A KKV szektor számára rendszergazdai szolgáltatásokat nyújtó InfoComplex Kft. ügyvezető tulajdonosa az AutóCity Zrt. új Škoda Kodiaq SUV modelljéről mondta el tapasztalatait, amelyek a megszokott rövid tesztút helyett három hónapos használat során születtek.
Az előző autóm egy Škoda Karoq volt, amivel olyan kedvező tapasztalatokat gyűjtöttem, hogy beleszerettem a Škodába. A váltáskor nem is néztem meg más márkát, ám méretben és felszereltségben feljebb akartam lépni, így a Kodiaq-ra esett a választás. Fontos szempont volt az is, hogy az AutóCitynél elsőosztályú kiszolgálást kapok, jó tanácsokat adtak a konfigurálásnál, az ügyintézés pedig hibátlan.
Miért éppen SUV modellt választott?
Horgászok és zenélek, mindkettő igényli a nagy csomagtartót. A Karoq sem volt kicsi, de a Kodiaq csomagtartója határozottan nagyobb. Főként a Herman Ottó tóra járok, de néha nehezebben megközelíthető helyeket is meglátogatok, így a hasmagasság és a jó terepjáróképesség is fontos számomra. Ha ledöntöm a hátsó üléseket, közel két köbméter a raktér, ezt kombinálva a tetőcsomagtartóval, nincs olyan horgásztúra, ami kihívás lenne. Másrészt családi autóként is kiváló a Kodiaq, akár öt személlyel és a csomagokkal is kényelmesen elférünk.
Ehhez képest meglepőnek tűnhet, hogy az 1.5 TSi motort választotta.
Nagyon nyugodt sofőr vagyok, mindig betartom a sebességkorlátozásokat, így ez a motor is tökéletesen megfelel. Az adaptív lengéscsillapítókat viszont megrendeltem, hogy minél kényelmesebben utazzak, és talán mondani sem kell, hogy szinte mindig komfort üzemmódban van a futóműállító kapcsoló. A hajtás lágy-hibrid, ezzel az átlagfogyasztás 6.9 liter, városi utakkal, külföldi túrával együtt, tehát ez a klasszikus hosszú távú vegyes fogyasztási adat, ami nagyon jó.
Fontos a fogyasztás?
Ha a költségeket nézzük, akkor nyilván nem mérvadó egy ilyen értékű autónál, viszont környezetvédelmi szempontból mindenképpen az. Mi is napelemeket szereltünk fel, vannak elektromos autóink is a cégben, és természetesen abban is rejlik egyfajta környezetvédelmi és racionális megfontolás, hogy nem választottam számomra feleslegesen nagy motort, ha ez a 1.5 literes a 150 lóerővel és 250 Nm nyomatékkal bőven elegendő. Ezzel is képes 200 feletti végsebességre a Kodiaq. Hozzáteszem, nem kell vonatnom, ha lenne ilyen igény, akkor nyilván egy szinttel feljebb léptem volna.
Minden autóvásárlásnál fontos a külső, mennyit lépett előre a Škoda az új Kodiaq-kal?
Nekem nagyon tetszik a Škoda új dizájn iránya. Az autó orra különösen jól mutat a hűtőrács felé összehúzódó vonalakkal. A szín is azonnal megfogott, a katalógusban is ezzel szerepel az autó, ráadásul a ráeső fény mennyiségétől és szögétől függően néha sárga, néha barnás árnyalatokban játszik. A kerekeknél a ballonosabb gumikra szavaztam a kényelem miatt és nem is bántam meg. Bevallom, néha csak nézem és csodálom, főleg az tetszik benne, hogy bár feltűnő, de nem hivalkodó.
Az utastér is rengeteget változott az elődhöz képest.
Elsősorban nagyon otthonos, és ugyanolyan barátságos, mint a külseje. Az üléseket a világos kárpittal nagyon szeretem, hátul pedig a külön lehajtható három támla fokozza a variálhatóságot. A szabadon konfigurálható középső tekerőgombok nagyszerűek, ez is olyan ötlet, amik általában a Škodának jutnak először eszébe. A Simply Clever kiegészítőket talán már mindenki ismeri, itt is mindig tud valami újat mutatni a márka. Zseniális a két mobil tárolására alkalmas rekesz, ezeket vezeték nélkül tölti is az autó, és szintén nem kell kábel az Android Auto, vagy Apple CarPlay csatlakozáshoz sem. A kormányra helyezett gombok átgondoltak, szinte minden fontos funkció elérhető, ami nem, az középen kapott külön fizikai gombot, így az érintőképernyőt nagyon keveset használom. Egyébként szándékosan a kisebbet rendeltem a középső tabletből, nekem így jobban tetszik a műszerfal. Informatikusként különösen kritikusan figyeltem a fedélzeti rendszert, de nem tudok fogást találni rajta. A Canton hangrendszerét különösen kedvelem, ezen szoktam visszahallgatni az új zenéket. Sőt van, amikor csak azért megyek ki az autóba, hogy referenciahangszóróként használjam, hiszen sokan hallgatnak autóban zenét. Škoda tesztnek hívom, mert ha itt nem szól valami tökéletesen, akkor újra kell keverni.
Vezetés közben milyen az új Kodiaq?
Zseniális lett a start-stop rendszer. A régi autómban mindig kikapcsoltam, most viszont szupergyorsan, alig észrevehetően indul újra. A váltókar nagyszerű helyre került a kormány mögé. Kicsit tartottam tőle, de hamar rájöttem, hogy jó megoldás, és így még több pakolórekesz került középre, bár ezekből amúgy is sok van. A DSG most is hozza a formáját, gyors, mindig eltalálja a megfelelő fokozatot, egyszerűen tökéletes. Az autó méretei sem okoznak gondot, nagyon rövid idő alatt megszoktam, ahogy a vezetéstámogató rendszereket is, mert ezek éppen megfelelő mértékben segítenek.
Kinek ajánlaná az új Škoda Kodiaq-ot?
A legfontosabb tulajdonsága, és ez talán a márka minden modelljére igaz, hogy ár-érték arányban a legjobb a piacon. Mi a cégünkben is így gondolkodunk, az ügyfeleinknek is ilyen megoldásokat javaslunk, ezért a Kodiaq-ot is azoknak ajánlom, akiknek jó ár-érték arányú, minőségi, tágas SUV modellre van szükségük, akár családi modellként, akár a szabadidő eltöltéséhez.
TR
A tesztautó adatai:
Hengerűrtartalom: 1498 ccm
Maximális teljesítmény: 150 LE (110 kW)
Maximális nyomaték: 250 Nm
Csomagtér: 910 liter
Maximális sebesség: 207 km/h
Átlagfogyasztás: 6 liter/100 km
Alapár: 15 445 880 Ft
Fontosabb alapfelszerelések: ESC, Digitális műszerfal (10″ méretű kijelző), “FRONT ASSIST”, kulcsnélküli nyitás és indítás, Sávtartó rendszer, Holttérfigyelő, Éberség- és fáradtságérzékelő, LED világítás, Központi kijelző 10,4″, SmartLink funkció, Automata klímaberendezés (3-zónás), elektromos csomagtérajtó, fűthető ülések, elektromosan állítható vezetőülés, tolatókamera;