„Nem szeretünk olyan dolgokat csinálni, ami szerintünk középszerű”

Fiatalos lendület, kreatív ötletek, jó csapat, a legjobb választás – ez csak néhány vélemény, amellyel a pécsi Marketing Soul Kft. munkáját illetik ügyfeleik. A grafikai tervezés – komplex marketing kivitelezés – webes fejlesztés tengelyen működő vállalkozás neve akár a DesingPécs kapcsán is ismerősen csenghet, hiszen mára társszervezőjévé vált a rendezvénynek. Török Gergő Zoltán és üzlettársa, Szalona Szandra rendezik minden évben az egyedi showelemeket is felvonultató DesignPécs megnyitót, idén például valódi tortát viseltek a fejükön az egyedi ruhákat bemutató modellek egy izgalmas HairShow keretein belül. De a Marketing Soul indította el a baranyai dizájnereket, alkotókat tömörítő Tüke Online Piacot is. Számos oldala van a cég tevékenységének, ezért is adódik a kérdés: miként pozícionálható a Marketing Soul?

– Marketinges cég vagyunk 3 egymással összefüggő divízióval. Egyaránt foglalkozunk online és offline marketingtevékenységgel, közösségimédia-felületeken való megjelentetéssel. A másik divíziónk a dizájn, idetartozik az „egyszerű” arculattervezéstől a kiadványon, katalóguson át a komplex grafikai termékekig minden, ami dizájner feladat. Kiemelendő a webdesign, a harmadik divíziónk alapja, ami webfejlesztés és programozás. Kizárólag egyedi rendszereket, weboldalakat, webáruházakat fejlesztünk, és ez érvényes a marketingre, valamint a grafikára is – adja meg a kérdésre a választ Török Gergő Zoltán, a Marketing Soul ügyvezetője.

– Minden cégnek van egy egyedi arca, a Marketing Soulé milyen?

– Nem szeretünk olyan dolgokat csinálni, ami szerintünk középszerű. Mindent egyedileg tervezünk, ezért tervezési és fejlesztési oldalról nagyon jól azonosíthatók a munkáink a piacon. Ami kulcsfontosságú, hogy mindent marketingoldalról közelítünk meg. Egy dizájnnak marketingoldalról van értéke egy vállalkozás számára, egy weboldal, egy webáruház is csak akkor hoz profitot, ha azt marketingközpontúan készítjük el.

– A cég kezdettől fogva divíziók szerint működik. Ebből jól látszik, hogy tudatosan építették a vállalkozást.

– Ez azért alakult így, mert szeretjük, ha átlátható a tevékenységünk, és az ügyfeleink számára is értelmezhető az, amit csinálunk. Csak így tudja eldönteni, hogy elégedett-e a szolgáltatásunkkal. Igen, ez tudatos döntés volt. Annyira tudatos, hogy egy több évig készült egyedi rendszerünk segítségével az ügyfeleink valós időben látják az összes futó projektjük állapotát. Ez nagyon ritka a piacon.

– Mi jelenti ma a kihívást a vállalkozás számára?

– A legnagyobb kihívást minden szempontból az idő jelenti, itt elsősorban az egyedi fejlesztésekre gondolok, hiszen a vállalkozások jelentős része mindent azonnal vagy tegnapra akar. Egy webáruház fejlesztése lehet néhány hét, de több hónap is. Kizárólag saját munkatársakkal dolgozunk, ez fontos szabály nálunk. Ez ugyanis garanciát jelent a minőségre. Nem nagyképűség, inkább óriási felelősség ez, továbbképzések hada és persze idő.

– Mit tesznek annak érdekében, hogy itt maradjanak, jól érezzék magukat és termelékenyek legyenek a munkatársaik?

– Azt gondolom, hogy a munkaerőhiányt nemcsak a munkavállaló oldaláról kell megoldani. Mi például nagyon sok mindent automatizáltunk, azaz egy rendszer csinálja meg helyettünk a számlázást, az ügyfélkezelést, az általános kommunikációt. Így a munkatársaink valóban a kreatív feladatokkal tudnak foglalkozni. Hogy hogyan lehet motiválni a munkatársakat? A következő szavakkal: köszönöm, kérem, az elismeréssel és azzal, hogy nem alkalmazottaink vannak, hanem munkatársaink. Természetesen kiemelt figyelmet fordítunk a brandingre, és arra, hogy valóban mindenki jól érezze magát.

– A vállalkozás több üzleti közösségnek is a tagja. Miért fontos ez?

– Azért, mert ezeken az alkalmakon embereket ismerünk meg, nem vállalkozásokat. Fontos, hogy emberi kapcsolatokat építsünk, emellett nagyon sok mindent lehet tanulni egy másik embertől: jót, amit követhetünk, és rosszat is, hogy milyenek nem akarunk lenni. Olyan helyekre is eljutunk, amelyekről nem is gondoltuk volna, hogy lehetőségeket rejtenek. Ezekben a közösségekben is a win-win helyzeteket keresem, hiszen akkor érünk célba, ha profitoldalról és emberi oldalról is elégedettséggel szolgál a végeredmény mind a partnereink, mind a mi oldalunkról.  A mottónk is ehhez a gondolathoz kötődik: „Mert ez tényleg rólad soul!”

K.T.