Július 1-jétől az egyéni vállalkozói tevékenységgel kapcsolatos ügyeket a NAV-nál kell intézni.
Az egyéni vállalkozók továbbra is a Webes ügysegéden jelenthetik be a NAV részére a tevékenységükkel kapcsolatos eseményeket: tevékenység megkezdése, adatváltozás bejelentése, szünetelés, illetve szünetelés utáni folytatás és a tevékenység megszüntetése. Ugyancsak a Webes ügysegéden nyújthatják be az egyéni vállalkozók nyilvántartásában kezelt adatok igazolására szolgáló hatósági bizonyítvány iránti kérelmüket.
A tevékenység megkezdése és megszüntetése személyesen is bejelenthető a NAV ügyfélszolgálatain.
Az Egyéni Vállalkozók Nyilvántartásában szereplő adatok – a nyilvántartási szám és adószám alapján – továbbra is lekérdezhetők a www.nyilvantarto.hu/evny-lekerdezo/oldalon.
További információ telefonon a NAV Infóvonalán a 1819-es számon vagy személyesen a NAV ügyfélszolgálatain kérhető.
A kereskedelmi és iparkamarák tájékoztatással segítik a vállalkozókat: információt adnak arra vonatkozóan, hogy egy adott tevékenységi kör, amelyet a vállalkozó fel kíván venni, hatósági engedélyhez vagy bejelentéshez kötött gazdasági tevékenység-e, tájékoztatnak arról, hogy az adott tevékenységhez milyen képzettség szükséges, illetve hogy a tevékenység után minimálbér vagy garantált bérminimumnak megfelelő járulékfizetési kötelezettsége keletkezik a vállalkozónak. Amennyiben kérdésük van, kérjük tegyék fel az email címem!