Egy vállalkozás hogyan tud eljutni a nullárról a 240 milliós árbevételig néhány év alatt? Hogyan lehet egy kevésbé trendi és erősen offline jelenlétű iparágban online betörni? Megmutatjuk hogyan tud az e-kereskedelem növekvő pályára állítani egy vállalkozást a Magyar Takarmány Kft. és az RG-STÚDIÓ esettanulmányán keresztül.
Halmosi Ákossal a Magyar Takarmány Kft. tulajdonosával beszélgettünk arról, hogy milyen hozzáadott értéket adott az online marketing, az eredetileg erősen offline kommunikációval támogatott takarmány értékesítéshez a Magtárháznál.
2016-ban vágtunk bele az üzletünkbe, tapasztalat és ismertség nélkül, így nem is tudhattuk milyen marketing eszköz válik majd be. De már ekkor szilárd elképzelésünk volt arról, hogy minden betérő vásárlót meg kell kérdeznünk arról, hogy hol hallott rólunk és elégedett ügyfeleket kell kiengednünk a boltunkból! Ekkor szórólapoztunk, plakátokon, Facebook posztokban és kapcsolódó csoportokban, valamint a Dunántúli Naplóban találkozhatott velünk a célközönség. Ahogy aztán teltek a hónapok a visszatérő vásárlók száma nőni kezdett. – emlékezett vissza Ákos.
A takarmányok értékesítése elsőre nem hangzik egy tipikus online marketing „alanynak”, de az RG-STÚDIÓ online marketing ügynökség munkatársai már a kezdeti időszakban is látták a potenciált a cég webshopjában.
Mivel a partnereink igen nehéz téli időszakot jósoltak az iparágban, úgy akartunk felkészülni, hogy a fizikai üzletünk mellett, az online boltot is megnyitjuk – folytatta Ákos. – Eleinte egy Woocommerce webáruházat készítettem, ahova én magam töltöttem fel a termékeket. Többen is látták a lehetőséget az online nyitásban, ekkoriban már az RG-STÚDIÓ-val is egyeztettünk a lehetőségekről, illetve egy ismerősöm is ajánlotta az online hirdetéseket. Ez mind arra sarkalt, hogy végül egy barátom segítségével kipróbáljam a Google Ads hirdetést, ami igazi siker lett. Aztán beütött a covid. Jelentősen megugrott a webáruházunk forgalma és a vírus csillapodásával sem csökkent! Így egyre inkább láttam én is a potenciált az online marketingben. Ekkoriban keresett meg ismét Berek Péter az RG-STÚDIÓ-tól és óvatos lépésekkel belevágtunk az online marketingbe: a javaslatukra a SEO alapokkal és a weboldal megerősítésével indultunk.
Egy webáruházat önállóan, támogatás nélkül üzemeltetni rendkívül nagy feladat. Egy olyan felületet kell hatékonyan működtetni, ami kommunikál az online marketing rendszerekkel, felhasználóbarát és jól támogatják a hirdetések, felesleges adatvesztés nélkül. Így volt ez a Magyar Takarmány esetében is, akiknek első lépésként egy kulcsszó elemzéssel segített az RG-STÚDIÓ, ami alapján átalakították a weboldalt és új kategóriákat határoztak meg a kulcsszavak alapján. A keresőoptimalizálás után aztán a webshop következett. Ahhoz, hogy a webáruházakban rejlő szinte minden potenciált maximálisan kihasználhasson a Magtárház az RG csapata a Shoprenter webshop motorját javasolta használni.
Fel kellett nőnie a cégnek az online marketinghez – meséli Ákos. – Ki kellett tudnunk termelni a beruházást, amihez kellett pár év mire igazán fel tudtunk készülni. Az RG-STÚDIÓ csapata, pedig megerősített minket abban, hogy igenis van relevanciája az online jelenlétünknek, még több is mint gondoltuk!
Első lépésként az online marketing platformok integrációját és összekötését végezte el az új Shoprenter webshoppal az RG-STÚDIÓ, hiszen ez mind szükséges beállítás a mérhető és eredményes hirdetési tevékenységhez. Ekkor 100eFt-os hirdetési kerettel indultak el. A keresési hirdetések, Shopping hirdetések mind szép megtérülési számokat hoztak, így folyamatosan tesztelték a lehetőségeket az RG-STÚDIÓ szakértői. Míg a Google Ads felületén a konverziók maximalizálása volt a cél, emellett a Facebook-ról is forgalmat kezdtek terelni a weboldalra. Mindezzel pedig a remarketing folyamatokat is felépítették, hogy később újra meg tudják szólítani a weboldalon járt célközönséget a hirdetésekkel.
Tudatos online marketing
A jól felépített hirdetési struktúra alapgondolata az volt, hogy az egyes felületek egymást támogassák. Így folyamatos hirdetés optimalizálás és új kampánytípusok tesztelése zajlott úgy, mint a Performace Max, ami azóta is az egyik legjobban teljesítő hirdetés a Magtárháznál. A számok magukért beszélnek: 2-2,5% körüli hirdetésmegtérüléssel futnak a kampányok immáron harmadik éve. Tehát minden elköltött 100.000 Ft 4-5 millió forintos bevételt generál a cég számára.
Minden fronton nővünk, – folytatja Ákos – az online pedig teret hódít a fizikai üzlettel szemben. Korábban az e-kereskedelem a forgalom 15-20%-a volt. Ma már a teljes árbevétel 55%-a! Ez a szakértő segítségnek és az ügyfélközpontőságnak is köszönhető!
Nem mindig a nagy általánosságban bevált eszközöket kell alkalmazni, sokkal hatékonyabb, ha egy vállalat személyre szabott marketing megoldásokat használ, ebben hisz az RG-STÚDIÓ is.
Mind a mai napig hirdetünk a Dunántúli Naplóban. De úgy vélem, hogy aki nincs fent az interneten az nem is létezik. Persze az e-kereskedelem sem könnyebb, mint a fizikai üzlet. Azonban, ha a cél az elégedett vevő és nem az azonnali meggazdagodás, akkor jó eséllyel működőképes lesz az üzleti koncepció. A webshop kampányokkal számunkra új távlatok nyíltak a takarmány értékesítésre. A kampányok sikerét pedig az RG-STÚDIÓ csapatának a folyamatos szakértő munkája hozza – zárja a beszélgetést Ákos.
Sok beruházó szkeptikus például a baranyai vállalatokkal szemben, azonban az e-kereskedelem lévén igenis nagyra lehet nőni ebben a régióban is. Ami fontos, az a megfelelő személetmód és a szakértői segítség bevonása. Ha bizonytalan vagy a webáruházak létrehozásával vagy a mérések beállításával kapcsolatban érdemes online marketing szakértőhöz fordulni, ahogy azt a Magtárház is tette az RG-STÚDIÓ-val való együttműködéssel. Hatalmas előny, ha már a kezdetektől stratégiailag megalapozott marketinget folytatsz és nyomon tudod követni az eredményeket.