Magyar jó gyakorlat Cipruson

Cult-CreaTE Interreg EuropeA tavaly ősszel indult Cult-CreaTE projekt célja, hogy támogassa azon kreatív ipari vállalkozásokat, akik termékei a turizmusban is megjelennek. Az ilyen cégek nem csupán a helyi termékek palettáját színesítik, de komoly vonzerővel rendelkeznek a turisták számára is.

 

A Cult-CreaTe projekt partnerei a harmadik félévben Ciprus fővárosában találkoztak, hogy megosszák egymással az otthonról hozott jó gyakorlataikat. Mi is az a jó gyakorlat? Egy olyan bevált, tapasztalatokon alapuló tevékenység, mely saját környezetében már sikeresnek bizonyult és akár kisebb változtatással, de alkalmazható más területen is.

Nicosia számára roppant fontos a kulturális és kreatív turizmus fejlesztése, mivel Ciprus turizmusa főleg a tengerpartra összpontosít. A fővárosban kialakítottak egy Művész Negyedet, melynek bejárata gyalog öt percre található a turisták által látogatott főutcától. Ennek ellenére a Művész Negyed nem bővelkedik látogatókban. Mi lehet a probléma? Hogyan lehetne megoldani azt? Erre próbáltak választ találni a kiutazó szakemberek.

A Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara három stakeholderrel utazott: Maróti-Medvey Judit (Kreatív Ipari Klaszter), Salamon Péter (Pécs Turizmus Egyesület) és Melegh Andrea (Vonalszervíz Kft.). A Cult-CreaTE projektmenedzsere jó gyakorlatként Melegh Andrea selyemfestő fejlődését mutatta be, a közös munkát, azt miként valósulhat meg egy ötlet, hogyan lehet az piacképes, kik számára lehet érdekes és miként válhat önmagában turisztikai termékké. Andrea nem csupán selyemfestő, számtalan kreatív területen dolgozik. Azonban kiemelkednek ebben a témában az általa tartott selyemfestő táborok és workshopok. Előbbiek során egy kisebb csoporttal utaznak, hogy más városokban nyerjenek inspirációt. Idén már megfordultak Orfűn, Majson, több Balaton környéki településen és Horvátországban is. Utazásaikkal vendégéjszakát generálnak, a táborok során készült selymeket pedig kiállítás formájában mutatják be a publikumnak. Példája motiváló hatással volt az előadás hallgatóira, hiszen megmutatta, hogyan keressék meg célközönségüket és mozgósítsák azt akár a ciprusi kreatív vállalkozók is.