Javaslat a csökkentett munkaidős foglalkoztatáshoz támogatási kérelem elhalasztására

Az április 21-én megjelent 82. számú Magyar Közlönyben a korábban kihirdetett csökkentett munkaidős foglalkoztatás támogatását alapjaiban módosítja a 141/2020 (IV.21.) Kormány rendelet.
Az új feltételek és információink alapján javasoljuk, hogy egyelőre függesszék fel a támogatásigénylési folyamatot, az új nyomtatványok megjelenéséig!

Bővebben…

MKIK ágazatspecifikus javaslatok

A kamarai rendszer a vállalkozások és érintett ágazatok bevonásával készíti a javaslatcsomagokat. A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara alább olvasható összesített ágazati javaslatai a Kormány részére is átadásra kerültek. Számos pécsi kamarai javaslat és a gépipari szakágazati ajánlása kapcsán a Dél-Dunántúli Gépipari Klaszterrel közösen készített program jelentős része is beillesztésre került.

Bővebben…

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara II. javaslatcsomagja

Mint azt korábban is jeleztük, az új koronavírus gazdasági hatása megjelenik mind a keresleti, mind a kínálati oldalon. A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (a továbbiakban: MKIK) szakmai álláspontja szerint a gazdaság működésének minimális fenntartásához, majd annak jelentős mértékű újraindításához a kínálati oldalon jelentkező válsághelyzet kezelése az elsődleges.

Bővebben…

Javaslat a támogatott tevékenységi körök bővítésére – Fogtechnika

A fogtechnikus egyéni vállalkozó helyzete a piacon speciális, működése teljes mértékben a fogorvostól függ: jogszabályi háttér és jogosultságok korlátozása miatt kizárólag fogorvos rendelheti meg a szolgáltatásokat, termékeket. A fogorvos úgy működik a láncolatban, mint kizárólagos forgalmazó, a páciens a fogtechnikusnak közvetlenül nem ügyfele vagy megrendelője; a fogtechnikus szakmában a klientúra kizárólag a fogorvosokból állhat.

Bővebben…

Javaslat a fuvarozás körében megjelenő körbe-tartozás kezelésére

A gazdaságban a működését illetően kritikus időszak következik, mely több, normális viszonyok között is jelentkező, de ebben a környezetben még jobban felerősödő jelenségeket eredményez. Ilyen a körbe-tartozás újbóli megjelenése, amely beláthatatlan hatással lehet a fuvarozásra is. A megbízó és a megbízott közötti bizalmi viszony megingása és később elvesztése súlyos következményekkel járhat mindkét fél számára.

A körbe-tartozás súlyos következménye, hogy azon vállalkozók, vállalkozások részére, amelyek küzdenek a túlélésért és tovább tudnák vinni a gazdaságot a válság után, nem jut elég támogatás vagy a kintlévőségeik miatt lesznek kénytelenek felszámolni vállalkozásukat. Amennyiben egy vállalkozás kintlévőségeink 20%-a nem folyik be, a tevékenység megszüntetése anyagilag kedvezőbb a számára, azonban éppen ennek elkerülése a cél.

A körbe-tartozás kezelésére az alábbi javaslatok érkeztek:

  • átgondolandó, hogy az állami-uniós támogatásokat, mentőcsomagokat, új hiteleket stb. csak azon vállalkozások vehessenek igénybe, amelyek amellett, hogy köztartozás mentesek, partnereik felé számláikat határidőre kifizetik (lesznek olyan cégek, amelyek a saját hibájukon kívüli okokból adódóan nem tudnak fizetni, de lesznek olyanok is, akik fizetőképesek, mégsem fizetnek, az ő esetükben nem indokolt támogatás biztosítása);
  • olyan garanciák kidolgozása és életbe léptetése, melyek segítségével a szolgáltatási díjak kifizetése biztonságosabbá vélik;
  • a mentőcsomagok célja a gazdasági válság túlélése és ezt követően a gazdaság beindításának segítése, ezért a nyerészkedésre való lehetőséget, az ilyen irányú törekvéseket csírájában kell elfojtani.

 

A jelenlegi helyzetben a fuvarozási szektorban az kockáztatja a legtöbbet, aki dolgozik. Ennek a kockázatnak a csökkentése a gazdaság működése, újraindítása érdekében elengedhetetlen fontos.