„Víziónk, hogy olyan szoftverek készüljenek, amiket az emberek imádnak és akarnak használni”

Agilis szoftverfejlesztési módszertant támogató szoftver-szolgáltatásával rövid idő alatt több ezer ügyfélre tett szert a világ 62 országából a pécsi DevMads Kft. Olyan cégek és szervezetek termékcsapatai használják szoftverüket, mint a Toyota, a Vodafone, az Electronic Arts vagy az UEFA. A cég évek óta dinamikusan fejlődik, 2017-ben 90% feletti, 2018-ban közel 40%-os növekedést produkált. Árbevétele szinte teljes egészében exportból származik. A DevMads Kft. munkáját Baranya Megyei Export Díjjal jutalmazta a Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara.

– A szoftverfejlesztési projektek rendkívül komplexekké váltak az utóbbi 2-3 évtizedben. A legegyszerűbb megrendelői igények is jóval összetettebbek, mint a 20 évvel ezelőtti „komplex projektek”. Gondoljunk a kezdeti iWiW lehetőségeire, szemben egy mai Facebookkal, ahol az egyszerű bejegyzéseken túl többek között csoportokat csinálhatunk, eseményeket szervezhetünk, élő műsorokat készíthetünk, nem beszélve az egész szolgáltatást finanszírozó hirdetési rendszerről.

Mi az ilyen komplex projekteket megalósító szoftverfejlesztő csapatoknak és megrendelőinknek segítünk abban, hogy átlássák, mik a legkritikusabb pontok a projektjükben és bármely fázisban ki tudják választani a legfontosabb következő lépéseket. Egy-egy projektben számtalan ilyen döntést kell hozni és az a csapat, amely ezt jól csinálja, jelentős versenyelőnyre tehet szert, mert rövidebb idő alatt, kisebb költségből jutnak el a megrendelőik igényeinek megfelelő termékhez – válaszolja Tamás Árpád ügyvezető-társalapító arra a kérdésre, hogy mi az agilis szoftverfejlesztési módszertant támogató szoftverszolgáltatásuk lényege.

– Miért érdekes ez a szolgáltatás a külföldi, illetve a nagyvállalatok számára? Mi az önök termékének az egyedisége?

– A mi termékünk a tevékenységek célokhoz kötésével és az átláthatóság megteremtésével szinte triviálissá teszi ezeket a döntéseket. A fejlesztőcsapatok azért szeretik, mert egy olyan struktúrát biztosít a projekt lebontására, amin keresztül könnyebben megérthetik a megrendelő problémáit, céljait és közösen tudnak gondolkodni a megoldási lehetőségeken. Egy megrendelő ránéz a StoriesOnBoard-ban összerakott tervre és azonnal látja, hogy hol tart a projekt, milyen feladatokon dolgozik a fejlesztőcsapat és miken fognak dolgozni a következő időszakban. Az eszköz számára is érthető módon jeleníti meg a tervet, ezért könnyen adhat visszajelzést, beleavatkozhat, hogy a pénzéért biztosan azt kapja, amire szüksége van.

– Hogyan ismertették meg innen, Pécsről ezeket a nagy márkákat a szolgáltatásukkal? Miben áll a DevMads Kft. sikere?

– Saját tőkéből indítottuk el a szolgáltatást, ezért rá voltunk kényszerülve, hogy olyan üzleti modellt és értékesítési csatornát válasszunk, amihez nagyon kevés tőke szükséges. Magát a terméket is ehhez illeszkedően választottuk ki több ötlet közül. Így állt össze a niche piacra szánt termék – felhő alapú előfizetéses üzleti modell – online self-service értékesítés hármas.

Az ügyfeleink jelentős része Google keresőn keresztül vagy szájhagyomány útján talál ránk. A niche piac miatt nincs szükség drága kampányokra, nem versenyzünk nagyokkal. A felhő alapú előfizetéses modell miatt sok ügyfél között oszlik el a fejlesztési és üzemeltetési költség, ezért az ügyfeleinknek alacsony áron tudjuk adni a szolgáltatást, ami könnyűvé teszi a beszerzési döntéseket. Az érdeklődők online, egy böngészőből ki tudják próbálni és használatba tudják venni az eszközt, a mi személyes közreműködésünk nélkül.

A niche piac és az online értékesítési csatorna miatt célszerűbbnek tűnt eleve a globális piacra célozni. A sikerhez pedig természetesen mindezek mellett kellett egy jó termék és egy jó adag szerencse. Nem tudtuk, hogy milyen lesz a fogadtatása a terméknek, lesz-e egyeltalán piaca.

– Milyen lehetőségek állnak önök előtt, milyen céljaik vannak?

– Az a víziónk, hogy olyan szoftverek készüljenek, amiket az emberek imádnak és akarnak használni. További eszközökkel szeretnénk segíteni a szoftverfejlesztő csapatokat, hogy ebben minél sikeresebbek legyenek.

Kis Tünde