E-kereskedelem az EU-ban – úton a globális szabályok felé
Az e-kereskedelem a digitális egységes piaci stratégia egyik fontos eleme. Az EU digitális egységes piacának célja, hogy csökkentse a tagállamközi online kereskedelem útjában álló akadályokat. A digitális egységes piacon a vállalkozások könnyebben, biztonságosabban és alacsonyabb költségek mellett tudják értékesíteni termékeiket és szolgáltatásaikat az interneten. A kkv-k mindössze 7%-a értékesíti termékeit határokon átívelő jelleggel az EU-ban, ezért az online egységes piac megteremtése elengedhetetlen ahhoz, hogy a kkv-k is jobban részesülhessenek az egységes piac nyújtotta lehetőségekből.
Új bérlő jöhet a régi fürdőbe Komlón
Intelligens anyagok intelligens használata
Az Európai Bizottság megkezdte az élelmiszerekkel érintkezésbe kerülő anyagokról szóló rendelet értékelését azok javítása érdekében, ezért felmérést indított a vállalkozások körében is, melyben azt vizsgálja, hogy a KKV-k mennyire ismerik az élelmiszerekkel érintkezésbe kerülő anyagokra vonatkozó jogszabályok általános követelményeit, és hogyan vélekednek azok jelenlegi gyakorlatáról.
Az EU folyamatban lévő kereskedelmi megállapodásai
A kereskedelmi megállapodások rendkívül fontosak a gazdasági növekedés szempontjából az EU-nak. 2015-ben az EU volt a világ legnagyobb árucikk és szolgáltatás exportőre és importőre. Ezzel a világgazdaság 32,15 százalékát fedte le, megelőzve az Egyesült Államokat (12,01 százalék) és Kínát (10,68 százalék). Az új kereskedelmi megállapodások új üzleti lehetőségeket biztosítanak az európai vállalatoknak, amely új munkahelyek létesítésével jár, és a vásárlók is jobban járnak: több lehetőség közül választhatnak és alacsonyabb árakon.