Magyar-Belarusz Üzleti Fórum – online rendezvény

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara 2021. április 28-án Magyar-Belarusz Üzleti Fórumot szervez, melynek fő témái a fehérorosz gazdasági helyzet, üzleti lehetőségek, valamint tapasztalatok a Stadler Magyarország Kft. és a Bábolna Tetra Kft. előadásában.

Rendezvény időpontja: 2021. április 28. 11:00-12:30

Rendezvény nyelve: magyar

PROGRAMTERV

Moderátor: Dunai Zoltán, a Stadler Magyarország vezérigazgatója

11.00-11.30 Köszöntők

Dunai Zoltán, a Stadler Magyarország vezérigazgatója

Csutora Zsolt, rendkívüli és meghatalmazott nagykövet, Magyarország nagykövetsége, Minszk

Aleksandr Ponomarev, a Belarusz Köztársaság rendkívüli és meghatalmazott nagykövete Magyarországon

Szekeres István, az MKIK nemzetközi kollégiumának alelnöke

Philipp Brunner, a Stadler Minszk vezérigazgatója

11.30-11.45 Fehérorosz gazdasági helyzet, üzleti lehetőségek

Sándor Tamás, külgazdasági attasé, Magyarország nagykövetsége, Minszk

11:45-12:00 Üzleti kultúra, tapasztalatok a Bábolna Tetra Kft. előadásában

Seres Gábor, marketing vezető, Bábolna Tetra Kft.

12:00-12:10 A Stadler magyarországi és fehérorosz szerepe

Dunai Zoltán, a Stadler Magyarország vezérigazgatója

12:10-12:20 Zárás, információk az Üzleti Tanács alakulásáról, csatlakozási lehetőségek

Dunai Zoltán, a Stadler Magyarország vezérigazgatója

Részvétel feltételei

Jelentkezési határidő: 2021. április 27., kedd, 10:00 óra

A férőhelyek száma korlátozott, ezért a jelentkezéseket azok beérkezésének sorrendjében fogadjuk el. A rendezvényen való részvétel ingyenes, de előzetes online regisztrációhoz kötött.

Regisztráció során a webinárium alkalmával használni kívánt e-mail cím megadása szükséges. A csatlakozáshoz szükséges linket és információkat 2021. április 27-án kedd délután küldjük meg e-mailen a jelentkezőknek.

REGISZTRÁCIÓ

Dél-Afrika: gazdasági helyzet, üzleti lehetőségek – webinárium

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara és Magyarország pretoriai Nagykövetsége együttműködésében kerül megszervezésre az alábbi webinárium. A rendezvény fő témái a dél-afrikai gazdasági helyzet, üzleti lehetőségek, valamint tapasztalatok a Sanatmetal Kft., az ACPM IT Kft. és a Water and Soil Kft. előadásában.

A rendezvény időpontja: 2021. április 29. 10:00 – 11:30

A rendezvény nyelve: Magyar és Angol

PROGRAMTERV

Moderátor: Erdei Csaba, az MKIK Afrika Tagozatának alelnöke

10.00-10.05 Köszöntő
Kovács Károly, az MKIK Afrika Tagozatának elnöke
10.05-10.10 Köszöntő
Horváth Attila, rendkívüli és meghatalmazott nagykövet, Magyarország Nagykövetsége, Pretoria
10.10-10.25 Dél-Afrika gazdasága, üzleti lehetőségek
Horváth Péter, külgazdasági attasé, Magyarország Nagykövetsége, Pretoria
10.25-10.35 Bemutatkozás (angol nyelven)
John Ramatsui, Magyarország tiszteletbeli konzulja, Dél-Afrika
10.35-10.50 Üzleti kultúra, tapasztalatok
Sebestyén Réka, üzletfejlesztési vezető, Sanatmetal Kft.
10.50-11.05 Üzleti kultúra, tapasztalatok
Erdei Csaba, ügyvezető igazgató, ACPM IT Kft.
11.05-11.20 Üzleti kultúra, tapasztalatok
Vattay Richárd, ügyvezető igazgató, Water and Soil Kft.
11.20-11.30 Kérdések és válaszok
11.30-11.35 Zárás
Kovács Károly, az MKIK Afrika Tagozatának elnöke

Részvétel feltételei

Jelentkezési határidő: 2021. április 27., kedd, 17:00 óra

A rendezvényen való részvétel ingyenes, de előzetes online regisztrációhoz kötött. A férőhelyek száma korlátozott, ezért a jelentkezéseket azok beérkezésének sorrendjében fogadják el.  Regisztráció során a webinárium alkalmával használni kívánt e-mail cím megadása szükséges.

A csatlakozáshoz szükséges linket és információkat 2021. április 28-án szerda délután küldik meg e-mailen a jelentkezőknek.

REGISZTRÁCIÓ

Németországi régiók üzleti lehetőségei – online üzleti fórum

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Magyar-Német Tagozata Magyar-Német Online Üzleti Fórumot szervez 2021. április 21-én.

A rendezvény célja, hogy tájékoztassa a hazai kis- és középvállalkozásokat az észak-rajna-vesztfáliai, valamint baden-württembergi régiók üzleti lehetőségeiről. Továbbá céges jó gyakorlatként sikeres hazai, a német piacon aktív cégek osztják meg tapasztalataikat a koronaválság negatív gazdasági hatásainak kezelésében.

Az előadások alatt a résztvevőknek lehetőségük nyílik kérdések feltevésére a platform chatfalán keresztül, melyek a program végén kerülnek megválaszolásra az előadók által.

A rendezvényen szinkrontolmácsolást biztosítanak.

PROGRAM

Moderátor: Bódi László, az MKIK Magyar-Német Tagozatának elnöke

14.00 – 14.05 Köszöntő

Bódi László, az MKIK Magyar-Német Tagozatának elnöke

14.05– 14.35 Észak-Rajna-Vesztfália üzleti környezete és befektetési lehetőségei, a régió gazdasági kilátásai a járvány után

Claudia Masbach, gazdasági tanácsadó, Aacheni Ipari- és Kereskedelmi Kamara

Csachó Melinda, külgazdasági attasé, Magyarország Düsseldorfi Főkonzulátusa

14.35 – 14.55 A baden-württembergi régió gazdasági aktualitásainak, kilátásainak bemutatása a jelenlegi vírushelyzet tükrében, üzleti lehetőségek a magyar cégeknek

Komma Krisztián, külgazdasági attasé, Magyarország Stuttgarti Főkonzulátusa

14.55 – 15.10 Vállalati best practice

Robert Bosch GmbH. TBC

15.10 – 15.25 Németországgal kapcsolatos exporttapasztalatok a koronaválság idején

Barta Levente, ügyvezető igazgató, BIM Design Kft.

15.25 – 15.40 Kérdések és válaszok

Részvétel feltételei

Jelentkezési határidő: 2021. április 20., kedd

A rendezvényen való részvétel ingyenes, de előzetes online regisztrációhoz kötött. A webinárium a Zoom felületen keresztül valósul meg.

A csatlakozáshoz szükséges linket és információkat 2021. április 20-án, kedden délután küldjük meg e-mailen a jelentkezőknek.

REGISZTRÁCIÓ

Üzleti lehetőségek Tajvanon – webinárium

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara és tajvani partnere, a Chinese International Economic Cooperation Association (CIECA) webináriumot szervez 2021. május 13-án, melynek fő témái a tajvani üzleti- és együttműködési lehetőségek lesznek. A rendezvény keretében kerül sor a Magyar-Tajvani Közös Üzleti Tanács ülése 14. ülésére is.

A konferencia angol nyelven zajlik, tolmácsolást nem tudnak biztosítani!

PROGRAM
9.00 – 9.20 Köszöntők

Dr. Parragh László, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke (felkérés alatt)
Frank Liu, a Tajvani-Magyar Gazdasági Együttműködési Tanács elnöke, a Chi Fu Investments Holdings Group vezérigazgatója
Lőrincz Dániel, a Tajpeji Magyar Kereskedelmi Iroda vezetője (felkérés alatt)
Shih-chung Liu, a Budapesti Tajpeji Képviseleti iroda vezetője
A Tajvani Külkereskedelmi Hivatal (MOEA) képviselője (felkérés alatt)

9.20– 9.35 A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara tevékenysége

Tényiné Stark Mária, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara nemzetközi igazgatója

9.35– 9.50 A magyar befektetési környezet

A Nemzeti Befektetési Ügynökség képviselője (felkérés alatt)

9.50– 10.05 Tapasztalatok a tajvani piacon

Üzletkötési tapasztalatok Tajvanon egy magyar cég előadásában (felkérés alatt)

10.05– 10.20 A tajvani Minima Technology képviselőjének előadása
10.20 – 11.00 Kérdések & válaszok

A részvétel feltételei

Jelentkezési határidő: 2021. május 3., hétfő, 16.00 óra

A rendezvényen való részvétel ingyenes, de előzetes online regisztrációhoz kötött. A csatlakozáshoz szükséges linket és információkat május 5-ét követően fogják továbbítani a résztvevőknek.

REGISZTRÁCIÓ

Ausztria, mint gazdasági székhely – Lehetőségek magyar vállalatok számára

Az Osztrák Nagykövetség Kereskedelmi Osztálya (Advantage Austria), az ABA – Invest in Austria és az ecoplus – Invest in Lower Austria közös ingyenes, online rendezvényt szervez melynek témái: ismerje meg Ausztria és legnagyobb tartománya, Alsó-Ausztria előnyeit, tudjon meg többet arról, hogyan kell vállalkozást indítani Ausztriában, szerezzen betekintést és tippeket olyan vállalkozóktól, akik már megkezdték üzleti tevékenységüket Ausztriában.

Időpont: 2021. május 26., 14:00-15:00

Program
  • Köszöntő
    Jürgen Schreder, kereskedelmi tanácsos, Osztrák Nagykövetség Kereskedelmi Osztálya
  • Miért éppen Ausztria? Az Ön lehetőségei
    Birgit Reiter-Braunwieser és Berényi Ferenc, ABA – Invest in Austria
    Gyakorlati tapasztalatok
    Kiszely László, az AbilityMatrix GmbH alapítója és ügyvezetője
  • Alsó-Ausztria – nagyszerű régió a szolgáltatás-orientált és innovatív vállalatok számára
    Ing. Slavisa Milanovic, ecoplus
    Gyakorlati tapasztalatok Alsó-Ausztriából
    DI Dr.techn. Marion Ettenauer, OrthoSera GmbH, Management Assistant valamint
    Bischof Balázs, Art Innova GmbH, Managing Director
  • Cégalapítás Ausztriában? – Nem is bonyolult. Az üzleti tevékenység jogi és adózási szempontjai
    Dr. Gálffy Tibor, Gálffy & Vecsey Ügyvédi Iroda valamint
    Mag. Ladislaus Lonyai, Garantie Adótanácsadó Iroda

A rendezvény során lehetőség nyílik kérdéseket is feltenni az előadóknak, illetve konkrét üzleti lehetőségek megvitatására.

A rendezvény nyelve: magyar és angol (szinkrontolmácsolással)

A rendezvény ingyenes, de regisztrációhoz kötött: Részvételi szándékát a címen jelezheti, 2021. május 25-ig.

A regisztráltaknak a rendezvény előtt egy Zoom-linket küldenek, melyen keresztül részt vehetnek az előadáson.

További információ: https://www.advantageaustria.org/hu/events/Ausztria__mint_gazdasagi_szekhely.hu.html

 

Üzlet- és kapcsolatépítés a London-Budapest hídon – webinárium

A Nagy-Britannia és Magyarország közötti diplomáciai kapcsolat 100. évfordulója alkalmából rendezi meg üzleti fókuszú online eseményét a Startup Campus, melynek célja, hogy a hazai vállalkozásokkal megismertesse a brit vállalkozásfejlesztést, valamint a nemzetközi piacra lépés módszertanát. Továbbá, hogy bemutassa a brit piac lehetőségeit és az innovációs ökoszisztéma kulcs szereplőit, ezáltal teljes képet mutatva a résztvevőknek.

A rendezvény időpontja: 2021. április 30. 15:00-17:00

Agenda:
Nyitóbeszéd: Dr. Kumin Ferenc, londoni rendkívüli és meghatalmazott Nagykövet

Előadók – Piacra lépési program:

  • Gulyás Gergő
  • Török Ildikó
  • Tóth Zsuzsanna

Vendég elóadók:

  • Mokran Ildikó, IM Bookkeeping Ltd – Üzletvitel
  • Görög Krisztina, Department for International Trade – Brit üzleti ökoszisztéma

 

REGISZTRÁCIÓ

Tengeri szállítmányozás-tengerentúli üzletek sikeres kezelése – képzés angol nyelven

Az International Chamber of Commerce Austria angol nyelvű, online képzést szervez export/import tengeri szállítmányozás – tengerentúli üzletek sikeres kezelése témában.

Azonnal alkalmazható gyakorlati ismeretek:

  • Konténerek A-tól Z-ig
  • Tengeri fuvarozási okmányok és kockázataik
  • Incoterms® 2020 a tengeri fuvarozásban
  • Hasznos betekintés az árufuvarozásba
  • Hajózási társaságok, ügynökségek, NVOCC-k
  • A költséges csapdák elkerülése (pl. leállás / visszatartás)
  • Értékes gyakorlati példák

Célcsoport:

  • Hajózási / logisztikai részleg vezetői és alkalmazottai
  • Menedzserek és alkalmazottak, akik az import / export területén dolgoznak (tengerentúli piacok)
  • Szállítmányozási cégek alkalmazottai
  • Mindazok, akik bővíteni akarják ismereteiket a tengeri fuvarozás témájában

 

A képzés online, angol nyelven valósul meg.

A képzés helyszíne Zoom platform.

A képzés díja: 480 € + adó

 

További információ, részletes program: ICC Austria – Ocean freight in Import and Export Online October 2021

 

REGISZTRÁCIÓ

Nordic Markets Day-Retail – webinárium

Magyarország dán, finn, norvég és svéd Nagykövetsége a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökséggel együttműködve Nordic Markets Day előadássorozatot szervez, amelynek első állomására 2021. április 15-én kerül sor.

Az online előadássorozat a tervek szerint négy alkalomból fog állni. Az egyes webináriumok keretében különböző, előre meghatározott iparágak kerülnek bemutatásra az érintett területről érkező dán, finn, norvég és svéd üzleti szereplők által, akik első kézből fognak információt nyújtani az adott országra jellemző sajátosságokról, valamint a beszerzési feltételekről és kritériumokról az észak-európai piacok iránt érdeklődő magyar vállalatok számára.

A Nordic Markets Day sorozat első eseményén a négy észak-európai misszió által felkért, az adott relációban fajsúlyosnak számító kiskereskedelemi szereplő, importőr-hálózat vezetője, beszerzési menedzsere fogja bemutatni a piacra jellemző sajátosságokat, így pl. élelmiszer- és alkohol behozatali szabályrendszereket. A programtervben feltüntetett vállalatok előadói az alábbi altémákat fogják érinteni:

  • rövid cégbemutató,
  • adott országra jellemző kereskedelmi sajátosságok, szabályrendszerek (vámok, jogszabályok, speciális engedélyek stb.),
  • rendszeresen előforduló akadályok, tanácsok, best practice
  • előzetesen megküldött kérdések megválaszolása (opcionális).

 

Időpont: 2021. április 15. (csütörtök) 9:00-12:30

Helyszín: Online – A Teams-linket a regisztrált vállalatok számára küldeni fogják!

A rendezvény nyelve ANGOL.

 

Programterv
9:00-9:15 Megnyitó:
dr. Urkuti György nagykövet, Magyarország Nagykövetsége, Helsinki
9:15-10:00 Finnország: Kesko Oyj
10:00-10:45 Dánia: Salling Group
10:45-10:55 Szünet
10:55-11:40 Norvégia: House of Hungary AS, Retail24 AS
11:40-12:25 Svédország: United Nordic Inc AB, Alexander Grünfeld AB
12:25-12:30 Zárás:
Kovács Róbert KGA, Magyarország Nagykövetsége

Az online térben megvalósuló rendezvényen való részvétel ingyenes, de előzetes regisztrációhoz kötött, érdeklődése esetén az alábbi linken  tud regisztrálni a programra:

REGISZTRÁCIÓ

Jelentkezés határidő: 2021. április 12.

Rövid ismertető a fellépőkről

Kesko Oyj:
A Kesko Oyj Finnország legnagyobb kiskereskedelmi vállalata, amely országszerte 1230 élelmiszerüzlettel rendelkezik, köztük 81 hipermarkettel. A napi fogyasztási cikkek kiskereskedelmének piacán tavaly 36,9%-os részesedést ért el. Kespro nevű leányvállalata a HoReCa-t kiszolgáló vezető nagykereskedés. A cég emellett meghatározó szereplője a sporteszközök és sportruházatok kiskereskedelmének, továbbá a térség több országára kiterjedő barkácsáruház-lánccal is rendelkezik. https://www.kesko.fi/en/

Salling Group:
Salling Group A/S Dánia legnagyobb piaci részesedéssel rendelkező kiskereskedelmi élelmiszerbolt csoportja, mely magába foglalja a Netto, Føtex, Bilka üzletláncokat. A vállalatcsoport közel 1500 üzlettel és 54.000 alkalmazottal rendelkezik Dániában, Németországban és Lengyelországban. A további terjeszkedés részeként a Salling Group tavaly júniusban vásárolt fel 300 lengyelországi Tesco üzletet, melyek átépítésüket követően Netto néven folytatják a működésüket. https://sallinggroup.com/

House of Hungary AS, Retail24 AS:
A House of Hungary norvég importőr vállalkozás elsődlegesen magyar prémium élelmiszerek és italok norvég piacra történő bevezetésével, a minőségre igényes norvég fogyasztók általi megismertetésével foglalkozik. A cég sikerei között tudható, hogy immár a Pick Szeged különféle termékei az egyik norvég kiskereskedelmi élelmiszerlánc polcairól megvásárolhatók. A márkaépítés és termékmenedzsment a Retail24 norvég céggel szorosan együttműködve zajlik. https://www.houseofhungary.no/ https://retail24.com/

United Nordic Inc AB:
A United Nordic Inc AB Észak-Európa egyik legnagyobb nagy- és kiskereskedelmi  szereplője, aki több mint 25%-os kiskereskedelmi piaci részesedéssel rendelkezik és a régió több mint 4500 üzletébe szállít termékeket. A United Nordic az északi élelmiszeripari piac elsődleges szállítója, amelynek teljes piaci részesedése meghaladja a 40% -ot. A vállalat éves bevétele eléri a 17,3 Mrd EUR összeget. http://www.unitednordic.com/

Alexander Grünfeld AB:
Az Alexander Grünfeld AB már több évtizede látja el a svéd piacot és az élelmiszer-fogyasztókat valódi, hagyományos receptek alapján, a kiválasztott gyártók által készített kiváló minőségű magyar és lengyel termékekkel. A vállalat a Pick Szeged, a Pápai Hús és a Gyulahús termékeit is importálja a vezető kereskedelmi nagykereskedők számára Svédországba. https://www.grunfeld.se/

Fókuszban Írország – webinárium

Az esemény az Írország iránt érdeklődő vállalkozások számára nyújt tájékoztatást

  • az ír gazdaság aktuális helyzetéről, annak jövőbeli kilátásairól,
  • a koronavírus által gyakorolt hatásokról,
  • az üzleti lehetőségekről magyar vállalatok számára Írországban.

Az előadások után a résztvevők kérdéseket tehetnek fel az előadóknak a platform chatfalán keresztül.

PROGRAM

Moderátor: Tényiné Stark Mária, nemzetközi igazgató, Magyar Kereskedelmi és Iparkamara

10.00 – 10.10 Köszöntő
Tényiné Stark Mária, nemzetközi igazgató, Magyar Kereskedelmi és Iparkamara
Manno István, nagykövet, Magyarország Nagykövetsége, Dublin
10.10– 10.40 A koronavírus hatásai az ír gazdaság aktuális helyzetére, üzleti kapcsolatainkra, lehetőségek a magyar vállalatok számára Írországban
Horváth Zoltán, külgazdasági attasé, Magyarország Nagykövetsége, Dublin
10.40 – 11.10 Üzleti tapasztalatok az ír piacon magyar vállalkozói szemmel
Mammuko – Egyeztetés alatt
Jankó Faipari Kft. – Egyeztetés alatt
11.10 – 11.30 Kérdések & válaszok

Jelentkezési határidő: 2021. április 19., hétfő, 10.00 óra

A rendezvényen való részvétel ingyenes, de előzetes online regisztrációhoz kötött.

A csatlakozáshoz szükséges linket és információkat 2021. április 19-én, hétfő délután küldik meg e-mailen a jelentkezőknek.

Csak az állami szervezetek képviselőinek, illetve azoknak a vállalkozásoknak a jelentkezését tudják elfogadni, amelyek a kamarai regisztrációs kötelezettségüknek eleget tettek, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara, vagy a Magyar Ügyvédi Kamara tagjai.

REGISZTRÁCIÓ

Ismerje meg Franciaország és Svájc gazdaságát, üzleti lehetőségeit – webinárium

A Fejér megyei Kereskedelmi és Iparkamara “Ismerje meg Franciaország és Svájc gazdaságát, üzleti lehetőségeit” címmel szervezi exportfejlesztési programsorozatának következő online programját.

Időpont: 2021. április 8. csütörtök 10.00 óra

Az online programon az adott országok külpiacra lépéshez és a külpiaci tevékenységhez nélkülözhetetlen információkról, praktikákról, üzleti lehetőségekről hallhatnak.

Az európai országokkal folytatott kereskedelmi kapcsolatok igen változatos képet mutatnak, abban viszont megegyeznek, hogy mindegyik piac rendelkezik még magyar szempontból kiaknázatlan lehetőségekkel és mindegyik országban vannak egyedi kihívások, amelyekkel az exportáló cégek szembesülnek. A 2021. április 8-i webinárium résztvevői megismerkedhetnek a francia és svájci piac sajátosságaival, az adott országok külgazdasági attaséi beszélnek majd a két ország gazdasági helyzetéről és az üzleti lehetőségekről, és arról, mi szükséges a sikeres üzlethez.

Fő témakörök:

  • hogyan legyünk sikeresek magyarként a francia és svájci piacon?
  • az adott országok gazdaságának aktuális helyzete, annak jövőbeli kilátásai,
  • a koronavírus által gyakorolt hatások,
  • az üzleti lehetőségek magyar vállalatok számára Franciaországban, Svájcban.

Előadók:

  • Szűcs Mariann külgazdasági attasé és Gölöncsér Balázs külgazdasági attasé – Párizs, Franciaország
  • Bányai Zsuzsanna külgazdasági attasé és Piszter Csaba külgazdasági attasé – Bern, Svájc

A webináriumra várják mindazon vállalkozások jelentkezését, akik érdeklődnek a fenti országok piaci és piacra jutási lehetőségei iránt. Az előadások után lehetőség nyílik a konzultációra.

Lebonyolítás: Microsoft Teams rendszerrel. A programot 1-1,5 órás időtartamra tervezik.

Részvételi feltétel: A programon a részvétel térítésmentes, de feltétel a kamarai hozzájárulás rendezettsége, valamint az előzetes online regisztráció ezen a linken:

REGISZTRÁCIÓ