„Az innovációmarketing kiemelten fontos minden jövőorientált baranyai vállalkozás számára”

Dr. Lányi Beatrix évek óta szervezi és végzi az innovációmarketing tantárgy oktatását, gyakorlatilag egyedülállón az egész felsőoktatásban. Egyetemista hallgatói marketingesként magukkal viszik az innováció és a vállalkozói kultúra magas szintű ismeretét és munkájuk során meghonosítják a cégeknél. Dr. Lányi Beatrix munkáját a PBKIK Baranyai Innovációs Díjjal ismerte el.

 

– Az innovációmarketing tárgy számos területet érint. Ez abból adódik, hogy a cégeknek folyamatosan a turbulensen változó és egyre kiszámíthatatlanabb piaci környezettel kell szembesülniük. Ezért fontos az oktatás során kiemelnem azokat a témaköröket, amelyek leginkább a piaci hajtóerőkre, innovációs stratégiákra és a kreativitást ösztönző gyakorlatokra fókuszálnak. Intenzíven együttműködöm baranyai vállalkozásokkal. A képzés során megismerhetővé válnak azok az eszközök és technikák, amelyek segítségével azonosítani lehet az eddig kihasználatlan piaci lehetőségeket. A kurzus célja, hogy elérhetővé tegye az innovációk megvalósításához elengedhetetlen folyamatok és döntési pontok megértését, valamint a kapcsolódó stratégiai és működési kérdések megválaszolását.

Az innováció marketingjével egyebek mellett azért is izgalmas és lényeges foglalkozni, mert a piaci környezetben nagyon sok a bizonytalansági tényező. Ezen kihívások teszik szükségessé a szakterületek marketing aspektusból történő menedzselését.

– A hazai, baranyai vállalkozások figyelmét miként lehet ráirányítani e terület fontosságára, hasznosságára?

– Az innovációmarketing kiemelten fontos minden jövőorientált baranyai vállalkozás számára, hiszen akik a jelenben gondolkodnak, azok nem lehetnek a jövő prosperáló vállalkozásai. A kurzusba aktívan involválódva a vállalkozások a piaci tevékenységükhöz kapcsolódó ténylegesen hasznosítható új perspektívát és ötleteket kaphatnak.

– A volt hallgatói hogyan tudják hasznosítani az innovációmarketinggel kapcsolatban tanultakat?

– A hallgatói visszajelzések alapján a diákok nagyon kedvelték és a gyakorlatban is hasznosíthatónak ítélték ezt a kreativitást igénylő és gyakorlatorientált tárgyat. Ez abból adódik, hogy vállalati projekteken és reális, piacorientált gondolkodásmódot igénylő feladatokon dolgozhattak. Az oktatás során valós piaci eseteket és problémákat vázoltunk fel, így bevonva az oktatás tematikájába a térség vállalkozásait. Ennek eredményeként az egyetem elvégzését követően a projektgazdák több hallgatót azonnal alkalmaztak, mert a közös munka során felismerték a bennük rejlő potenciált.

K.T.