormány legújabb intézkedéseként elindítja az Ágazati bértámogatási programot. A korlátozások miatt nehéz helyzetbe került vállalkozások, azaz a vendéglátás, szabadidős tevékenység szolgáltatást nyújtó munkaadók részére a munkaviszonyban foglalkoztatott személy bruttó munkabére 50 százalékának megfelelő összegű támogatás nyújtható.
Ügyfélszolgálatokra vonatkozó szabályok
Jelen cikk a 484/2020. (XI. 10.) Korm. rendelet tartalma alapján készült, ennek esetleges későbbi módosításait nem tartalmazza. A szabályok 2020. december 11-ig érvényesek.
Azok a szolgáltatók, akik ügyfélszolgálattal rendelkeznek, az alábbi szabályok betartására kötelezettek:
- ügyfélfogadási időben az ügyféltérben kötelező a maszk használata, ha a helyiségben (az alkalmazottakat is beleértve- rendszeresen több mint 5 fő tartózkodik.
- javasoljuk, hogy a kis forgalmú ügyfélszolgálatok esetében is alkalmazzák ezt a szabályt.
- a szabály betartására a személyzetnek kell felhívnia az ügyfelek figyelmét.
A részleteket a Magyar Közlönyben találja. A bejegyzést az esetlegesen megjelenő részletszabályokkal frissíteni fogjuk.