1 óceán, 2 kontinens, 9 ország, 7 repült nap, 50 repült óra, 8786 km. Magnus Aircraft Zrt. repüléstörténetének első transzatlanti ferry flight repülése során a 600kg maximális felszálló tömeggel rendelkező, ultrakönnyű, egyedi megjelenésű, egymotoros repülőgép kimagasló teljesítményének világméretű hírértékével a magyar szürkeállományban rejlő potenciálra hívják fel a figyelmet.
A Magnus Aircraft Zrt. egy dinamikusan fejlődő, innovatív, kompozit repülőgépeket fejlesztő, gyártó és forgalmazó magyar vállalat. A cég ikonikus terméke a Fusion belsőégésű motorral hajtott repülőgép, mely a repülésben való előnyöket ötvözi. A vállalatcsoport tagjai megtalálhatók a világ különböző pontjain úgy, mint az Egyesült Államok, Kenya, Kína, Nigéria, Oroszország, Szerbia, Ukrajna, illetve a közel-keleti régió.
Magyar repülőgépgyártóként első alkalommal, 2022 augusztusában a vállalat Fusion 212 repülőgépe egy kontinenseket átívelő ferry flight-ot hajt végre. Magyarországról indulva Európát és az Atlanti-óceánt szeli át a levegőben, hogy megérkezzen az amerikai kontinensre.
A vállalat repüléstörténetének első transzatlanti ferry flight repülése során a 600kg maximális felszálló tömeggel rendelkező, ultrakönnyű, egyedi megjelenésű, egymotoros repülőgép kimagasló teljesítményének világméretű hírértékével a magyar szürkeállományban rejlő potenciálra hívják fel a figyelmet.
Baranya megye vállalkozásainak legnagyobb kihívása a munkaerő hiánya, amihez az is hozzájárult, hogy az utóbbi évtizedben ismét mintegy 10%-kal csökkent a megye és Pécs lakossága. Hogy a térség Európa- és világszintű vállalkozásai láthatóvá váljanak, hogy az állást keresők potenciális munkaadóként gondoljanak ezekre a cégekre, a megyei vállalkozásokat képviselő Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara elindította #ajelenajövőd kampányt.
FERRY FLIGHT
1 óceán
2 kontinens
9 ország [Magyarország, Ausztria, Németország, Belgium, UK, Feröer szigetek (Dánia), Izland, Grönland (Dánia), Kanada, USA]
7 repült nap (tervezett)
50 repült óra (tervezett)
4744 NM / 8786 km
Indulás
- augusztus 18. – Pécs-Pogány Airport
Tervezett érkezés
- augusztus 25. – Teterboro Airport
ÚTVONAL
LHPP – Pécs-Pogány Airport (Magyarország)
EDTY – Adolf Würth Airport Schwäbisch Hall (Németország)
EBKT – Flanders International Airport Kortrijk-Courtrai (Belgium)
EGNT – Newcastle International Airport (Egyesült Királyság)
EGPC – Wick John O’Groats Airport (Skócia, Egyesült Királyság)
EKVG – Vágar Airport (Feröer szigetek egyetlen repülőtere, Dánia)
BIRK – Reykjavík Airport (Izland)
BGKK – Kulusuk Airport (Grönland, Dánia)
BGGH – Nuuk Airport (Grönland, Dánia)
CYVP – Kuujjuaq Airport (Kanada)
CYYR – Goose Bay Airport (Kanada)
KTEB – Teterboro Airport (USA)
A transzatlanti átrepüléshez – a repülőgép felkészítésén túl – speciális képesítés és engedélyek szükségesek, ezért a Magnus Aircraft Zrt. első ilyen jellegű repüléséhez pályázatot hirdetett, amire több, különböző nemzetiségű ferry flight-ra szakosodott pilóta jelentkezett. A benyújtott pályázatok közül választották ki a Magnus Fusion 212 első transzatlanti ferry flight pilótát, Roy Ritter-t.
A Magnus Fusion repülőgép a sikeres amerikai megérkezés követően több amerikai városban, repülőtéren és ikonikus helyen is megjelenik a közel két hónapos kampánykörút során. Ezalatt több szakmai repülőgépkiállításon is részt vesz a Magyarországról érkezett gép.
A körút a 2022. október 21-22 között megrendezésre kerülő DeLand AERO Showcase-n (DeLand Municipal Airport, Florida), a régió meghatározó rendezvényén zárul, ami a Magnus Aircraft INC új központjának és hangárának premierje is egyben.
A ferry flight repülést az érdeklődők valós időben nyomon követhetik a misszió teljes időtartama alatt a flightradar24.com oldalon, valamint a vállalat Instagram és Facebook felületein.
Magnus Aircraft Zrt. missziójának híre a repülésen túl a repülőtereken való megállókkal, a kiállításokkal, az online elérésekkel és a szervezett marketingkommunikációs aktivitással az egész világ (nem csupán az érintett országok) iparági és nem-szakmai csoportjainak várhatóan százezreit fogja megmozgatni.