A DYNAMO PCP projekt keretében a közbeszerzés célja K+F szolgáltatások beszerzése olyan eszközök formájában, amelyek támogatják az integrált egészségügyi és ellátási folyamatok modellezését és dinamikus értékelését, és fokozzák az egészségügyi rendszerek reagálási képességét.
Az eszközöknek a következőkre kell irányulniuk:
1. A szolgáltatásnyújtási folyamatok hatékony adaptálása sokkhatásokhoz és strukturális változásokhoz.
2. Ágazatközi adatok megosztása és integrálása, az alternatív útvonalkonfigurációk eredményeinek és hatásainak pontos előrejelezésére.
3. A feladattervezés és a készségek összehangolásának megkönnyítése válságok idején.
A beszerzendő szolgáltatások pontos meghatározása az ajánlattételi felhívásban történik.
A beszerzés kereskedelmi hasznosítást megelőző beszerzés formájában történik, amelynek keretében a K+F szolgáltatási szerződéseket fokozatos megközelítésben, párhuzamosan ítélik oda különböző K+F szolgáltatóknak. Ez lehetővé teszi az alternatív, egymással versengő megoldások összehasonlítását. Minden kiválasztott szállító három K+F-fázisra kiterjedő keretszerződést kap. Ez a három szakasz a következő: a megoldástervezés, a prototípusfejlesztés, az eredeti fejlesztés és az első termékek vagy szolgáltatások korlátozott mennyiségének validálása és tesztelése. Az egyes fázisok után közbenső értékeléseket végeznek, hogy fokozatosan kiválasszák a legjobbat a versengő megoldások közül. A legjobb minőségű és ár-érték arányú megoldásokat kínáló vállalkozóknak külön szerződést ajánlanak fel a következő fázisra.
Minden érdekelt gazdasági szereplő részt vehet a közelgő nyílt piaci konzultációban (földrajzi elhelyezkedéstől, mérettől vagy irányítási struktúrától függetlenül). A nyílt piaci konzultáció egy sor találkozó formájában kerül megszervezésre. A konzultáció során áttekintést kapnak a közbeszerzési célkitűzésekről, a PCP-eljárásról és a szerződés főbb záradékairól. Lehetősége lesz arra is, hogy kérdéseket tegyen fel.
Az ülések során az ajánlatkérők saját helyi nyelvükön, azaz olaszul, görögül, portugálul, spanyolul és angolul tartanak előadást.
Ezekre az ülésekre a tervek szerint 2023 júniusában kerül sor:
június 7-én Walesben (UK),
június 23-án Lisszabonban,
június 15-én Barcelonában (ES),
június 13-án Athénban (GR),
június 22-én Trevisóban (IT).
A találkozókat egy további nemzetközi online rendezvény követi, 2023. július 6-án, angol nyelven. A regisztráció és az ülések napirendje 2023 májusában kerül meghirdetésre a Dynamo honlapján: https://dynamo-pcp.eu/
Az érdeklődő résztvevőknek ajánlott feliratkozniuk a projekt levelezőlistájára.
A hirdetmény és az ajánlattételi felhívás várhatóan 2023 őszén kezdődik és 2024 tavaszán ér véget.
A tesztelésre várhatóan Olaszországban (Treviso), Görögországban (Athén), Spanyolországban (Barcelona), Portugáliában (Amadora) és esetleg Walesben (Egyesült Királyság) kerül sor. Ez a tesztelés egyben az első ügyfélteszt-referenciaként is szolgálhat a vállalkozók számára.
A kiválasztott szállítók megtartják a szellemi tulajdonjogok (IPR) tulajdonjogát, amelyeket a PCP során létrehoznak, és azokat a kifejlesztett megoldások teljes piaci potenciáljának kiaknázására használhatják, azaz a beszerzésen túl is.
Ezt a közbeszerzést az Európai Unió Horizont Európa kutatási és innovációs programja finanszírozza a 101095516 számú támogatási megállapodás keretében – DYNAMO PCP (https://dynamo-pcp.eu). Az EU támogatást ítélt oda ehhez a beszerzéshez, de ajánlatkérőként nem vesz részt a beszerzésben.