Tengeri szállítmányozás-tengerentúli üzletek sikeres kezelése – képzés angol nyelven

Az International Chamber of Commerce Austria angol nyelvű, online képzést szervez export/import tengeri szállítmányozás – tengerentúli üzletek sikeres kezelése témában.

Azonnal alkalmazható gyakorlati ismeretek:

  • Konténerek A-tól Z-ig
  • Tengeri fuvarozási okmányok és kockázataik
  • Incoterms® 2020 a tengeri fuvarozásban
  • Hasznos betekintés az árufuvarozásba
  • Hajózási társaságok, ügynökségek, NVOCC-k
  • A költséges csapdák elkerülése (pl. leállás / visszatartás)
  • Értékes gyakorlati példák

Célcsoport:

  • Hajózási / logisztikai részleg vezetői és alkalmazottai
  • Menedzserek és alkalmazottak, akik az import / export területén dolgoznak (tengerentúli piacok)
  • Szállítmányozási cégek alkalmazottai
  • Mindazok, akik bővíteni akarják ismereteiket a tengeri fuvarozás témájában

 

A képzés online, angol nyelven valósul meg.

A képzés helyszíne Zoom platform.

A képzés díja: 480 € + adó

 

További információ, részletes program: ICC Austria – Ocean freight in Import and Export Online October 2021

 

REGISZTRÁCIÓ

Nordic Markets Day-Retail – webinárium

Magyarország dán, finn, norvég és svéd Nagykövetsége a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökséggel együttműködve Nordic Markets Day előadássorozatot szervez, amelynek első állomására 2021. április 15-én kerül sor.

Az online előadássorozat a tervek szerint négy alkalomból fog állni. Az egyes webináriumok keretében különböző, előre meghatározott iparágak kerülnek bemutatásra az érintett területről érkező dán, finn, norvég és svéd üzleti szereplők által, akik első kézből fognak információt nyújtani az adott országra jellemző sajátosságokról, valamint a beszerzési feltételekről és kritériumokról az észak-európai piacok iránt érdeklődő magyar vállalatok számára.

A Nordic Markets Day sorozat első eseményén a négy észak-európai misszió által felkért, az adott relációban fajsúlyosnak számító kiskereskedelemi szereplő, importőr-hálózat vezetője, beszerzési menedzsere fogja bemutatni a piacra jellemző sajátosságokat, így pl. élelmiszer- és alkohol behozatali szabályrendszereket. A programtervben feltüntetett vállalatok előadói az alábbi altémákat fogják érinteni:

  • rövid cégbemutató,
  • adott országra jellemző kereskedelmi sajátosságok, szabályrendszerek (vámok, jogszabályok, speciális engedélyek stb.),
  • rendszeresen előforduló akadályok, tanácsok, best practice
  • előzetesen megküldött kérdések megválaszolása (opcionális).

 

Időpont: 2021. április 15. (csütörtök) 9:00-12:30

Helyszín: Online – A Teams-linket a regisztrált vállalatok számára küldeni fogják!

A rendezvény nyelve ANGOL.

 

Programterv
9:00-9:15 Megnyitó:
dr. Urkuti György nagykövet, Magyarország Nagykövetsége, Helsinki
9:15-10:00 Finnország: Kesko Oyj
10:00-10:45 Dánia: Salling Group
10:45-10:55 Szünet
10:55-11:40 Norvégia: House of Hungary AS, Retail24 AS
11:40-12:25 Svédország: United Nordic Inc AB, Alexander Grünfeld AB
12:25-12:30 Zárás:
Kovács Róbert KGA, Magyarország Nagykövetsége

Az online térben megvalósuló rendezvényen való részvétel ingyenes, de előzetes regisztrációhoz kötött, érdeklődése esetén az alábbi linken  tud regisztrálni a programra:

REGISZTRÁCIÓ

Jelentkezés határidő: 2021. április 12.

Rövid ismertető a fellépőkről

Kesko Oyj:
A Kesko Oyj Finnország legnagyobb kiskereskedelmi vállalata, amely országszerte 1230 élelmiszerüzlettel rendelkezik, köztük 81 hipermarkettel. A napi fogyasztási cikkek kiskereskedelmének piacán tavaly 36,9%-os részesedést ért el. Kespro nevű leányvállalata a HoReCa-t kiszolgáló vezető nagykereskedés. A cég emellett meghatározó szereplője a sporteszközök és sportruházatok kiskereskedelmének, továbbá a térség több országára kiterjedő barkácsáruház-lánccal is rendelkezik. https://www.kesko.fi/en/

Salling Group:
Salling Group A/S Dánia legnagyobb piaci részesedéssel rendelkező kiskereskedelmi élelmiszerbolt csoportja, mely magába foglalja a Netto, Føtex, Bilka üzletláncokat. A vállalatcsoport közel 1500 üzlettel és 54.000 alkalmazottal rendelkezik Dániában, Németországban és Lengyelországban. A további terjeszkedés részeként a Salling Group tavaly júniusban vásárolt fel 300 lengyelországi Tesco üzletet, melyek átépítésüket követően Netto néven folytatják a működésüket. https://sallinggroup.com/

House of Hungary AS, Retail24 AS:
A House of Hungary norvég importőr vállalkozás elsődlegesen magyar prémium élelmiszerek és italok norvég piacra történő bevezetésével, a minőségre igényes norvég fogyasztók általi megismertetésével foglalkozik. A cég sikerei között tudható, hogy immár a Pick Szeged különféle termékei az egyik norvég kiskereskedelmi élelmiszerlánc polcairól megvásárolhatók. A márkaépítés és termékmenedzsment a Retail24 norvég céggel szorosan együttműködve zajlik. https://www.houseofhungary.no/ https://retail24.com/

United Nordic Inc AB:
A United Nordic Inc AB Észak-Európa egyik legnagyobb nagy- és kiskereskedelmi  szereplője, aki több mint 25%-os kiskereskedelmi piaci részesedéssel rendelkezik és a régió több mint 4500 üzletébe szállít termékeket. A United Nordic az északi élelmiszeripari piac elsődleges szállítója, amelynek teljes piaci részesedése meghaladja a 40% -ot. A vállalat éves bevétele eléri a 17,3 Mrd EUR összeget. http://www.unitednordic.com/

Alexander Grünfeld AB:
Az Alexander Grünfeld AB már több évtizede látja el a svéd piacot és az élelmiszer-fogyasztókat valódi, hagyományos receptek alapján, a kiválasztott gyártók által készített kiváló minőségű magyar és lengyel termékekkel. A vállalat a Pick Szeged, a Pápai Hús és a Gyulahús termékeit is importálja a vezető kereskedelmi nagykereskedők számára Svédországba. https://www.grunfeld.se/

Fókuszban Írország – webinárium

Az esemény az Írország iránt érdeklődő vállalkozások számára nyújt tájékoztatást

  • az ír gazdaság aktuális helyzetéről, annak jövőbeli kilátásairól,
  • a koronavírus által gyakorolt hatásokról,
  • az üzleti lehetőségekről magyar vállalatok számára Írországban.

Az előadások után a résztvevők kérdéseket tehetnek fel az előadóknak a platform chatfalán keresztül.

PROGRAM

Moderátor: Tényiné Stark Mária, nemzetközi igazgató, Magyar Kereskedelmi és Iparkamara

10.00 – 10.10 Köszöntő
Tényiné Stark Mária, nemzetközi igazgató, Magyar Kereskedelmi és Iparkamara
Manno István, nagykövet, Magyarország Nagykövetsége, Dublin
10.10– 10.40 A koronavírus hatásai az ír gazdaság aktuális helyzetére, üzleti kapcsolatainkra, lehetőségek a magyar vállalatok számára Írországban
Horváth Zoltán, külgazdasági attasé, Magyarország Nagykövetsége, Dublin
10.40 – 11.10 Üzleti tapasztalatok az ír piacon magyar vállalkozói szemmel
Mammuko – Egyeztetés alatt
Jankó Faipari Kft. – Egyeztetés alatt
11.10 – 11.30 Kérdések & válaszok

Jelentkezési határidő: 2021. április 19., hétfő, 10.00 óra

A rendezvényen való részvétel ingyenes, de előzetes online regisztrációhoz kötött.

A csatlakozáshoz szükséges linket és információkat 2021. április 19-én, hétfő délután küldik meg e-mailen a jelentkezőknek.

Csak az állami szervezetek képviselőinek, illetve azoknak a vállalkozásoknak a jelentkezését tudják elfogadni, amelyek a kamarai regisztrációs kötelezettségüknek eleget tettek, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara, vagy a Magyar Ügyvédi Kamara tagjai.

REGISZTRÁCIÓ

Ismerje meg Franciaország és Svájc gazdaságát, üzleti lehetőségeit – webinárium

A Fejér megyei Kereskedelmi és Iparkamara “Ismerje meg Franciaország és Svájc gazdaságát, üzleti lehetőségeit” címmel szervezi exportfejlesztési programsorozatának következő online programját.

Időpont: 2021. április 8. csütörtök 10.00 óra

Az online programon az adott országok külpiacra lépéshez és a külpiaci tevékenységhez nélkülözhetetlen információkról, praktikákról, üzleti lehetőségekről hallhatnak.

Az európai országokkal folytatott kereskedelmi kapcsolatok igen változatos képet mutatnak, abban viszont megegyeznek, hogy mindegyik piac rendelkezik még magyar szempontból kiaknázatlan lehetőségekkel és mindegyik országban vannak egyedi kihívások, amelyekkel az exportáló cégek szembesülnek. A 2021. április 8-i webinárium résztvevői megismerkedhetnek a francia és svájci piac sajátosságaival, az adott országok külgazdasági attaséi beszélnek majd a két ország gazdasági helyzetéről és az üzleti lehetőségekről, és arról, mi szükséges a sikeres üzlethez.

Fő témakörök:

  • hogyan legyünk sikeresek magyarként a francia és svájci piacon?
  • az adott országok gazdaságának aktuális helyzete, annak jövőbeli kilátásai,
  • a koronavírus által gyakorolt hatások,
  • az üzleti lehetőségek magyar vállalatok számára Franciaországban, Svájcban.

Előadók:

  • Szűcs Mariann külgazdasági attasé és Gölöncsér Balázs külgazdasági attasé – Párizs, Franciaország
  • Bányai Zsuzsanna külgazdasági attasé és Piszter Csaba külgazdasági attasé – Bern, Svájc

A webináriumra várják mindazon vállalkozások jelentkezését, akik érdeklődnek a fenti országok piaci és piacra jutási lehetőségei iránt. Az előadások után lehetőség nyílik a konzultációra.

Lebonyolítás: Microsoft Teams rendszerrel. A programot 1-1,5 órás időtartamra tervezik.

Részvételi feltétel: A programon a részvétel térítésmentes, de feltétel a kamarai hozzájárulás rendezettsége, valamint az előzetes online regisztráció ezen a linken:

REGISZTRÁCIÓ

Kínai üzletkötési platformok és e-kereskedelem – ingyenes online képzés

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Magyar-Kínai Tagozata az EU SME Centre és a China IPR SME Helpdesk közreműködésével félnapos, ingyenes képzést szervez, melynek célja a különböző e-kereskedelmi platformok, online üzletkötési- technikák és folyamatok bemutatása kínai viszonylatban.

Ez az eladási mód lehetővé teszi az európai kkv-k közvetlen termékértékesítését a kínai ügyfeleknek, mely különösen előtérbe került a pandémiás helyzet következtében. A közvetlen eladással nincs szükség kínai importőr cég bevonására az üzletkötéshez, sem leányvállalat vagy raktár létrehozására. A képzésen való részvétellel az érdeklődők megismerhetik az online platformokban rejlő lehetőségeket, azok költségeit, működési módokat az első lépéstől egészen az eladásig.

Az előadások angol nyelven zajlanak, tolmácsolást nem tudnak biztosítani! 

A programot, a képzés előadóinak rövid leírását a csatolt pdf dokumentum tartalmazza:

Program EU SME Centre képzés

Jelentkezési határidő: 2021. április 8., csütörtök, 12.00 óra

A rendezvényen való részvétel ingyenes, de előzetes online regisztrációhoz kötött.

REGISZTRÁCIÓ

Kereskedelem az Egyesült Királysággal a Brexit után – webinárium

A Budapesti Brit Nagykövetség webináriumot tart 2021. március 23-án, amelynek célja az Egyesült Királysággal kereskedelmet folytatók számára a Brexitet követő szabályok ismertetése és az EU-UK Együttműködési és Kereskedelmi Megállapodás hatályba lépésével kapcsolatos kérdések. Emellett hasznos információk hangzanak majd el a határellenőrzés kérdéseivel kapcsolatban is.

A prezentációkat a Brit Közlekedési, Belügyminisztérium és Adó- és Vámhivatal szakértői tartják.

A rendezvény angol/magyar nyelven, folyamatos szinkrontolmácsolás mellett zajlik majd.

A rendezvény programja:

9.45 – 10.00 Köszöntők:
Richard Shackleton, a Budapesti Brit Nagykövetség nagykövet-helyettese
Lédig Zoltán, a Külgazdasági és Külügyminisztérium főosztályvezetője, Brexit koordinátor
10.00 – 10.30 A Brit Belügyminisztérium tájékoztatója a határellenőrzési kérdésekről
10.30 – 10.45 Q&A A Brit Belügyminisztérium szakértőjével
10.45 – 11.15 A Nemzetközi Közúti Szállítók Egyesületének tájékoztatója a TIR rendszerről
11.15 – 11.45 A UK- EU közötti áruk szállítására vonatkozó prezentáció a Brit Közlekedési Minisztérium és a Adó-és Vámhivatal szakértőitől

REGISZTRÁCIÓ

Üzleti Fórum Afrikáról, MKIK Afrika Tagozat Közgyűlés – online

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara 2021. március 24-én Afrika üzleti fórumot és Afrika tagozati közgyűlést szervez.

Rendezvény helyszíne: Zoom
Rendezvény időpontja: 2021. március 24. 10:00 – 11:30
Rendezvény nyelve: Magyar

PROGRAM

Moderátor: Kovács Károly, az MKIK Afrika Tagozatának elnöke

10.00-10.10 Köszöntő
Kovács Károly
, MKIK Afrika Tagozatának elnöke
10.10-10.25 Gazdasági lehetőségek Afrikában
Joó István
, az export növeléséért felelős helyettes államtitkár, Külgazdasági és Külügyminisztérium
10.25-10.40 EXIM finanszírozási lehetőségek a térségben
Jákli Gergely,
elnök-vezérigazgató, EXIM
10.40-11.00 Az Afrika Tagozat éves munkatervének bemutatása
Kovács Károly
, az MKIK Afrika Tagozatának elnöke
11.00-11.30 Kerekasztal beszélgetés az elnökségi tagok körében – „üzletfejlesztés a változó világban”
11.30-11.35 Összegzés

Jelentkezési határidő: 2021. március 23., kedd, 10:00 óra

Regisztráció során a webinárium alkalmával használni kívánt e-mail cím megadása szükséges. A csatlakozáshoz szükséges linket és információkat 2021. március 23-án délután küldik meg e-mailen a jelentkezőknek.

A férőhelyek száma korlátozott, ezért a jelentkezéseket azok beérkezésének sorrendjében fogadják el.

A rendezvényen való részvétel ingyenes, de előzetes online regisztrációhoz kötött.

REGISZTRÁCIÓ

Az eseményre csak azoknak a vállalkozásoknak a jelentkezését tudják elfogadni, amelyek a kamarai regisztrációs kötelezettségüknek eleget tettek, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara, vagy a Magyar Ügyvédi Kamara tagjai.

Adatkezelési és adatvédelmi tájékoztató

Ismerje meg Horvátország, Szerbia gazdaságát, üzleti lehetőségeit – webinárium

A Fejér megyei Kereskedelmi és Iparkamara „Ismerje meg Horvátország, Szerbia gazdaságát, üzleti lehetőségeit” címmel szervezi exportfejlesztési programsorozatának következő online programját.

Időpont: 2021. március 25. csütörtök 10.00 óra

Az online programon az adott országok külpiacra lépéshez és a külpiaci tevékenységhez nélkülözhetetlen információkról, praktikákról, üzleti lehetőségekről hallhatnak.

Fő témakörök:

  • az adott országok gazdaságának aktuális helyzete, annak jövőbeli kilátásai,
  • a koronavírus által gyakorolt hatások,
  • az üzleti lehetőségek magyar vállalatok számára Horvátországban, Szerbiában.

Előadók:

  • Bakó Tamás külgazdasági attasé és Riczkó Botond  külgazdasági attasé – Zágráb, Horvátország
  • Göncöl Csilla külgazdasági attasé és Scherczer Károly Róbert külgazdasági attasé – Belgrád, Szerbia

A webináriumra várják mindazon vállalkozások jelentkezését, akik érdeklődnek a fenti országok piaci és piacra jutási lehetőségei iránt. Az előadások után lehetőség nyílik a konzultációra.

Lebonyolítás: Microsoft Teams rendszerrel. A programot 1-1,5 órás időtartamra tervezik.

Részvételi feltétel: A programon a részvétel térítésmentes, de feltétel a kamarai hozzájárulás rendezettsége, valamint az előzetes online regisztráció ezen a linken:

REGISZTRÁCIÓ

Adatkezelés: Az új rendeletnek megfelelően továbbra is biztosítjuk személyes adatainak biztonságos, jogszabályszerű kezelését. Az adatvédelmi tájékoztatót az alábbi linken találja: https://fmkik.hu/adatkezelesi-tajekoztato. Leiratkozás: válasz e-mailben.

Brexit – Szabályozási következmények és gyakorlati kihívások – webinárium

A Külgazdasági és Külügyminisztérium 2021.március 17-én webináriumot szervez „Brexit – Szabályozási következmények és gyakorlati kihívások” címmel.

Az Egyesült Királyság kilépésével az eddigi magas szintű integrációt követően a gazdasági kapcsolatok keretszabályai egy szabadkereskedelmi megállapodás szintjére csúsztak vissza. Ennek első, negatív következményeit a hazai gazdasági szereplők már megtapasztalták. Az átmeneti időszakok lejártával ugyan az adminisztratív terhek még fokozódni fognak, azonban új lehetőségek is megnyílnak a magyar exportőrök számára. Hiszen azok, akik a legjobban és leggyorsabban alkalmazkodnak az új körülményekhez, piaci részesedésüket is növelni fogják tudni.A webinárium keretében megszervezett online konferencia ez utóbbihoz kíván hozzájárulni a legfrissebb fejleményekről nyújtott információkkal.

Időpont: 2021. március 17. 9:00-11:30

Helyszín: online (Zoom)

Nyelv:  magyar

Programtervezet:

Megnyitja: Mártonffy-Nagy Dorottya | helyettes államtitkár, KKM
9.00 – 9.05 Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter köszöntője
9.05 – 9.15 Az EU és UK közötti tárgyalások eredménye, a kitárgyalt megállapodás továbbfejlődésének lehetőségei
Lédig Zoltán
| főosztályvezető, KKM Kereskedelempolitikai Főosztály
9.15 – 9.30 Kereskedelemfejlesztés és exporttámogatás eszközei
Szabó Kristóf
| vezérigazgató, HEPA
9.30 – 10.00 Vámeljárások és külkereskedelem-technikai tudnivalók, felkészülés az átmeneti időszakok végére
Sipos László
| elnök, Magyar Vámügyi Szövetség
10.00 – 10.15 Szünet
10.15 – 10.55 Logisztikai kihívások, származási szabályok és választottbírósági eljárások az új kereskedelmi keretrendszerben
Tényiné Stark Mária | nemzetközi igazgató, MKIK
Nietsch Tamás | vám- és kereskedelemtámogatási munkacsoportvezetője, MKIK ICC Tagozat
10.55 – 11.25 Az agrár-élelmiszer export kihívásai és kilátásai
Cseszlai István | stratégiai igazgató, Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
11.25 – 11.30 Zárógondolatok
Mártonffy-Nagy Dorottya | helyettes államtitkár, KKM

Az eseményen való részvétel díjmentes, de előzetes regisztrációhoz kötött.

REGISZTRÁCIÓ

Jelentkezési határidő: 2021. március 16., 12:00 óráig.

További információ a következő elérhetőségen kérhető:  , tel.: +36 1 458-1571.