Új ez egyáltalán? Ötlete egyedi?
Érdemes előzetes hazai és nemzetközi újdonságkutatást igényelni, mivel így megkímélheti erőforrásait olyan kutatási és fejlesztési költségektől, amelyekre esetleg nincs is szükség. Így kiderülhet, hogy más esetleg használja-e a nevet, technológiát, terméket, melyet Ön is fejlesztene, hasznosítana. A Google sokat tud, de nem tudhat mindent…
Az ötlet a fejlesztés első lépcsőfoka, közvetlenül a megoldandó probléma vagy az elérni kívánt cél utáni lépés. Az ötletek megvédése nem könnyű feladat. Magyarországon a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala biztosít lehetőséget önkéntes műnyilvántartásba helyezésre, mely egy gyors és költséghatékony megoldás lehet a folyamat ezen szakaszában. Ettől azonban még nem valósul meg az ötlet. A titokban tartás az Ön kiemelt érdeke, melynek biztosítása érdekében a megfelelő jogi nyilatkozat, megállapodás alkalmazása ajánlott. A saját forrásból való továbbfejlesztés idő- és forrásigényes, míg a partnerségben való továbbfejlesztéshez megbízható társakra van szükség. Nem egyszerű, tudjuk. A kamara Innovációs Bizottsága figyelmet fordít a helyi innovatív ötletekre, azok támogatására.
Mindig legyen körültekintő abban, hogy kitől és milyen ajánlatot vagy megrendelést, kérést fogad el! A kamara adatbázisai és nemzetközi partnerkapcsolatai révén képes kiszűrni a megtévesztések zömét. Néhány példa, amelyek esetén a kamara már megoldásokat nyújtott:
– Európai uniós adatszolgáltatási felszólításnak álcázott szolgáltatási megrendelés
– Védjegybejelentés benyújtását követően egy szolgáltató küldött a hivataléhoz nagyban hasonlító díjbekérőt
– Egy neves francia cég nevében küldött megrendelést egy csaló.
A fenti esetek csak példák.
Legyen körültekintő, és kérdéses esetekben forduljon a kamarához, hiszen annak célja a gazdaság fehérítése!
Tegyük fel, hogy Ön kitalált valamit, ami biztosan új, és már a védelméről is gondoskodott, és most meg is valósítaná… De merre induljon? Hogyan is álljon neki? Keresse a kamarát, mely segít végigjárni az ötlettől a megvalósításig tartó utat – ötletfejlesztés, döntéstámogatás, inkubáció, akcelerátor tevékenység, növekedési szakasz… Mindent a kamara sem tudhat – de azt igen, hogy ki tudja!
Ahhoz, hogy egy terméket, szolgáltatást meg tudjanak különböztetni a többitől és eladhatóbb legyen, szükség van az egyedi arculatra. Válasszon az önkéntes kamarai tagvállalkozások közül, akik segítik mindezt megoldani.